topNotif

آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد بعد از غذا

1807 بازدید
05 آبان 97
بهاره
,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد (یخ) بعد از غذا

هنگامی که آب و هوا گرم است و یا به شدت تشنه هستید، نوشیدن آب سرد بسیار دلچسب است. اما آیا شما می دانید که آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد (یخ) بعد از غذا چه هستند؟ آب یخ به طور مستقیم بر دستگاه گوارش اثر می گذارد، همچنین سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد.

آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد بعد از غذا

آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد بعد از غذا

اکثر مردم بعد از غذا خوردن نیاز به نوشیدن آب دارند اما آنها نمی دانند که آب آشامیدنی گرم بنوشند یا سرد. نوشیدن آب سرد بلافاصله بعد از غذا برای کیسه صفرا بسیار مضر است. دمای طبیعی بدن انسان 98.6 درجه فارنهایت، معادل 37 درجه سانتیگراد است. بنابراین، آب با دمای 20 تا 22 درجه سانتیگراد برای بدن انسان مناسب است. آب بسیار سرد برای بدن مضر است.

هر بار که ما آب سرد می خوریم، زمان کمی برای فرو بردن آن طول می کشد. پس از پایین آمدن آب از گلو، به دلیل تفاوت درجه آب سرد با درجه حرارت طبیعی بدن و به علت داشتن سرمای بیش از حد آب، مشکل لوزه ها برای مدت زمان طولانی ایجاد می شود. بنابراین بهتر است با آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد (یخ) بعد از غذا آشنا شوید.

آسیب های ناشی از نوشیدن آب سرد بعد از غذا

مشکل یبوست

آب آشامیدنی سرد دمای آب دستگاه گوارش را که به هضم غذا کمک می کند، در بدن کاهش می دهد و آب سرد نیز باعث انقباض روده بزرگ می شود که علت اصلی یبوست است. افرادی که اغلب مشکلات یبوست دارند نباید از آب آشامیدنی سرد استفاده کنند.

 

همچنین بخوانید: نوشیدن آب و خواص درمانی آن

 

خطر حمله قلبی

بعضی از مردم عادت دارند آب آشامیدنی سرد را بلافاصله پس از غذا بنوشند، اما این عادت می تواند برای قلب خطرناک باشد. بین حمله قلبی و نوشیدن آب ارتباط  وجود دارد. تحقیقات علمی نشان داده است که نوشیدن آب سرد بعد از خوردن غذا خطر ابتلا به حمله قلبی را افزایش می دهد. گروهی از دانشمندان بین المللی این تحقیق را در مورد افرادی از کشور چین و ژاپن انجام دادند. اکثر مردم چین و ژاپن پس از خوردن غذا، آب سرد نمی نوشند بلکه این افراد بعد از خوردن غذا چای گرم می نوشند. محققان دریافتند که مشکل حمله قلبی در این افراد بسیار کمتر است.

افزایش چاقی

به گفته دانشمندان، آب سرد عمل هضم پس از غذا خوردن را کاهش می دهد و در نتیجه مشکل یبوست تسریع می شود. علاوه بر این، هنگامی که آب در تماس با اسید موجود در معده قرار می گیرد، آن را به چربی تبدیل می کند که می تواند بسیاری از مشکلات جدی را ایجاد کند.

مشکل مخاط

نوشیدن آب سرد بعد از غذا در بدن ایجاد خلط می کند. هنگامی که مخاطی بیش از حد در بدن شکل می گیرد، سیستم ایمنی بدن کاهش می یابد، به همین دلیل خطر ابتلا به سرماخوردگی افزایش می یابد. پس از خوردن غذا، هرگز آب سرد ننوشید. کمی آب معمولی یا آب گرم میل کنید.

اگر شما بعد از غذا آب سرد می نوشید، سعی کنید آن را به آرامی و جرعه جرعه بنوشید. هر زمان که بعد از غذا نوشیدنی سرد میل می کنید با زمانی که شما آب طبیعی می نوشید، تفاوت آن ها را در بدن احساس کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق خارشتر را با خواص دفع سنگ های کلیه و مثانه، شستشو دهنده کلیه ها، مفید جهت سیاه سرفه و سلامتی کلیه ها، تقویت اعمال کلیه، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0