topNotif

یک خانم چگونه باید صحبت کند؟

1377 بازدید
08 مرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

یک خانم چگونه صحبت می کند !؟

یک خانم عقاید راسخ و جنجال برانگیز خود را برای افراد غریبه یا همکارانی که آشنایی کاملی با آن ها ندارد، بیان نمی کند. او می داند که مردم گاهی این عقاید را به خود می گیرند. برای یادگیری تلفظ و معنی صحیح کلماتی که در مکالمات و مکاتبات خود به کار می برد، به فرهنگ لغات مراجعه می کند. گرامر فرد دیگر را اصلاح نمی کند. در مقابل دیگران ناسزا نمی گوید. می داند که لطفا و خواهش می کنم کلماتی جادویی هستند. فخر نمی فروشد. آه و ناله نمی کند. نق نمی زند. می داند چگونه از دیگران تعریف کند. با گفتن کلمه متشکرم تعریف و تمجید دیگران را می پذیرد.

یک خانم چگونه باب گفت و گو را می گشاید.

یک خانم در مهمانی، جلسات اداری و رسمی به راحتی می تواند باب صحبت را با شخص مورد نظرش باز کند. هرچند، برای پیگیری از هرگونه سو تفاهم گفت و گو را با موضوعات مثبت و غیرجنجالی آغاز می کند. مثلا چه خانه قشنگی است این طور نیست ؟ یا چه غذای لذیذی بود این طور نیست ؟ اگر آن شخص با خوشرویی جواب داد چند سوال دیگر می پرسد تا گفت و گو ادامه یابد. او می داند که ابتدا باید طرف مقابل را محک بزند. هنگام آشنایی با فرد جدید بی مقدمه وارد موضوعات جنجالی با عقاید تند سیاسی که ممکن است منجر به شرمندگی اش شوند نمی شود.

یک خانم اگر در آغاز گفت و گوی تلفنی باشد وظیفه خود می داند که آن را به پایان برساند. هرگز لطیفه هایی نمی گوید که باعث شرمندگی دیگران می شوند. حتی اگر آن افراد در اتاق نباشند. به لطیفه های نژاد پرستانه و مغرضانه نمی خندد. هرگز غیبت نمی کند. همیشه اول فکر می کند و بعد حرف می زند. می داند چگونه معذرت بخواهد و معذرت خواهی دیگران را بپذیرد.

یک خانم چگونه باید صحبت کند؟

یک خانم چگونه باید صحبت کند؟

یک خانم چگونه گفت و گو را تمام می کند؟

یک خانم می داند چگونه باید گفت و گو را به اتمام برساند. وقتی می خواهد گفت و گو را خاتمه دهد، ادب و نزاکت را رعایت می کند. وقتی مکالمه تلفنی یا گفت و گویی را در دفتر یا محل کارش آغاز می کند خود را موظف می داند گفت و گو را خاتمه دهد. وقتی مکالمه در دفتر یا محل کارش شروع می شود وظیفه اوست که به آن خاتمه دهد. هنگام مکالمه تلفنی به سادگی می تواند بگوید فلانی از گفت و گو با تو لذت بردم، امیدوارم دوباره بتوانیم با هم صحبت کنیم. چنان چه مکالمه حضوری است از جایش بر می خیزد، از مهمانش به خاطر دیدار با او تشکر می کند و دستش را برای خداحافظی به طرف او دراز می کند. حتی در موقعیت هایی مثل مهمانی می تواند مکالمه را با متانت و گفتن این عبارت تمام کند از آشنایی با شما خوش وقت شدم.

 

همچنین بخوانید: اصول نه گفتن را بیاموزیم

 

یک خانم عذرخواهی صمیمانه یک نفر را با متانت می پذیرد همه چیز را فراموش می کند و وانمود هم نمی کند به او بی احترامی نشده است. هنگام عصبانیت صدایش را بلند نمی کند وقتی فریاد می زند که جان کسی در خطر باشد یا تیم محبوبش گلی بزند.

چگونه متاسفم بگوییم ؟!

همواره در رابطه با دیگران سعی کنید با ملاحظه و محتاط باشید ولی از آن جا که شما هم یک انسان هستید و ممکن است اشتباه کنید باید ضعف های خود را شناسایی کنید و در صدد اصلاح ضعف هایتان برآیید. در هنگام معذرت خواهی در چشمان طرف مقابل نگاه کنید و روشن و واضح حرف بزنید. صمیمانه عذرخواهی کنید و بگویید که متاسفید ولی نیازی نیست دایم به اشتباه خود اشاره کنید. از طرفی واقعا نیازی نیست اگر اشتباهی از شما سرنزده است عذرخواهی کنید. اگر در اماکن عمومی مجبور به استفاده از تلفن همراه هستید معذرت خواهی کنید. همیشه در اولین فرصت پاسخ پیام تلفنی یا تصویری را دهید. هرگز با کسی جز نزدیک ترین دوستانتان در مورد عادت ماهانه یا دل دردهایتان صحبت نکنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه اسطوخودوس را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0