topNotif

گیاهان دارویی خون ساز

9177 بازدید
07 آذر 96
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

کم خونی و گیاهان دارویی خون ساز

خون و کمبود خون همیشه از مسائل مهم و مورد بحث زندگی ما انسان ها بوده مخصوصا بانوانی که دارای کم خونی هستند یا دچار بیماری هایی می شوند که این کم خونی را تشدید می کند و افراد دیگر (مسن، کودک، بانوان باردار و…) همگی با این مسئله درگیر هستند. این موضوع باعث می شود به غذاها و وعده هایی که مصرف می کنیم بیشتر دقت کنیم و غذاهای خون ساز را بیشتر مصرف کنیم در این مطلب غذاها و گیاهان طبیعی که برای خون سازی و بیماری های مختلف مرتبط با خون مفید هستند را به شما معرفی می کنم.

اگر دچار کم خونی هستید :

اگر دچار کم خونی هستید حتما از اسفناج، لیمو ترش، برگ کلم، یونجه (عرق یا دم نوش و..)، شیر هویج و جوشانده قنطوریون بسیار مصرف کنید، اسفناج یکی از بهترین منابع سرشار از خون هست که برای خون سازی بسیار مفید می باشد اگر از مزه آن خوشتان نمی آید می توانید آن را ماست استفاده کرده یا از آن خورشت هایی همچون آلو اسفناج تهیه کرده و مصرف کنید.

افرادی که دارای قند خون پایین هستند از سویا، پیاز، هویج، شاهی آبی، پرتقال ترش (حتما توجه کنید ترش باشد) و لیمو ترش مصرف کنید باعث بالا رفتن قند خون بدنتان می شود. برای خون سازی و ازدیاد پلاکت های خون می توانید از پیاز و ماهی استفاده کنید.

گیاهان دارویی خون ساز

گیاهان دارویی خون ساز

توصیه هایی برای افرادی که خون دماغ می شوند :

افرادی که بیش از حد دچار خون دماغ می شوند می توانند از دود خاکشیر یا انار، گرد گلبرگ خشک شقایق استفاده کنند و در غذا و نوشیدنی خود مقداری آب لیمو ترش بچکانید این موارد باعث می شود خون ریزی بینی شما بند آمده و کم کم رفع شود.

افرادی که اوره خون دارند از آب انگور، تمشک، جوشانده کاکل ذرت، عناب و کرفس می توانند استفاده کنند.

اگر دچار خونریزی داخلی هستید از لیمو ترش، دارچین (عرق آن یا خود گیاه را درون چای و غذاها استفاده کنید)، یونجه (عرق، دم کرده و…)، کشک و گیاه سیاوشان را برای خونریزی داخلی استفاده کنید مفید است، هرچند در صورت خونریزی داخلی داشتن سریعا باید به دکتر مراجعه کنید تا آن را رفع کنند.

گیاهانی که خاصیت قلیایی کننده خون را دارند شامل لیمو ترش، زیرفون، پرتقال، تمشک و توت فرنگی می شوند پس سعی کنید بیشتر از این میوه ها و گیاهان استفاده کنید.

برای تصفیه سازی خون می توانید از هندوانه، کاهو، پرتقال، خربزه، انار شیرین، پیاز و علف چای استفاده کنید که بسیار برای تصفیه سازی خون مفید هستند.

 

همچنین بخوانید:  بیماری های همراه با تالاسمی

 

چربی خون :

چربی خون یکی از بیماری های قرن حاضر هست که عدم ورزش و تغذیه مناسب در کنار موارد دیگر باعث بروز این بیماری می شود، در صورت داشتن چربی خون بیش از پیش مراقب غذاهای مصرفی و نوشیدنی های روزمره خود باشید برای کنترل چربی خون می توانید از سیب، شوید، پیاز، سماق، خیار، کرفس و لیمو ترش استفاده کنید.

فراموش نکنیم :

حتما سعی کنید با توجه به لیستی که به شما ارائه داده شد از میوه های خون ساز، علی الخصوص بانوان و کودکان بیش از سایر افراد استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

کنجد سیاه را با خواص پیشگیری از پوکی استخوان، تقویت کننده مو، ضد سرطان، چاق کننده، رفع مسمومیت کبد و کلیه ها و بهبود سیستم ایمنی بدن، درمان بی خوابی، ضد ورم مفاصل و رماتیسم، تقویت نیروی جنسی، کاهنده فشار خون بالا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0