topNotif

گروه های مواد غذایی مختلف و تاثیرات آن ها

1521 بازدید
09 اسفند 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

گروه های مواد غذایی مختلف و تاثیرات آن ها را بشناسیم !

سه گروه مهم غذایی را به شما عزیزان معرفی می کنم که با شناخت آن ها رژیم غذایی سالمی برای خود تهیه کنید.

مواد قندی و نشاسته ای !

گروه های مواد غذایی مختلف و تاثیرات آن ها

گروه های مواد غذایی مختلف و تاثیرات آن ها

مواد قندی و نشاسته ای از موادی هستند که وقتی شکسته می شوند تبدیل به گلوکز می شوند و گلوکز غذای رایج بدن است و هر جا بدن نیاز به انرژی داشته باشد از گلوکز استفاده می کند. قسمت اعظم غذای ما از این مواد تشکیل شده چرا که نان و برنج و حبوبات در غذای ما نقش مهمی دارد هر گرم قند حدود 4 کیلو کالری انرژی به ما می دهد. حدود 60 – 70 درصد رژیم غذایی معمولی ما از کربوهیدرات تشکیل شده است.

چربی ها !

چربی ها دو منشا دارند یکی گیاهی مثل روغن بادام، گردو، آفتابگردان و معمولا مایع هستند و دیگری حیوانی مثل روغن کره که معمولا جامد هستند. روغن های مایع بخاطر نداشتن کلسترول بهتر است بیشتر استفاده شود اکثر بیماری های قلبی ناشی از کلسترول است که در روغن های حیوانی و جامد وجود دارد.

چربی در بدن آدمی نه تنها به مقدار متعادلش سبب زیبایی است بلکه به عنوان ذخیره انرژی در مواد لزوم مورد استفاده قرار می گیرد اما امان از چربی اضافی، آدم اگر غذای زیاد بخورد حالا جنس این غذا هر چه می خواهد باشد قند، چربی و یا حتی پروتئین اضافی، این مواد پس از تغییر و تبدیلاتی در بدن به صورت چربی ذخیره می شوند و سبب چاقی می شوند. بعضی ها خیال می کنند که فقط خوردن روغن اضافی است که سبب چاقی و زیاد شدن وزن می شود بعضی ها فکر می کنند قند و نشاسته باعث چاقی می شود اما در واقع این طور نیست.

 

همچنین بخوانید: چه بخوريم تا سالم بمانيم

 

 چربی های اضافی بدن :

این چربی اضافه که در بدن آدم چاق مثل باری است که باربر مفت و مجانی دارد، یک آدم چاق بیشتر از نیاز غذا خورده و حالا نگویید که نه پر خوری نکرده و از فلان کس هم چاق تر نیست کمتر غذا خورده و… البته همه چاقی ها نتیجه پر خوری نیست چربی های اضافه وقتی در بدن آدم مدت ها بماند کم کم متراکم تر و سفت می شود. چربی غذای سرخ شده و چرب، هضمشان مشکل است، بسیاری از بیماری ها ناشی از غذاهای سرخ کرده است چون غذای سرخ کرده هضمشان مشکل تر است. غذای روغنی و سرخ کرده مانند تکه کاغذ روغنی است که در آب انداخته می شود بنابراین به خاطر روغن کاغذ آب را جذب نمی کند روی این اصل غذای روغنی و سرخ کرده نمی تواند در تمام اسید معده قرار گیرد.

پروتئین ها !

پروتئین بخش سوم مواد غذایی ما را تشکیل می دهد در زمان رژیم غذایی باید به اندازه کافی از پروتئین مصرف کنیم سعی کنید 60 درصد از مواد پروتئین شما حیوانی و 40 درصد پروتئین گیاهی تشکیل دهند ارزش پروتئین های گیاهی کمتر از پروتئین حیوانی می باشد مصرف بیش از نیاز پروتئین باعث افزایش ذخایر چربی خواهد شد در میان پروتئین های حیوانی گوشت سفید بهتر از گوشت قرمز می باشد و در زمینه عضله سازی و ورزش نیز وجود پروتئین ها در بدن الزامی است پس در مصرف پروتئین ها کوتاهی نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چلغوز را با خواص تقویت سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، تعادل فشار خون، دفع سنگ مثانه، تقویت قوای جنسی، تقویت حافظه، کاهش اشتها و در نتیجه کاهش وزن، درمان کم خونی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0