topNotif

۷ ترفند استفاده از سرکه برای تمیز کردن خانه

2491 بازدید
03 خرداد 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

۷ ترفند استفاده از سرکه برای تمیز کردن طبیعی

چند سال پیش من شروع به استفاده از محصولات پاک کنندگی طبیعی کردم. از آن زمان دریافتم که دستورالعمل‌ها، ترفندها و راه های جالبی وجود دارند که نه تنها مواد شیمیایی را از زندگی روزانه من دور می کنند، بلکه خانه‌ام را نیز تازه تر و سریع تر تمیز می‌کنند.

یکی از محصولاتی که من بیشتر از همه هنگام تمیز کردن از آن استفاده می کنم و شاید شما هم اکنون نیز آن را در خانه خود داشته باشید سرکه سفید تقطیر شده می باشد (که ارگانیک آن نیز موجود است). میدانم که شما نمی‌خواهید خانه‌تان بوی ترشی بدهد، اما نگران نباشید بوی آن زمانی که خشک شود از بین رفته و با با چند قطره عطر از بین میرود.

چیزهایی که من برای تمیز کردن طبیعی آنها از سرکه کمک می گیرم:

لکه ها

با وجود پنج بچه، من کار زیادی  برای از بین بردن لکه ها به خصوص از روی لباس های سفید که همانند آهنربا لکه ها را جذب می‌کنند انجام میدهم. موثرترین راهی که  هم اکنون آن را پیدا کرده ام ریختن سرکه رقیق نشده روی لکه و شستن آن است. این همچنین برای لکه های آبمیوه، سس گوجه فرنگی و دیگر لکه های روی فرش مناسب است. بسرعت سرکه را روی محل بریزید، چند دقیقه صبر کنید و با پارچه‌ای مرطوب روی آن کشیده و پاک نمایید.

۷ ترفند استفاده از سرکه برای تمیز کردن خانهتمیز کننده شیشه

سرکه همچنین نسبت به شیشه شورهای صنعتی یا هر تمیزکننده شیشه دیگری در تمیز کردن شیشه ها و پنجره ها به صورت کاملاً براق و بدون لکه مناسب است . من یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب مخلوط  می کنم و چند قطره عطر یا اسانس مورد علاقه ام را به آن اضافه می کنم (علف لیمو) و یا نصف قاشق سوپخوری از مایع ظرفشویی ارگانیک  خودم را به آن اضافه می‌کنم.

از بین برنده کپک

یک پیمانه بوراکس با ۴ پیمانه سرکه سفید در یک قوطی اسپری و ترکیب آن دو با هم یک راه بسیار خوب برای از بین بردن کپک می باشد. تنها آن را اسپری کنید، حدود یک ساعت صبر کنید و بعد تمیز نمایید. کپک به سرعت از بین می رود.

کف های چوبی در خانه

زمین خانه ما کاملا چوبی بود و این یعنی من کلی کار تمیز کاری برای من. من یک سوم تا دو سوم فنجان از سرکه سفید را در یک گالن آب گرم مخلوط می کردم که به سرعت و به سادگی زمین چوبی را پاک می‌کرد.

تمیز کننده توالت

ریختن کمی جوش شیرین در چاه و سپس افزودن یک فنجان سرکه واکنشی حبابی به وجود می‌آورد و هنگام سابیدن، توالت را بسیار براق و درخشان می‌کند.

 

همچنین بخوانید: سرکه سیب و خواص آن

 

تمیز کردن کابینت ها

اگر شما دارای لکه های غذای زیادی هستید و یا لکه ها و انباشتگی روغن در کابینت شما زیاد است یک پیمانه سرکه را با سه پیمانه آب مخلوط کنید و با یک پارچه یا اسفنج آن را پاک کنید که هرگونه روغن را از بین می‌برد و کابینت ها را تمیز و براق میکند.

تمیز کنندگی همه کاره

یکی دیگر از ترکیب هایی که در بطری اسپری تمیز کننده خانگی در آشپزخانه و در تمام دستشویی ها استفاده می‌کنم، یک پیمانه سرکه سفید، چهار پیمانه آب، ۱۰ تا ۲۰ قطره اسانس مورد دلخواه و یک قاشق سوپخوری صابون ظرفشویی ارگانیک می باشد. این ترکیب برای پاک کردن بخش‌های بالایی، صندلی های پایه بلند غذاخوری بچه، پایه های دیواری، دیوارها، زیورآلات، زمین، کفپوش و دیگر چیزهایی که مرطوب می شوند و یا روی زمین ریخته می‌شوند و یا حتی رد پاها مناسب است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

سرکه سیب را با خواص ضد چاقی، رفع زکام، روماتیسم، شکنندگی های ناخن، اختلال سیستم گوارش، زیادی فشار خون، ضد خونریزی، کمی فشار خون، اختلال بینایی و دید چشم، آسم، سرگیجه، کمبود کلسیم، سنگینی شنوایی، ورم مفاصل، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0