topNotif

آثار مهارت خود آرام سازی

1745 بازدید
21 شهریور 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 24 آذر 1400

آثار مهارت خود آرام سازی و تکنیک های ریلکسیشن

خود آرام سازی مهارتی است که می توانید با استفاده از آن کارهای خوبی برای خودتان انجام دهید. این فرصتی است تا شما از ناملایمات زندگی روزمره فرار کنید، زمانی است تا در درونتان آرامش بیابید و به بدنتان اجازه دهید تا کار خارق العاده خود را انجام دهند. زمانی که آهسته و عمیق نفس می کشید کمک می کنید تا اکسیژن وارد خونتان گردد. قلب شما با آهنگ آرامی کار می کند و خون غنی از اکسیژن را به سراسر بدنتان پمپاژ می کند. شما می توانید در حالت آرامش خودتان فرصتی به دست آورید تا به اهمیت کارکردهای درونی بدنتان و ارزش مهارت آرام سازی در کمک به قرار دادن خود در یک وضعیت مثبت پی ببرید. آرام و آهسته نفس بکشید بگذارید عضلات بدنتان هرچه بیشتر آرام شوند. گویی بر فراز یک مکان دلخواه در حال پرواز هستید، زمانی را برای خلوت کردن با خود به دور از هر چیز دیگر در جهان به دست آورید.

آثار مهارت خود آرام سازی

آثار مهارت خود آرام سازی

پاسخ آرام سازی از سه مولفه تشکیل شده است : محیط، بدن و ذهن که در ادامه به بررسی هر کدام می پردازم.

1- محیط:

فراگیری پاسخ آرام سازی در یک محیط آرام آسان تر است. در یک جایی که عوامل مزاحم وجود ندارد خود را در وضعیت راحتی قرار دهید. هرچه مهارت آرام سازی شما بهتر شود متوجه خواهید شد که می توانید در هر شرایطی حتی در مکان های پر از مایه های حواس پرتی نیز به آرامش برسید.

2- بدن:

وقتی شما عمل آرام سازی را انجام می دهید بدنتان آرام می شود، تنفس و فشار خونتان کاهش می یابد، ضربان قلبتان کندتر می شود و ماهیچه ها و عضلات بدنتان کمتر تنیده است. چگونه می توانید به بدنتان کمک کنید تا به این شیوه پاسخ دهید؟ یک نقطه شروع خوب، آرام کردن تنفس است. آهسته و عمیق نفس بکشید، نگه دارید و بیرون بدهید. این فرآیند را برای 5 دقیقه تکرار کنید. تنفس عمیق و آهسته باعث می شود تا اکسیژن با کارایی فزاینده ای وارد بدنتان شود. وقتی شما مضطرب و تحت فشار هستید، تمایل دارید که سریع و سطحی نفس بکشید. تنفس یک بخش مهم زندگی است. با وجود این در بیشتر اوقات ما به کارایی تنفس خود کمتر توجه می کنیم پس از چند لحظه تنفس آهسته و عمیق احساس آرامش بیشتری به شما دست خواهد داد. یک راه دیگر برای آرام سازی بدن در تماس بودن با عضلات بدن با استفاده از شیوه خود آرام سازی  است.

3- ذهن:

شما با چند روش می توانید از قدرت ذهنتان برای آرام سازی خود استفاده کنید. آرام سازی زمانی به خوبی جواب می دهد که شما افکار روزمره را کنار بگذارید و در یک موضع فکری آرام قرار بگیرید. یکی از راه های خوب برای غالب آمدن بر حواس پرتی، تکرار کلمه یا عبارتی در طول آرام سازی است. در مراقبه متعالی به این کلمه یا عبارت مانترا می گویند. می گویند در هنگام تمرین آرام سازی کلمه ای را تکرار کنید همچون آرام باش، آرام باش. شما هم می توانید با تجسم آرامش از ذهن خود با خلاقیت استفاده کنید مثلا وقتی که مشغول تنفس عمیق و شل کردن عضلات هستید خودتان را در جای خاصی مانند کنار یک آبشار سرد، ساحلی گرم نزدیک اقیانوس یا یک علفزار فرح بخش تصور کنید. با استفاده از قدرت ذهن احساس آرامش را در خود بیشتر کنید و افکارتان را از دنیای روزمره دور کنید.

 

همچنین بخوانید:  مهارت شوخ طبعی را بیاموزید !

 

راه دیگر استفاده از فرآیند فکر جهت آرام سازی :

هر نوع قضاوت درباره کارهایتان را موقتا به حالت تعلیق در آورید. مسلما در طول آرامش گاهی صداهای بیرونی یا افکار ناخوشایند حواس شما را پرت می کند، در این حالت به خود زیاد سخت نگیرید فقط بگذارید صداها یا افکار مزاحم رد شوند و مجددا به آرام کردن خود ادامه دهید. زمانی آرام سازی جواب می دهد که شما دارای نگرشی پذیرنده باشید. هنگام آرام سازی به خود یادآور شوید که به طور عمیق و آهسته نفس بکشید عضلات خود را شل کنید و دوباره خود را بر فراز ابری در محلی خاص تصور کنید و از فعالیت های دنیای اطرافتان دور شوید. در هر حال پاسخ آرام سازی مانند پاسخ گریز یا ستیز به طور خودکار عمل نمی کند. هزاران سال است که انسان به تمرین آن پرداخته است نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که آرام سازی مهارتی است که از طریق تمرین و حوصله به دست می آید.

حرف زدن با خود هنگام مواجهه با مشکلات !

همه ما به عنوان انسان از توانایی خاصی برای حرف زدن با خود برخورداریم چه با صدای بلند با خودتان حرف بزنید و چه آهسته در هر حال می توانید با استفاده از این توانایی خود را برای مقابله با مشکلات آماده کنید. اگرچه احتمالا بیشتر نیز در جریان موقعیت های مشکل با خودتان حرف می زده اید، اما سه روش است که به شما کمک می کند تا این کار را به طور موثر انجام دهید، این روش ها شامل :

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

مریم گلی را با خواص ضد نفخ، ضد اسپاسم، مقوی، قابض، آنتی سپتیک، شل کننده عروق خونی محیطی، کمک به درمان آلزایمر، تقویت حافظه، مقوی معده، کاهنده تعریق، محرک انقباض رحم، آنتی بیوتیک، کاهنده قند و چربی خون و محرک جریان صفرا، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0