topNotif

معرفی گل حلوا یا تاج خروسی و خواص آن

5165 بازدید
24 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

گل حلوا و خواصش را بشناسیم !

به فارسی گل حلوا، گل یوسف و گل تاج خروسی پرورشی نامیده می شود. در طب سنتی با نام های بستن افروز، حبق بستانی و زینه الریاحین آمده است.

مشخصات گل حلوا را بدانیم !

گل حلوا یا گل تاج خروسی پرورشی گیاهی است یک ساله بلندی آن 40 – 60 سانتیمتر می باشد. برگ های آن تخم مرغی و نوک تیز است، گل آن درشت دارای لایه های متعدد و پیچیده به رنگ قرمز مخملی سایه دار و براق و قسمت بن گل صاف، پهن، زبر و به رنگ زرد مایل به قهوه ای است. گل ها معمولا در پاییز ظاهر می شوند.

گل حلوا و خواصش را بشناسیم

گل حلوا و خواصش را بشناسیم

گل های این گیاه به رنگ های دیگر نیز دیده می شود. گل حلوا بومی مناطق حاره آسیا و آفریقاست و در قرن شانزدهم حدود 1570 میلادی به اروپا وارد شده است و در حال حاضر در اغلب مناطق معتدله و حاره دنیا کاشته می شود. در آسیا در مناطق معتدله خنک انتشار وسیعی دارد، در ایران به عنوان گل زینتی کاشته می شود. اراضی رو به آفتاب را دوست دارد و برای تکثیر آن تخم های ریز و سیاه آن کاشته می شود.

خواص و کاربرد گل حلوا !

عده ای از گیاه شناسان معتقدند دو گونه شناخته شده از گل حلوا در واقع یکی هستند. به هر حال از نظر خواص طبی و دارویی در غالب مدارک مشابه ذکر شده و نوع گیاه با گل قرمز را به ارقام دارای گل به رنگ های دیگر از نظر خواص دارویی ترجیح می دهند. در چین معمولا ساقه های نرم جوان و سبز گیاه و گیاه جوان و قسمت بالای تاج گل و تخم گیاه همه در طب سنتی مستعمل است.

 

همچنین بخوانید: روش های از بین بردن موهای اضافی

 

گل های تاج خروس پرورشی که در حقیقت قسمتی از آن گل و قسمتی میوه است که دانه های آن را در بر گرفته است موقعی خواص خود را به بهترین وجه حفظ می کند که پس از چیده شدن خیلی سریع خشک شوند و برای معالجه و رفع اسهال خونی، درمان بواسیر، زیادی ترشح عادت ماهانه و ترشحات سفید رنگ مهبل تجویز می شود و همچنین برای مواردی که عادت ماهیانه بدون دلیل قطع شود و برای قطع خونریزی از روده ها و یا از ریه ها به کار می رود.

از شاخه های سبز جوان و از گیاه جوان به طور له شده برای تهیه ضماد به منظور معالجه و التیام زخم های عفونی و جراحت ها و التهاب های جلدی استفاده می شود، از این گیاه ضمادی برای تحلیل ورم نیز تجویز می شود. برای معالجه جوش و کورک نیز کاربرد دارد، در زمان جنگ گیاه بری – بری که بیماری ناشی از کمبود ویتامین ب 1 است و همچنین در مقابل بیماری پلاگرا که بیماری ناشی از کمبود نیاسین است مصونیت پیدا می کنند.

خوردن برگ های گیاه در دوران عادت ماهیانه برای زنان مضر و ممنوع است. تخم گیاه ضد ویتامین ث در بدن است و به علاوه ضد کرم و ضد انگل شکمی باشد و همچنین برای تصفیه خون مفید است و مدر و قابض می باشد. تخم های آن هم عینا مانند تاج و قسمت بالای گل برای معالجه اختلالات خون و بیماری های چشم مفید است. به عنوان داروی تقویت کننده و تونیک برای افزایش شنوایی و تقویت دید چشم نافع می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تاج خروس را با خواص کاهش وزن و لاغری، ضد یبوست، تقویت مو، تقویت ناخن ها، رفع کم خونی، درمان سیاتیک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

4
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0