topNotif

کوکو سبزی با تزیین پیاز

1820 بازدید
02 آذر 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

به نام خالق زیبایی ها دوستان عزیز سلام مهربانو زهرا هستم با یه آموزش جدید از بخش مطبخ ?

آموزش امروز کوکو سبزی با تزیین پیاز، یه غذای خوشمزه با انرژی بالا و راحت

اگر فرزندان عزیزتون میونه خوبی با کوکوها ندارند، میتونید با اضافه کردن چیزهایی که افراد خانواده دوست دارند در این غذا کمک کنید که همه کوکو خور بشن، من در این بخش به غذامون زرشک و مغز گردو اضافه کردم که به طعم غذا کمک میکنه و هم رنگ خاصی بهش میده و هم برای بدن مفیده.

ما باید سعی کنیم در آشپزی ها همیشه چاشنی هایی به غذا اضافه کنیم که غذایی که طبع گرم یا سرد داره، با اضافه کردن چاشنی ها جایگزین بشن و برای بدن مضر نباشه. به سلیقه افراد خانواده و عزیزان تون می تونید به این کوکو مغز گردو، مغزبادام یا کشمش یا هرچی که می پسندید اضافه کنید همچنین می تونید برای سرخ کردن پیاز یا فلفل دلمه ای رنگی یا گوجه فرنگی یا نون باگت (البته حتما خمیر داخلش رو خالی کنید) رو حلقه حلقه کنید و مواد کوکو رو داخل اونا سرخ کنید.

طبیعتا بچه ها بیشتر استقبال می کنند از این روش ها و در ضمن طمع بهتری پیدا می کنه و طرفدار بیشتری برای خوردن این غذای خوشمزه وجود دارند.

کوکو سبزی با تزیین پیاز

کوکو سبزی با تزیین پیاز

مواد لازم کوکو سبزی با تزیین پیاز برای پنج نفر

  • سبزی مخصوص کوکو نیم کیلو (گشنیز، جعفری، تره، سیر، شوید)
  • تخم مرغ پنج عدد
  • زرشک دو قاشق غذاخوری
  • گردوی خورد شده دو قاشق غذاخوری
  • آرد یک قاشق غذاخوری (اگر مایع کوکو کمی شل بود می تونید نیم یا یه قاشق دیگه اضافه کنید اما اگر آرد کمتر باشه کوکو خوشمزه و ترد تره)
  • نمک، فلفل، زردچوبه به میزان دلخواه
  • پیاز یا فلفل دلمه ای حلقه شده برای تزیین در صورت دلخواه

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه سبزی پلو با ماهی هامور

 

طرز تهیه کوکو سبزی

اول سبزی ها رو حسابی ریز ریز کنید (با دستگاه یا با چاقو و تخته) بعد زرشک مون رو خیس می کنیم تا اگر شن و گلی داره ته نشین و تمیز بشه، زرشک تمیز رو آبکش کرده میذاریم خشک بشه، گردوها رو هم ریز می کنیم و داخل سبزی کوکو می ریزیم، تخم مرغ ها رو هم در ظرفی جدا شکسته دونه دونه بعد به مواد اضافه می کنیم (چون ممکنه تخم مرغ های ناسالمی وجود داشته باشه و دیگه نمیشه از مواد کوکو جداش کرد، پس بهتره اول دونه دونه در ظرفی جدا شکسته بعد داخل مواد می ریزم).

در آخر نمک و فلفل و زردچوبه و آرد رو هم اضافه کرده و حسابی مواد رو باهم مخلوط می کنیم مواد کوکو نباید خیلی شل باشه در این صورت داخل ماهیتابه وا میره، بزارید حسابی روغن داخل ماهیتابه یا قابلمه نسوز داغ بشه بعد پیازهای حلقه شده رو داخل روغن داغ شده ریخته و مواد رو داخل پیاز می ریزیم (از پیاز به عنوان قالب استفاده می کنیم تا شکل خوشگلی پیدا کنه) و با حرارت ملایم شروع به سرخ کردن می کنیم.

هر دو طرف کوکو باید خوشرنگ بشه. تمامی کوکوها رو داخل پیاز یا دلمه ریخته و به همین شکل ادامه میدیم، حالا غذای ما آماده است

کوکو سبزی با تزیین پیاز

کوکو سبزی با تزیین پیاز

نوش جان تا آموزش بعدی خدانگهدار عزیزان ?

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زرشک را  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0