topNotif

گیاه خرفه و یک دنیا خاصیت

2340 بازدید
15 دی 96
سمانه

گیاه خرفه و یک دنیا خاصیت که بد نیست بدانیم

خرفه  (نام علمی: Portulaca) گیاهی است علفی و یکساله با برگ هایی گوشتدار که به صورت متقابل بر روی ساقه می رویند، نوع خودروی آن ساقه های گسترده ای در سطح زمین دارد، ولی انواع پرورشی آن دارای ساقه ای ضخیم و به صورت قائم است که 30 سانتیمتر طول دارد، گل ها کوچک و به رنگ زرد روشن می باشند.

این گیاه در تمام دنیا از شمال آفریقا تا خاورمیانه و از شبه قاره هند تا مالزی و استرالیا انتشار دارد و در حال حاضر حدود چهل واریته آن در بسیاری از نقاط دنیا پرورش داده می شود.

خرفه به صورت خودرو در بسیاری از بوستان ها، اراضی شن زار، حاشیه دریاچه ها و زمین های زراعی و باغستان ها می روید و نوعی علف هرز مزارع است، این گیاه در بیشتر نقاط ایران نیز به صورت خودرو می روید و کمتر به صورت پرورشی در بازار موجود است.

گیاه خرفه و یک دنیا خاصیت

گیاه خرفه و یک دنیا خاصیت

تاریخچه خرفه :

خرفه در مصر باستان تا به امروز به صورت سبزی، ادویه و گیاه دارویی مصرف می شود، در قرون وسطی در انگلستان این گیاه به صورت سبزی خوراکی به وفور استفاده می شد، نام خرفه در دارونامه کشورهای فرانسه، مکزیک، اسپانیا و ونزوئلا به صورت رسمی وجود دارد.

خرفه گیاهی باستانی است در قدیم از آن به صورت پخته برای باطل کردن سحر و جادو استفاده می شد، همچنین برای دور کردن ارواح شیطانی آن را اطراف محل خواب می ریختند، سربازان در جنگ خرفه همراه خود داشتند و برای جلوگیری از کابوس و خواب های آشفته آن را در رختخواب خود قرار می دادند، همچنین معتقد بودند باعث عشق و دوستی، خوشبختی و اقبال می شود، بسیاری بر این باور بودند که گیاه خرفه زیر سلطه ماه است و به همین دلیل می تواند در انسان روشن بینی ایجاد کند.

 

همچنین بخوانید:  افزایش وزن با نسخه های گیاهی

 

خواص گیاهی خرفه :

گیاهی است مفید جهت تب های گرم مزاج و کم کننده عطش مفرط بوده و یکی از داروهای گیاهی است که برای مداوای مرض قند یا همان دیابت از آن استفاده می شود، کار سلول های کبد و لوله های ادراری کلیه را تنظیم می نماید و برای سردردهایی که از حرارت باشند نیز نافع است، در اسهال های صفراوی خرفه را با قدری پیاز و مقدار کمی روغن بریان کرده و می خورند اسهال را قطع می کند، افرادی که جثه لاغر و خشک و همراه با مزاجی گرم دارند اگر مدتی به خوردن خرفه ادامه دهند جسم آنان را فربه و مرطوب می سازد.

برای بیماری کهیر مفید بوده و افرادی که به کهیر مبتلا می شوند می توانند از این گیاه خورده و مقداری از عصاره آن را نیز با آرد جو مخلوط و بر جوشها و تاول های کهیری که خارش دارند بمالند تا معالجه کهیر از درون و برون تسریع گردد، عصاره ریشه تازه این گیاه و یا آب حاصل از جوشانده ریشه آن در معالجه بعضی از اقسام زگیل شربا و ضمادا مفید می باشد، جوان هایی که زیادتر از حالت طبیعی محتلم می شوند چنانچه عصاره برگ های خرفه را بر بدن بمالند و یا روی این گیاه بخوابند احتلام آنان نقصان می یابد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

خرفه خشک را با خواص افزایش هوش، ضدعفونی کننده قوی، از بین بردن زگیل های پوستی، مفید برای دیابتی ها، مفید برای مبتلایان به افسردگی، درمان اسهال، رفع سرفه، درمان سردرد و میگرن، تصفیه کننده خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0