topNotif

یائسگی و راه های درمان آن

2076 بازدید
19 اسفند 96
آلاله

علامت یائسگی و راه های درمان آن

زنان در میان همه آفریده های زنده موجوداتی بی نظیر هستند. تنها زنان هستند که یک سوم دوران زندگیشان را احتمالا بدون باروری سپری می کنند. درست در زمانی که از تولید مثل رهایی می یابند می توانند زندگی تازه ای را آغاز کنند در ادامه روش های درمانی جدیدی برای درمان یائسگی را معرفی می کنم.

نسل متفاوت دیگری از زنان

یائسگی به راستی زلزله جسمانی است. علاوه بر روند پیری که میان زنان و مردان مشترک است تغییرات بسیار زیاد هورمونی تاثیرات فراوانی در جسم زنان می گذارد، درست تا نسل پیشین زنان یائسگی به معنی آغاز سن پیری بود. اما زنانی که در نسل بعدی به دنیا آمدند با تحول خود وضعیت را دگرگون کردند.

شما ممکن است به این موضوع فکر نکرده باشید اما شما هستید که طرز نگرش جامعه را به عنوان زنی که دیگر زور نمی شنود، تغییر می دهید. به برکت پیشرفت عالی علوم دارویی و توجه ویژه نسل جدید به زندگی شما می توانید جسمی جذاب و فعال و بسیار سالم برای سال های آتی داشته باشید و شما دارایی های با ارزش دیگری نیز دارید. تجربه زندگی و خرد حاصل از آن که ارزش بسیاری دارد.

در سرآشیبی زندگی ؟ شاید اما هنوز خیلی از مدت زندگی شما مانده است

پیش ترها به یائسگی تغییر زندگی می گفتند، در حقیقت یائسگی، نقطه عطفی بسیار مهم به نظر می رسد. پنجاه ساله بودن از مهم ترین زمان های زندگی یک زن است که فایده های انکار ناپذیری دارد. شما برای نخستین بار در زندگی خود با امکانات نامحدودی رو به رو می شوید که می توانید نهایت استفاده از آن ها را داشته باشید گویا سفری جدید در انتظار شماست.

درمان های هورمونی

درمان با جایگزین های هورمونی، با تزریق هورمون های استروژن و پروژسترون به بدن زن که بر اثر توقف تخمدان ها تولید آن کاهش یافته است و این کمبود باعث به وجود آمدن اغلب نشانه های دوران یائسگی می شود را تامین کنید.

بعضی از مزایای قطعی و بعضی از مزایای احتمالی این درمان

درمان با جایگزین های هورمونی می تواند گرگرفتگی را به سرعت از بین ببرد، انرژی را دوباره ذخیره کند و باعث بهبود خلق و خو و کاهش بی خوابی شود. در هشتاد درصد از موارد از کاهش تراکم استخوانی و پوکی استخوان پیشگیری می کند از دردهای مفصلی می کاهد، به کنترل وزن کمک می کند و از توده عضلانی محافظت به عمل می آورد. افزون بر این ها این گونه درمان همچنین می تواند نه تنها از بیماری آلزایمر جلوگیری کند بلکه مشکلات حافظه و تمرکز حواس را بهبود بخشد.

یائسگی و راه های درمان آن

یائسگی و راه های درمان آن

زیان های درمان با جایگزین های هورمونی را بدانیم

این نوع درمان ممکن است خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش دهد، همچنین به احتمال کم تشکیل لخته در رگ ها و آمبولی ریه را بیفزاید. ضررهای دیگر این نوع درمان چندان جدی نیست. افزایش وزن، احتباس آب در بدن، کشیدگی یا درد سینه و عادت ماهیانه های نامنظم جز این موارد هستند. به خاطر داشته باشید دو سال یک بار باید تست سینه انجام دهید، حتی اگر هیچ علامت یا نشانه ای از عوامل خطر، درد، توده و … نداشته باشید. اگر بین پنجاه تا شصت یا شصت و پنج سال دارید تست های سینه را در مرکز ویژه این عمل انجام دهید. اگر سابقه خانوادگی سرطان دارید باید به این موضوع توجه بیشتری بکنید و زیر نظر پزشک قرار بگیرید. ممکن است پزشک شما را به درمانگاه های تخصصی معرفی کند.

