topNotif

کرم ها و ماسک های خانگی که برای پوستان معجزه می کنند!

3192 بازدید
09 اردیبهشت 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

در این مقاله قصد داریم تا شما را با روش ساخت کرم ها و ماسک هایی که می توانیم آن ها را در خانه با مواد اولیه طبیعی بسازیم و از تاثیر آن ها لذت ببریم، آشنا کنیم.

کرم تقویت ناخن :

ترکیبات :

خاصیت ضد شکننده گی و خشکی و پوسته پوسته شدن ناخن. این ترکیب باعث چرب شدن و نرم شدن ناخن ها می شود. همچنین موم داخل آن استحکام ناخن ها را زیاد و از شکستن آن ها جلوگیری می کند. طریقه مصرف : هنگام خواب ناخن ها چرب شوند.

کرم بابونه :

ترکیبات :

از خواص مهم این کرم : رفع جوش های سر سیاه و مرطوب کننده، ضد خشکی پوست، ضد التهاب پوست. طریقه مصرف : بعد از شستشو با صابون بابونه، استفاده شود و در ناحیه پلک و دور چشم استفاده نشود.

کرم ها و ماسک های خانگی

کرم ها و ماسک های خانگی

کرم رازیانه :

ترکیبات :

این کرم ضد لک صورت، برطرف کننده ی خشکی و جوش های بعد از کندن موهای زاید برای پوست های خشک می باشد. طریقه مصرف : بعد از شستشوی صورت با صابون گل ختمی و کندن موهای زاید مصرف شود.

کرم نارگیل :

ترکیبات :

این کرم،برطرف کننده ی خشکی پوست بوده و بعد از شستشوی دست با صابون گلیسیرینه، مصرف شود.

کرم نمک :

ترکیبات :

  • روغن زیتون
  • موم سفید
  • نمک
  • اسیرین

این کرم ضد تیرگی و چین و چروک دور چشم و خشکی پوست است. طریقه مصرف : یک لایه نازک از این کرم را زیر چشم مالیده و بعد از یک ساعت با پنبه تمیز نمایید.

کرم ها و ماسک های خانگی

کرم ها و ماسک های خانگی

ماسک بوره :

ترکیبات :

  • بوره ارمنی
  • آبلیمو

خواص درمانی : جهت براق شدن پوست صورت. طریقه مصرف : یک قاشق چایخوری با کمی آبلیمو خمیر کرده، به صورت مالیده، بعد از 20 دقیقه شستشو دهید.

ماسک نرم کننده، بعد از کندن موهای زاید صورت :

ترکیبات :

خواص درمانی : از بین برنده ی موهای زاید صورت، ضد لک، لطیف کننده پوست صورت. طریقه مصرف : یک قاشق چایخوری از پودر را با کمی سرکه خمیر نموده، بعد از کندن موهای زائد مالیده و بعد از بیست دقیقه با عرق رازیانه شسته و با کرم رازیانه چرب کنید و ترکیبات این ماسک در صورت خورده شدن بسیار سمی است و از دسترس کودکان دور شود.

 

همچنین بخوانید: ماسک های طبیعی برای پوست های چرب

 

ماسک لانکوم :

ترکیبات :

  • سفیداب روی
  • سفیداب قلع

خواص درمانی : تسکین دهنده التهاب پوست، شفاف کننده ی پوست. طریقه مصرف : یک قاشق چایخوری از پودر را با آبلیمو جهت پوست های چرب،یا با شیر جهت پوست های خشک، خمیر نموده و روی پوست مالیده، بعد از بیست دقیقه بشویید.

محلول برای شستن صورت خانم ها :

پنج عدد توت فرنگی در صافی بریزید و آب آن را بگیرید و پس از آن یک سفیده ی تخم مرغ را که قبلا زده شده و به رنگ سفید در آمده به آن اضافه کرده، مخلوط نموده تا یکدست شود و بعد بیست قطره گلاب و ده قطره تنتور بنزوان به آن اضافه کنید و با پنبه بهداشتی یا قلم مو به صورت بمالید و پس از یک ساعت آن را با آبی که حاوی جوش شیرین  است بشوید برای این محلول پانزده گرم جوش شیرین را در یک لیتر آب ریخته.

توت فرنگی در مورد دفع کک و مک و سفید کردن صورت به عنوان دارویی آرایشی مصرف می گردد، همچنین له شده ی آن برای رفع آفتاب زدگی صورت بسیار موثر می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

بوره ارمنی را با خواص لایه بردار، کلاژن ساز، کمک به افزایش حجم گونه، ضد چین وچروک، دافع کرم گوش، ضد بواسیر، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0