topNotif

آرامش بخش های فوق العاده قوی

2786 بازدید
14 دی 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

با آرامش بخش های فوق العاده قوی آشنا شویم

زمانی هست که آدم احتیاج به چیزی دارد که آرامش را به او برگرداند. بعضی ها ورزش های ملایم مثل یوگا انجام می دهند. بعضی ها قرص های شیمیایی می خورند و بعضی دیگر از طبیعت برای گرفتن آرامش استفاده می کنند.

از زمان های قدیم، حضور در طبیعت، مثلا برای باغبانی و خاکی شدن دست ها، یا تنفس هوای خوشبوی گیاهان به عنوان فعالیت های آرامش بخش شناخته شده، خواص آرامش بخش گیاهان و خوراکی ها هم خیلی وقت است که کشف شدند. می خواهیم چند گیاه آرامش بخش را به شما معرفی کنیم، تا از خواص جادویی طبیعت در رفع استرس هایتان استفاده کنید.

سنبل الطیب

از قدیم از گیاه سنبل الطیب به عنوان آرامش بخش و رفع بی خوابی استفاده می شود، حتی امروزه از ریشه سنبل الطیب در صنایع داروسازی به شکل قرص و کپسول و قطره استفاده می شود که مصرف آن را راحت تر می کند، قسمت اصلی مورد استفاده این گیاه ریشه های آن است که بوی خاصی دارد.

تذکر : نباید این گیاه را به مدت طولانی مصرف کرد. بعد از دو یا سه هفته مصرف از آن، برای یک یا دو هفته مصرف آن را قطع کنید.

آرامش بخش های فوق العاده قوی

آرامش بخش های فوق العاده قوی

رزماری

از قدیم از برگ های معطر رزماری به صورت دم کرده به جای یک آرامش بخش طبیعی استفاده می شد. کافی است پنج گرم از این گیاه را خرد کنید و در یک لیوان آب جوش برای بیست دقیقه دم کنید. بعد از صاف کردن میل کنید.

گل ساعتی

گل های گیاه گل ساعتی بخشی از این گیاه است که به عنوان آرامش بخش از آن استفاده می شود، این گیاه از قدیم به عنوان آرامش بخش و خواب آور معروف بوده است. هفت تا پنج گرم از گل های خشک آن را به صورت دم کرده استفاده کنید.

تذکر : نکته مهم این است که این گیاه را هم نباید به طور طولانی و ممتد استفاده کرد چون می تواند وابستگی برای فرد مصرف کننده ایجاد کند.

 

همچنین بخوانید:   با آرام بخش های گیاهی، آرام شوید

 

بادرنجبویه

بادرنجبویه برگ هایش شبیه به نعنا بوده اما برگ ها نازک تر است و دارای بوی بهتری است. این گیاه خواص زیادی دارد به عنوان مثال : ضد ویروس، ضد آلزایمر، ضد نفخ و درد و اسپاسم است، اما یکی از ویژگی هایش آرامش بخشی و رفع بی خوابی است. هنوز فرآورده های صنعتی این گیاه در ایران تولید نشده، ولی شما می توانید روزی پنچ گرم از برگ آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و پانزده دقیقه دم کنید و سپس آن را بنوشید یا از عرق بادرنجبویه که حاصل از تقطیر بخار آب است، استفاده نمایید.

علف چای

علف چای قوی ترین گیاه ضد افسردگی است که ارتباطی با گیاه چای معمولی ندارد، اما به خاطر این که علف هرز مزارع چایی است به این نام معروف است. این گیاه بیش تر از ده سال است که در صنایع داروسازی به صورت قطره به نام هایپران در حال تولید است. داروهای مشابه آن هم در سر تا سر دنیا در بیشتر از صد کارخانه داروسازی تولید می شود و پر مصرف ترین داروی گیاهی در ده سال اخیر جهان به حساب می آید. اثرات مهمی که قطره هایپران می گذارد : ضد التهاب و دلهره، رفع بی خوابی، ضد رخوت و سستی، مسکن درد و میگرن.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

   

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0