گوجه سبز چه خواصی دارد؟

3634 بازدید
26 تیر 97
سمانه

گوجه سبز چه خواصی دارد؟

گوجه سبز به میوه درختان مختلفی که متعلق به نژادی از خانواده رز هستند، اطلاق می شود. بر پایه نوشته های قدیمی، نژاد این گیاه قدمت 2000 ساله دارد و چینی ها اولین کسانی بودند که به کشت آن اقدام کردند گفته می شود که این گیاه از طریق سوریه یا ایران به یونان آورده شده است.

درختان گوجه سبز در نواحی معتدل بهترین رشد را دارند و در آب و هوای ملایم به رنگ های ارغوانی، قرمز، نارنجی، زرد و سبز روشن در می آیند. آب و هوای سرد باعث ایجاد رنگ قهوه ای و ظاهر نامطلوب میوه ی گوجه سبز می شود. این میوه به سرعت می رسد و مدت نگه داری آن در یخچال 4 روز است. گوجه سبز به صورت تازه و پخته در خورش ها مصرف می شود.

گوجه سبز چه خواصی دارد؟

گوجه سبز چه خواصی دارد؟

ترکیبات شیمیایی گوجه سبز

این میوه غنی از ویتامین ث، اسید مالیک، اسید سیتریک است. در یک گوجه سبز کربوهیدرات 8 گرم، چربی 2/84 گرم، پروتئین 1/6 گرم، فیبر خام 0/5 درصد، نیاسین 2/8 درصد، کلسیم 5 درصد، فسفر 2 درصد، آهن 5 درصد، ویتامین آ 5 درصد، ویتامین ب یک 2 درصد، ویتامین ب دو 1/9 درصد و ویتامین  13 درصد وجود دارد.

خواص دارویی گوجه سبز

به دلیل طبیعت سرد گوجه سبز در برخی شهرهای شمالی کشورمان این میوه را همراه با سبزی های کوهی که خاصیت گرم دارند مصرف می کنند. مصرف زیاد از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود. مصرف گوجه سبز برای درمان شب کوری مفید است. بیماری های نقرس، روماتیسم و تصلب شرایین با خوردن گوجه سبز بهبود می یابند. گوجه سبز خاصیت مسهلی دارد و خشک شده آن برای درمان اعصاب و کم خونی مفید است.

مدر است و اعمال کلیه ها را تنظیم می کند. جوشانده 25 تا 30 گرم برگ درخت گوجه سبز کشنده انگل های روده است و این خاصیت در هسته گوجه سبز هم وجود دارد. برخی پزشکان معتقدند این میوه ترش مزه برای درمان تومورهای سرطانی هم موثر است. کودکان در حال رشد خوب است روزانه مقداری گوجه سبز مصرف کنند. کسانی که به مزه ترش گوجه سبز حساسند می توانند از پخته شده آن در انواع خورش ها استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید:  زرد آلو و خواص مفید آن

 

مصرف این میوه برای بهبود طعم دهان مفید است. تاثیر منحصر به فردی بر کاهش فشار و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملکرد معده و روده دارد. گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می شود از این رو می تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل توجهی در جلوگیری از پیری، سلول ها و سرطان دارد، همچنین اسید بنزوئیک ترکیبی است که خاصیت ضد میکروبی آن به اثبات رسیده و به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

مضرات مصرف بی رویه گوجه سبز

مصرف زیاد از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می شود. گوجه سبز اگر به مقدار مناسب مصرف شود خاصیت مسهلی ندارد و تنها ممکن است خوردن نشسته آن میکروب هایی را وارد بدن سازد که به ناراحتی های گوارشی از قبیل دل درد و اسهال منجر شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن هسته زردآلو را با خواص مرطوب کننده پوست، کاهش چین و چروک، درمان سیاهی و پف دور چشم، لایه برداری پوست، نرم کننده و تقویت کننده مو، پیشگیری و درمان سرطان، کاهش فشار خون، درمان سرماخوردگی، کاهش علائم آرتروز، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0