topNotif

آشنایی با خواص و مضرات گردو

3645 بازدید
29 مهر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با خواص و مضرات گردو

گردو (Walnut) گیاهی به صورت درخت بزرگی است و در نواحی معتدله و کوهستانی زمین می روید. دارای برگ های مرکب و گل های نر و ماده آن از هم جدا می باشند میوه این درخت سه پوست دارد و پوست سبز وآبدار آن در صنعت رنگ سازی مصرف دارد و از آن بهترین نوع رنگ ساخته می شود. رنگی که از پوست گردو و حنا و میخک درست می شود علاوه بر زیبایی مقوی پوست سر، برطرف کننده سردردهای سرد مزاج  است به علاوه برای دردهای مفصلی و روماتیسمی مفید است.

آشنایی با خواص و مضرات گردو

آشنایی با خواص و مضرات گردو

 

مشخصات ظاهری درخت گردو

درخت گردو تا 30 متر ارتفاع داشته و به ندرت به صورت درختچه است طول برگ های آن 40 سانتیمتر است. 7-11 برگچه تک شانه ای به طول 15 سانتیمتر با رگبرگ هایی که در سطح زیرین بسیار مشخص اند. گل های آن یک جنسی و گل های نر با آرایش دم گربه ای معلق و گل های ماده به طور نامشخص در دسته های 2-5 تایی در نوک شاخه قرار دارد. میوه آن دارای پوسته ضخیم و گوشتدار است برگ و میوه آن دارای بوی خوش و مزه تلخ هستند.

گردو به طور معمول در سراسر اروپا  و بریتانیا کاشته می شود برگ های آن را در اوایل تابستان جمع آوری کرده و سریعا در سایه در حرارتی کمتر از 40 درجه سانتی گراد می خشکانند و پوسته میوه را از میوه های رسیده جدا می کنند (بخاطر رنگ برگ ها و پوست تازه میوه). در نواحی شمالی ایران در جنگل های آستارا و طالش، دیلمان، رودبار، بندر گز و قصر شیرین می روید. گردو دارای تانن، مقدار کمی اسانس فرار و ترکیبات کمتر شناخته شده دیگری دارد.

 

همچنین بخوانید:  خواص پوست گردو

 

آشنایی با خواص و مضرات گردو

پوسته گردو سرشار از ویتامین سی است. به عنوان ضد التهاب بر روی مخاط ها و نیز به عنوان یک تقویت کننده عمومی مصرف می شود.

مغز گردو دارای طبیعت گرم و خشک است. میوه ای است بسیار مقوی و علاوه بر مواد غذایی کافی خواص طبی و درمانی نیز دارد. خوردن مغز گردو سبب از بین بردن کرم دستگاه گوارش می گردد. اطبا قدیم مغز گردو را با انجیر و سداب به عنوان داروی ضد سم مصرف می کرده اند.

فواید گردو :

  • در درمان بواسیر گردو را با پوست می سوزانند و سوخته شده رابا آب برگ مورد مخلوط کرده و بر بواسیر می گذارند.
  • به تجربه رسیده مردانی که به خوردن گردو عادت دارند قوای جنسی آنان به مراتب از دیگران بیشتر است.
  • زنان شیرده مقداری مغز گردو و مغز پسته و مغز فندوق و مغز بادام و نخود بو داده همه را مساوی پودر کنند و هر روز صبح مقداری میل نمایند، شیر آنان خوشمزه و زیاد می شود و رشد طفل آنان سریع شده و قوای مغزی طفل کامل تر خواهد شد.
  • صمغ درخت گردو نیز در معالجه زخم های کهنه مصرف دارد.
  • جهت تقویت اعصاب و فربه نمودن بدن نیز بسیار مفید است.
  • افرادی که به درد سیاتیک مبتلا هستند می توانند همراه با ورزش مخصوص و خوردن روزی چند گردو ناشتا و پاک کردن دستگاه گوارش از رطوبات بلغمی، درد را مدوا نمایند.
  • گردو می‌تواند میزان کلسترول بد خون را کاهش دهد.
  • خطر ابتلا و درمان بیماری های قلبی عروقی مانند مشکلات عروق کرونری را نیز کاهش می‌ دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پوست خشک داخل گردو را با خواص کنترل و درمان دیابت، درمان جرم دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0