topNotif

آب درمانی تسکینی مفید برای سرماخوردگی

1955 بازدید
11 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

رفع سرماخوردگی با آب درمانی 

آب درمانی استفاده از آب در دماهای مختلف برای بازیابی سلامت و باقی ماندن در وضعیت سلامت بدنی است، این روش یکی از درمان های موثر برای بسیاری از بیماری ها از جمله سرماخوردگی و آنفولانزا محسوب می شود.

تکنیک های رایج و مرسوم آب درمانی عبارت اند از : خیس خوردن و شناور شدن و ماساژ در آب که می تواند جریان خون را افزایش دهد و تنفس را تنظیم کند، کمپرس آب گرم و سرد که می تواند به پایین آوردن تب کمک کند و جریان خون را تحریک می کند، دوش آب گرم و سرد که می تواند سیستم های عصبی و گردش خون را تحریک کند، حمام آب گرم و دوش آب گرم به آرامش بخشی کمک می کنند، جریان های پرفشار دوش آب که برای قسمت های به خصوصی از بدن که دچار بیماری اند به کار می رود، سونا و حمام بخار که می تواند به برطرف شدن التهاب و احتقان کمک کند.

 آب درمانی تسکینی مفید برای سرماخوردگی

آب درمانی تسکینی مفید برای سرماخوردگی

آب درمانی تسکینی مفید برای سرماخوردگی !

درمان های ویژه ای از هیدروتراپی (آب درمانی) برای احتقان و لرز وجود دارند که به خارج شدن سموم از بدن نیز کمک می کنند و موجب کاهش ریسک بیماری در افراد می شوند.

پیشگیری !

یک دوش سرد ده دقیقه ای می تواند به سیستم ایمنی کمک و از ابتلا به سرماخوردگی جلوگیری کند، همچنین اگر به دوش آب سرد عادت دارید، می تواند انرژی شما را نیز افزایش دهد ، هنگامی که از وان حمام خارج می شوید، بهترین کار این است که نرمش کنید یا پس از پوشاندن خود در رختخوابی گرم و نرم استراحت کنید، اثرات درمانی آب را می توان با افزودن سرکه سیب یا نمک های دریایی افزایش داد (برای هر وان حمام یک فنجان سرکه سیب یا دو قاشق چای خوری از نمک های دریایی برای هر لیتر آب محاسبه کنید).

برای موارد سرماخوردگی و تب !

با مشاهده نخستین علایم سرماخوردگی، نشستن در وان آب گرم کمک کننده خواهد بود (بهترین حالت این است که برای کمتر از 20 دقیقه در وان آب ولرم بنشید)، کمپرس مرطوب با آب سرد برای پایین آوردن تب به خصوص در اطفال مناسب است، کمپرس را روی پیشانی قرار دهید و هر ده دقیقه یک بار یا هر زمان که احساس کردید حوله در حال گرم شدن است آن را تعویض کنید.

 

همچنین بخوانید:  درمان 19 بیماری با خیساندن پا در آب گرم

 

همچنین می تواند از کمپرس برای دیگر نقاط بدن نیز استفاده کنید مثل زیر بازوها، قفسه سینه و پشت زانوها، در موارد تب شدید، پزشکان ممکن است حمام آب ولرم را پیشنهاد کنند، هنگامی که در این حالت از حمام خارج می شوید باید خود را با حوله خشک بپوشانید و سپس در حالی که روی خود را می پوشانید روی تخت بخوابید.

حمام بخار برای مجاری تنفسی بسیار مفید است، در حمام را ببندید و شیر آب گرم را باز کنید و منتظر بمانید حمام پر از بخار شود، برای حداقل پنج دقیقه در حمام بخار باقی بمانید، این درمان می تواند برای کودکانی که از ترشحات زیاد بینی و بینی کیپ رنج می برند بسیار مفید باشد.

قرقره آب نمک :

قرقره کردن با آب نمک می تواند به عنوان یک درمان مناسب گلو درد محسوب شود، برای این کار بهتر است یک قاشق چای خوری نمک را به لیوان آب ولرم اضافه کنید و سپس آن را قرقره کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن نارگیل را با خواص تقویت عضلات و موی سر، تسکین درد کمر، مقابله با آلزایمر، مرطوب کننده و لوسیون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0