topNotif

گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

18832 بازدید
23 آذر 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم آشنا شویم

از بیماری های بسیار شایع در بین زنان بیماری رحم است، البته آنچه که به عنوان عفونت رحم مطرح است الزاما عفونت خود رحم نیست و معمولا در واژن و مجاری واژن شایع تر است، بسیاری از زنان مبتلا به این بیماری علایم مشهود خاصی ندارند یا مشکل خاصی در خود احساس نمی کنند.

عفونت های شایع رحمی :

به طور کلی عفونت های مختلفی می توانند در مخاط واژن و رحم رشد کنند از جمله عفونت های قارچی، باکتریایی و بعضی پرونوزوئرها مانند تریکوموناس و … از جمله عفونت های شایع رحمی هستند، از آنجا که سیستم دفاعی واژن و دستگاه تناسلی زنان در مقابل عفونت بسیار حساس و آسیب پذیر است، لذا به راحتی عفونت ها در رحم جاگیر شده و به سرعت رشد می کنند.

عواملی که سبب عفونت در زنان می شوند :

عبارتند از : بهداشت فردی ضعیف، لباس زیر تنگ و استفاده از لباس های مصنوعی، آلرژی، درمان های آنتی بیوتیکی، دیابت شیرین، پایین بودن مقدار استروژن، مقاربت با شریک جنسی مریض، عفونت اچ آی وی (ایدز)، یائسگی، استرس، نوارهای بهداشتی با الیاف آلوده و مصنوعی و حساسیت زا، استفاده از تیغ برای از بین موهای زاید و عدم استفاده از نوره (داروی نظافت) و… از عواملی هستند که سبب عفونت بیشتر بانوان می شوند.

گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

گیاهان دارویی مفید برای بیماری های رحم

از علایم شایع عفونت های واژن و رحم می توان موارد زیر را نام برد :

ترشحات واژینال که ممکن است غلیظ و چسبناک و رنگ آن سفید یا به شکل ذرات دلمه سفید، یا زرد مایل به قهوه ای، کف آلود و بدبو باشد، خارش، سوزش، التهاب واژن، دردهای زیر شکم و کمر، تکرر ادرار، احساس فوریت دفع و… از علایم شایع عفونت های واژن هستند.

داروی 21 قسمتی :

گل گاو زبان، انیسون شیرین، انیسون تلخ (زنیان)، زیره سیاه، بومادران، نیلوفر آبی، تخم جعفری، تخم کاهو، تخم شوید، ناخنک، سداب، سیاه دانه، کاکنج و تخم کرفس از هر کدام 25 گرم استفاده کنید.

داروی 21 قسمتی که یکی از داروها برای از بین بردن و کم کردن عفونت رحم می باشد را به این ترتیب میل کنید، داروها را نیم کوب کرده روزی 3 بار هر بار یک قاشق غذاخوری را در 5/1 تا یک لیوان آب بجوشانید، آن را صاف و شیرین کرده میل نمایید.

 

همچنین بخوانید:  گیاه درمانی در بیماری های زنان

 

آبزن یا داروی تزریقی :

میوه کاج و تخم گشنیز از هر کدام 300 گرم، آویشن، گل ختمی و مریم گلی از هرکدام 50 گرم نیاز است، داروها را نیم کوب کنید هر شب به مقدار یک استکان از آن را در یک تشت کوچک آب بجوشانید بگذارید بماند، سپس صاف کنید و به وسیله سرنگ بزرگ یا وسیله حقنه در رحم تزریق کنید. (حقنه به معنی فرستادن مایعات به بدن از راه مقعد یا واژن است.)

سوزن فلزی سرنگ را در آورده و برای سهولت امر قسمت خروجی را با یک شیلنگ دراز بلندتر نمایید، موقع تزریق زیر خود چند بالش بگذارید و بعد از حقنه کردن 15 دقیقه صبر نمایید تا دارو از رحم خارج نشود هر شب تکرار کنید و تا بهبودی کامل ادامه دهید.

در بعضی مواقع میزان عفونت و ترشحات زرد، آن قدر زیاد و منسجم است که ندرتا چند ماه مصرف دارو طول می کشد و هر بار مقداری عفونت خارج می گردد گویی پایانی ندارد.

نسخه دیگر آبزن یا داروی تزریقی :

پوست انار 500 گرم، تخم گشنیز 300 گرم و نعنا 100 گرم داروها را مخلوط و نیم کوب کنید و مانند نسخه قبل عمل کنید و از دارو استفاده نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مازو را با خواص تنگ کننده واژن و مقعد، رفع ترشحات واژینال و اگزماهای ترشح دار، درمان ترک و شکاف نوک پستان، سوختگی ها، درمان بواسیر، تقویت لثه، سیاه کردن مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0