دانستنی های در مورد درمان های هورمونی :

برای آن که از درستی تصمیم خود مطمئن شوید با پزشک متخصص زنان مشورت کنید. در مورد طرفداران درمان با جایگزین های هورمونی آگاه باشید. اهمیتی ندارد که بعضی ها مخالف این نوع درمان هستند، اطمینان پیدا کنید که پزشکتان با توجه به همه گفت و گو ها و نیازهای شما آن را تجویز کرده است و در نهایت با داشتن اطلاعات کافی تصمیم قطعی و آخر خود را بگیرید.

پزشک شما پیش از تجویز این نوع درمان آزمایشات تشخیصی لازم را به شما پیشنهاد خواهد دارد، سپس از تاریخچه بیماری شما و بیماری خانوادگی تان به ویژه سابقه سرطان سینه در خانواده شما مطلع می شود.

این روزها شما می توانید استروژن را به شکل های گوناگون قرص، برچسب، ژل یا افشانه بینی که در بازار موجود است را با نسخه پزشک تهیه کنید. در مورد محل های انجام یافتن تست سینه در منطقه زندگی تان تحقیق و پرس و جو کنید تا برای درمان با مشکل روبرو نشوید.

 

همچنین بخوانید:  مصرف مکمل های غذایی در دوران یائسگی

 

آیا می دانستید !؟

یائسگی بخشی از دوران طبیعی زندگی است، مانند بلوغ یا دوران زایمان اما با وجود این مدت ها بود که این موضوع مورد بحث شدید قرار داشت. بسیاری از طلاق ها در این دوران صورت می گیرد که دلیل عمده آن کمبود ارتباط زوجین با یکدیگر است چه بسا با محبت و علاقه و درک متقابل زوجین از هم و یا کمک گرفتن از مشاور و روانشناس این جدایی ها به حداقل برسد.

گفت و گو در مورد این دوران با نزدیکانتان این حسن را دارد که آن ها می توانند وضعیت شما را بهتر درک کنند و به شما توجه ویژه نشان دهند و برایتان احترام قایل شوند. از قضا زنانی که مشاغل مهم دارند و یا این که به رابطه جنسی علاقه مندند در دوران یائسگی رضایت بیشتری دارند چون به نوعی مشغله کاری خود و شغل خود را دارند و یا اینکه رابطه صمیمی با همسر خود را دارا می باشند.

سن شروع یائسگی در افراد مختلف

سن آغاز یائسگی اغلب ارثی است، اگر مادر یا خواهر شما زود یائسه شده باشند این احتمال وجود دارد که شما نیز زود یائسه شوید، اما این یک احتمال است و با مراجعه به پزشک زنان می توانید به یقین برسید. با ورزش، مصرف داروهای گیاهی مختلف برای دوران مخصوص یائسگی، حجامت و زالو درمانی و داشتن رژیم غذایی کم چرب و متعادل و مرتبط با وضعیتی که در آن قرار دارید می توانید دردها و گر گرفتگی ها و مسایل و مشکلات دوران یائسگی را تا مقدار بسیار زیادی کنترل کرده و کاهش دهید  و نهایت استفاده خود را از این دوران ببرید و ایام خوشی را سپری کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هندی را با خواص درمان یبوست و نفخ، درمان اختلالات مفصلی، کمک به کاهش وزن، کمک به درمان مشکلات تنفسی، درمان مشکلات باد روده، درمان سوزش معده، کنترل کلسترول، پیشگیری از پوکی استخوان، درمان اسپاسم های عضلانی و گرفتگی ها، پیشگیری از افسردگی، کنترل دیابت، جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0