topNotif

کیسه های پلاستیکی و چالش های استفاده از کیسه های پلاستیکی و کاغذی

2861 بازدید
07 آذر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

خریداران توجه داشته باشند.

هر وقت برای خرید چیزی می رویم مغازه دار آن را در کیسه ای می گذارد. ما قدر آن را نمی دانیم ولی آیا ما واقعا در هر سال به تولید میلیاردها کیسه های پلاستیکی یا کاغذی جدید نیاز داریم؟

کاغذی یا پلاستیکی ؟

کیسه های پلاستیکی راحت تر از کاغذی هستند آن ها غیر قابل تجزیه هستند و کلیه پلاستیک ها از نفت که منبعی غیر تجدید شونده است ساخته می شوند. کیسه های پلاستیکی اغلب سر از اقیانوس ها درآورده و با گیر انداختن حیوانات دریایی دور آن پیچیده و آن ها را از پا در می آورند یا اینکه حیوانات با بلعیدن آن ها می میرند.

جوهری که روی کیسه های پلاستیکی برای نوشتن به کار می رود حاوی کادمیم، فلز سنگین سمی است. پس زمانی که این کیسه ها سوزانده شوند این فلز وارد هوا می شود.

کیسه های کاغذی دارای قابلیت استفاده مجدد بوده و تجزیه بیولوژیکی می شوند. ولی از نظر اقتصادی پر هزینه اند. کیسه هایی که در سوپرمارکت ها مصرف می شوند از کاغذ بکر ساخته شده و هیچ گاه آن ها را از کاغذ بازیافت نمی سازند، زیرا به گفته سازندگان بارهای سنگین نیاز به الیاف های طویلی از خمیر کاغذ دارد.

به نوشته روی کیسه خرید سوپرمارکت ها توجه کنید ممکن است نوشته ای به این مضمون قابل بازیابی ببینید ولی هیچ وقت بازیابی شده نخواهید دید.

کیسه های پلاستیکی

کیسه های پلاستیکی

چه کار باید کرد؟!

  • کیسه پلاستیکی یا کاغذی؟ اگر مقدار کمی خرید کرده اید قبل از این که کیسه ای بردارید خوب فکر کنید. اگر هر خرید کننده در ماه فقط یک کیسه کمتر مصرف کند می توان سالانه در ساخت صدها میلیون کیسه صرفه جویی کرد.
  • حتی بهتر این است که کیسه پارچه ای برای خرید با خودتان بیاورید. که قابل شستشو نیز می باشند.
  • برای خرید از بقالی از کیسه های نخی که حملشان راحت بوده و تاشو هم هستند استفاده کنید.
  • باتری های خود را مجددا شارژ کنید.

 

همچنین بخوانید: روش هایی برای استفاده از روزنامه های کهنه

 

تصور این که باتری های کوچکی که شما در چراغ قوه، رادیو و یا دوربین عکاسی از آن ها استفاده می کنید اثری روی محیط زیست داشته باشند مشکل است. ولی باطری های خانگی حاوی فلزات سنگینی هستند که رایج ترین آن ها جیوه است ماده ای بسیار سمی است که منبع اصلی آلودگی در محل های دفن زباله های خطرناک می باشد. دیگری کادمیم است.

باطری هایی که همراه زباله دور انداخته شده و به محل های دفن زباله برده می شوند در آنجا فاسد و شکسته شده، جیوه و کادمیم را به داخل خاک رها کرده و باطری هایی که همراه زباله سوزانده شوند این فلزات خطرناک را به هوا رها می کنند.

آیا می دانید ؟

در معرض جیوه قرار گرفتن برای مدت های طولانی نه تنها موجب بیماری شدیدی می شود بلکه روی رفتار انسان نیز اثر می گذارد. در سال های 1600 کلاهدوز هایی که از جیوه برای عمل آوردن نمد استفاده می کردند، دست به رفتارهای عجیب و غریب می زدند، چون هیچ کس از اثرات مسمومیت جیوه آگاهی نداشت، مردم فکر می کردند که آن ها دیوانه هستند.

حدود 50 درصد جیوه و 25 کادمیوم مورد مصرف مربوط به باطری هاست. به طور تقریبی 75 درصد کل باتری های مورد مصرف قلیایی هستند که دارای 1 درصد جیوه می باشند. مقدار متوسط سالانه مصرف جیوه در باتری ها از حد مجاز تعیین شده زباله ها 4 مرتبه بیشتر هستند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جوش شیرین را با خواص پاک کننده و شوینده قوی، درمان شوره سر، درمان جوش های سرسیاه، بوگیر طبیعی، سفید کننده دندان، تسکین نیش پشه، درمان عفونت و التهاب مهبل، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

برچسب ها:
توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0