topNotif

گیلاس میوه ایی با خاصیت فراوان

1914 بازدید
18 اسفند 96
سمانه

گیلاس میوه ایی با خاصیت فراوان که بد نیست با خواص آن آشنا شویم

گیلاس درختی است بزرگ، پوست شاخه های جوان آن صاف و اول به رنگ سبز است و بعد قهوه ای و سرخ براق می شود. برگ های آن نوک تیز کشیده و دندانه اره ای است. گل های آن سفید و میوه ی آن سفت، کروی، کوچک، کمی سرخ یا سیاه براق و مزه اش ترش و شیرین است. در ایران در سراسر جنگل های شمال از تالش تا گرگان به طور خودرو می روید و در دیگر نقاط آن را کاشته اند.

خواص درمانی میوه گیلاس :

میوه رسیده گیلاس دارای طبیعت گرم و تر است و دارای ویتامین های آ، ب1، ب2، ث، پروتئین، کلسیم، فسفر، آهن، سدیم، پتاسیم، ریبوفلاوین، نیاسین و ویتامین آ است. محرک قوای شهوانی در افراد سرد مزاج است. در دفع شن کلیه و مثانه اثر بسیار مطلوبی دارد و در مجاری ادراری و لوله گوارش مثل یک عامل مقنی و زه کش عمل می کند و با اسید (ترشی) خود، سنگ ها را تجزیه و دفع می کند. صمغ درخت گیلاس خاصیت ضد میکروبی شدید دارد.

گیلاس میوه ایی با خاصیت فراوان

گیلاس میوه ایی با خاصیت فراوان

گیلاس دارای اثر قلیایی کننده، صفرابر، مدر، التیام دهنده زخم ها،خلط آور و ضد عفونی کننده معده می باشد. برای مبتلایان به ورم مفاصل و مرض قند هم مناسب بوده زیرا در این میوه مواد قندی کم است و قند آن برای مرض قندی ضرری ندارد. تصفیه کننده خون است و مسکن اعصاب و ملین و پاک کننده معده بوده، برای رفع سو هاضمه شدید، بسیار موثر است. این آنتی اکسیدان به کاهش التهابات و درد مفاصل و البته جلوگیری از نقرس کمک زیادی می کند.

با دیگر خواص گیلاس آشنا شوید :

این میوه باعث اکسیداسیون بیشتر در بدن و موجب دفع سموم آن می شود و به علت داشتن پتاسیم موجب دفع مواد زاید از خون مثل اسید اوریک، کلسترول خون می شود، از این رو برای اشخاصی که کلیه های ضعیفی دارند و یا محروم از مصرف نمک می باشند مفید است و موجب نشاط سلول ها و در نهایت کل بدن می گردد.

هر روز قبل از غذا آن را بخورید، خشونت حلق و ریه را برطرف می کند. برای حبس البول یا بند آمدگی ادرار اطفال، تازه آن را فشرده و نصف استکان آب آن را بگیرید و بعد از صاف کردن آن مقدار را سه بار در روز به طفل بخورانید. آن را له کنید و روی پیشانی بگذارید، درد نیمه سر یا میگرن را درمان می کند، اگر شب ها پشت چشم ضماد کنید، برای تقویت بینایی مفید است، اگر آن را روی پوست صورت ضماد کنید و بگذارید مدتی بماند، رنگ پوست را روشن می کند.

به طور کلی برای مبتلایان به بیماری های: فشار خون، اسید اوریک، نقرس، سنگ کیسه صفرا، سنگ کلیه و مثانه، آرتروز، خشکی گلو،ورم کلیه، دیابت، رماتیسم، درد کمر، سو هاضمه، اسهال خونی، تصلب شرائین، کلسترول، مسمومیت، ورم چشم، برونشیت و ضعف نیروی جنسی، نافع است و می تواند اثر درمانی ایفا نماید.

 

همچنین بخوانید:  چه میوه هایی ویتامین ث دارند؟

 

تذکر :

گیلاس معده را ضعیف می کند، غذا را ترش می کند، مانع هضم سریع غذا می شود. ممکن است باعث دل پیچه، سردرد، اسهال، ناراحتی روده گردد. در بعضی افراد ایجاد نفخ می کند و حجم مدفوع را زیاد می کند.

خواص درمانی دم گیلاس :

1- سی گرم از آن را در یک لیتر آب دوازده ساعت بخیسانید، بعد از آن ده دقیقه بجوشانید و آب صاف کرده ی آن را در طول روز بنوشید، مدر است و مجاری ادرار را شست و شو می دهد، قولنج و عفونت کلیه، انسداد کبد و حبس البول یا بند آمدگی ادرار را درمان می کند، ورم داخل مجاری ادرار را می نشاند، زکام را برطرف می کند، بدن را لاغر می سازد، روماتیسم و زردی یا یرقان را درمان می کند.

2- سی گرم از آن را در یک لیتر آب سرد بجوشانید، بعد آب آن را تا گرم است، روی پنجاه گرم گیلاس مغشر شده بریزید و بیست دقیقه دم کنید، سپس آب آن را مجددا صاف کرده و در طول روز به مرور بنوشید تا برونشیت و دیفتری یا حناق درمان شود. افرادی که دچار سوزش ادرار هستند مقدار مساوی از دم گیلاس و کاکل ذرت را به صورت چایی دم کنند و آبش را صاف کنند و بنوشند، سوزش را درمان می کند.

3- برگ گیلاس یبوست معده را درمان می کند، بیست تا سی گرم از آن را در یک لیتر شیر گرم بریزید و بیست دقیقه دم کنید، بعد آن را صاف کرده و آن را شیرین کنید و روزی سه فنجان از آن را در طول روز به تدریج بنوشید. خوردن گیلاس و پودر هسته آن موجب ازدیاد شهوت می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دم گیلاس را با خواص دفع سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری، درمان یبوست، سم زدا، کاهش وزن، درمان سلولیت، درمان روماتیسم، درمان نقرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0