topNotif

گلبول های سفید خون را با مصرف این 5 مواد غذایی افزایش دهیم

4479 بازدید
03 آذر 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

چگونه با برخی مواد غذایی طبیعی، گلبول های سفید خون را افزایش دهیم؟

آیا می دانید چرا گلبول های سفید برای بدن ما مهم هستند؟ گلبول های سفید خون سیستم ایمنی بدن ما را افزایش می دهند. هر زمان که یک عفونت وارد بدن ما می شود، گلبول های سفید خون از آن جلوگیری می کنند و بدن ما را در برابر عفونت ها ایمن می کنند. میزان طبیعی گلبول‌های سفید در بدن انسان ۴۵۰۰ الی ۱۰۰۰۰ در هر میکرولیتر (LCM) است. افرادی که تعداد گلبول های سفید خون در بدنشان پایین است، مستعد ابتلا به انواع بیماری ها هستند از جمله بیماری هایی چون بیماری های کبدی و طحال، نارسایی مغز استخوان ناشی از عفونت تومور و غیره. حال به شما خواهیم گفت که می توانید با کمک برخی از غذاهای طبیعی، تعداد گلبول های سفید در بدن را افزایش دهید.

 

افزایش گلبول های سفید خون با مواد غذایی

افزایش گلبول های سفید خون با مواد غذایی

چای سبز بنوشید

بسیاری از آنتی اکسیدان ها در چای سبز یافت می شوند که برای کل بدن مفید هستند. چای سبز سوخت و ساز بدن را کنترل و ایمنی بدن را افزایش می دهد. نکته جالب درباره چای سبز این است که، هیچ کالری در آن وجود ندارد و مصرف منظم آن نیز به کاهش وزن کمک می کند. علاوه بر ویتامین ث و پلی فنول در چای سبز، آنتی اکسیدان هایی در آن وجود دارد که باکتری ها را در بدن تخریب می کنند، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و گلبول های سفید خون را افزایش می دهند.

از خوردن سیر غافل نشوید

سیر بسیار مفید است زیرا دارای خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ضد ویروسی است. سیر دارای مقدار قابل توجهی از آنتی اکسیدانی است که سیستم ایمنی بدن را برای مبارزه با بیماری ها تقویت می کند. در سیر عنصر به نام آلیسین وجود دارد که، به بدن کمک می کند تا با عفونت ها و باکتری ها مبارزه کند. استفاده از سیر به صورت روزانه بدن را از بیماری هایی مانند زخم معده و سرطان محافظت می کند. و در نهایت باعث افزایش گلبول های سفید می شود.

 

همچنین بخوانید: نقش مواد غذایی در حفظ و تقویت سیستم دفاع طبیعی بدن

 

ماست بسیار مفید است

خواص بسیاری در ماست وجود دارد. ماست برای معده سودمند است. مصرف روزانه آن توانایی مبارزه با بیماری های بدن را افزایش می دهد و تعداد گلبول های سفید نیز، افزایش می یابد. مقدار کلسیم در مقایسه با شیر در ماست بسیار زیاد است. باکتری هایی که در ماست وجود دارند، مواد مغذی آنتی بیوتیک ها را به بدن می رسانند، همچنین توانایی جلوگیری از بیماری ها را فراهم می کنند.

مواد غذایی سرشار از روی بخورید

مهمترین آنزیم موجود در سلول های خون، روی است. کمبود روی باعث کاهش تعداد گلبول های سفید خون در بدن می شود و در نتیجه، سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد. بنابراین، از رژیم غذایی حاوی روی استفاده کنید. خوردن، ماهی و شیر برای تامین روی در بدن مفید است. علاوه بر این، روی در غذاهای دریایی و گوشت نیز یافت می شود.

ویتامین ث را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهید

ویتامین ث مقدار کلسترول بد خون را کاهش می دهد. علاوه بر این، ویتامین ث به خوبی در گلبول های سفید خون کار می کند و تعداد آنها را افزایش می دهد. بنابراین مصرف آن باعث افزایش ایمنی بدن و کاهش بیماری می شود. ویتامین ث در میوه ها، سبزیجات سبز، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، میوه های آبدار و ترش به فراوانی یافت می شود.

نکته: همان طور که کاهش گلبول های سفید در بدن مشکلاتی را ایجاد می کند، افزایش آن نیز باعث ایجاد بیماری هایی چون برخی سرطان های خونی می شود. پس به میزان توصیه شده و ایمن از هر ماده غذایی مصرف کنید.  

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق سیر را با خواص پایین آورنده فشار خون، تنظیم کننده قند خون و چربی خون، ضد مسمومیت حاصله از نیکوتین سیگار و آلودگی هوا، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. ناشناس
    23 خرداد 1402

    خون سفید از من پاین است تب وسر درد ود جان درد دارم چی کنم که درست شود

0