topNotif

کسب انرژی بیشتر در دوران یائسگی

1629 بازدید
22 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

چند نکته برای کسب انرژی بیشتر در دوران یائسگی

نداشتن انرژی همیشه به یائسگی مربوط نمی شود. شما ممکن است در هر سنی احساس خستگی کنید هرچند در حدود پنجاه سالگی اغلب زنان احساس خستگی و به هم ریختگی می کنند، نمی توانید آن را نادیده بگیرید در این مطلب، مطالبی را برای فعال بودن و داشتن انرژی به تمامی افراد در سنین مختلف علی الخصوص بانوان یائسه گوشزد و یادآوری می کنم پس حتما این مطلب را بخوانید تا در انتها دست به کار شده و فکری برای خود کرده و انرژی خود را افزایش دهید.

با پزشک مشورت کنید!

خستگی و بی رمقی انسان عوامل متعددی دارد ممکن است بر اثر کمبود ویتامین و مواد معدنی باشد، برای مثال کمبود پتاسیم باعث احساس خستگی در عضلات می شود، با پزشک مشورت کنید احتمال دارد به شما پیشنهاد کند که آزمایش خون انجام دهید و مشکلات مربوط به قند خون، تیروئید و کم خونی را بررسی کنید.

کسب انرژی بیشتر در دوران یائسگی

کسب انرژی بیشتر در دوران یائسگی

هفت پیشنهاد برای غلبه بر خستگی !

اگر به طور ناگهانی احساس خستگی به شما دست داد، روش درمانی کاملا مناسب وضعیت خود را انتخاب کنید.

  1. در حدود بیست دقیقه در محیطی آرام پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید.
  2. حتی اگر عاشق قهوه هستید به جای آن یک لیوان بزرگ آب بنوشید. همیشه یک بطری آب معدنی همراه داشته باشید.
  3. پنجره اتاق را باز کنید تا کمی هوای تازه داخل شود، دوباره آن را ببنید و سپس از افشنه ها یا اسپری های معطر مخصوص رایحه درمانی مانند روغن یاسمن، نعناع یا اکالیپتوس استفاده کنید.
  4. پنجاه الی شصت بار در جا پرش کوچک کنید با این کار اکسیژن وارد خون شما می شود و انرژی می گیرید.
  5. زمانی که هوا روشن و آفتابی است از منزل بیرون بیایید و زمانی که هوا تاریک و ابری است همه چراغ ها را روشن کنید.
  6. دست کم دوازده بار از سطح دیافراگم نفس بکشید.
  7. تا جایی که می توانید بخندید، هیچ چیز به اندازه خندیدن به شما کمک نمی کند.

 

همچنین بخوانید:  دلایل گر گرفتگی و روش های بهبود آن

 

آیا می دانستید!؟

در دوران یائسگی بسیاری از زنان تحت تاثیر بازگشت احساس خستگی قرار می گیرند، این زنان معمولا دوران یائسگی سختی را خواهند داشت و نمی توانند به راحتی آن را بپذیرند. احساس خستگی می تواند به علت افزایش مشکلات روانی و یا بر اثر عوامل دیگری نظیر کم خونی به وجود آید. همچنین ممکن است به علت کاهش هورمون های بدن باشد، در هر صورت سرچشمه مشکل باید فوری پیدا شود و پس از تشخیص درمان موثر برای آن انجام پذیرد. پزشک عمومی پس از بررسی علت های کمبود مواد غذایی یا بیماری های جسمانی، چنانچه مشکل مربوط به کمبود استروژن باشد می تواند درمان با جایگزین های هورمونی را آغاز کند، از سوی دیگر اگر احساس خستگی و بی رمقی مربوط به مشکلات روانی باشد باید هرچه زودتر به مشاوره و روان شناس مراجعه کنید.

نکات کلیدی!

بیشتر وقت ها احساس خستگی به علت کمبود اکسیژن خون است، برای اصلاح این وضعیت به هوای آزاد بروید و نفس بکشید. تمرین های یوگا انجام دهید، اگر به طور مرتب یوگا انجام دهید می توانید سطح انرژی بدنتان را بالا ببرید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

افدرا را با خواص کمک به کاهش وزن، درمان آسم، تب بر، درمان رماتیسم، رفع تب یونجه، رفع سرماخوردگی و آنفلونزا، تسکین سردرد، آرام بخش اعصاب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0