topNotif

آشنایی با خاصیت های هویج

1866 بازدید
23 خرداد 97
سمانه

آشنایی با خاصیت های هویج که بد نیست بدانیم

هویج سفید در قدیم معروف بود و قدیمی ها آن را می شناختند، هویج سفید توجه مجسمه سازان را به خود جلب کرد و امروز بر سنگی در یونان شکل آن را که حجاری شده و به خوبی خود را نشان می دهد می توان دید. نام یونانی هویج از کلمه ای گرفته شده که اشاره به خواص طبی و شفا دهنده آن می کند و همچنین هویج در زبان یونانی به معنای آرام کننده و خواب کننده نیز آمده است.

دیوسکورید، طبیب معروف یونان در کتاب خود به نام اساس مواد غذایی از هویج به عنوان یک آرام بخش قوی نام می برد. با همه اینها مصرف هویج در قرن پانزدهم یعنی پانصد سال قبل در طباخی و داروهای گیاهی رواج پیدا کرد.

در سال 1588 میلادی یکی از طباخان بزرگ فرانسه به نام پلاتین در کتاب خود به نام کدخدای پاریس این طور نوشته است: شما هر قدر بخواهید می توانید هویج مصرف کنید. هویج را باید پوستش را بتراشید و قطعه قطعه کنید و چون شلغم بپزید زیرا خواص اصلی هویج در ریشه زرد آن است. شما می توانید هویج را با کاهو بپزید و در بشقاب گذاشته و فلفل بزنید و مصرف کنید.

در سال 1913 میلادی گیاه شناس معروف نیکولا آوری در هویج خواص اشتها آور تشخیص داد و حال آنکه پروسپرکالامو در کتاب خود به نام اساس نگه داری تندرستی به خانمها توصیه می کرد هویج بخورند تا دوره قاعدگیهای آنها مرتب و منظم شود.

آشنایی با خاصیت های هویج

آشنایی با خاصیت های هویج

نسخه های هویج

معالجه سوختگی، سودا و کورک با هویج

دویست گرم هویج را خوب بشویید و بعد با رنده ریزی رنده کنید و بعد آن را روی پارچه مخصوص کمپرس بریزید و به صورت ضماد روی جاهایی از بدن که سوخته شده، سودا آورده و یا کورک و دمل زده بگذارید، ضماد هویج برای پوست بدن که تحریک و یا زخم شده خاصیت شفا دهنده کاملی دارد.

تقویت رشد بدن، معالجه نرمی استخوان ها و تقویت در دوران نقاهت

هویج را رنده کنید و با لیمو به آن چاشنی بزنید و به بچه های خود بدهید تا رشد آنها تقویت شود. به کسانی که از بیماری برخاسته اند و دوران نقاهت را می گذرانند، به اشخاصی که دچار فقر غذایی شده اند، به آدم های عصبانی مزاج و اشخاصی که پیر ناتوان شده اند، سالاد هویج بدهید و آنها را تقویت کنید. این داروی ساده و کم خرج برای همه مفید است زیرا هویج سرشار از ویتامین ها است.

به کسانی که ضعیف شده اند و حتی بیماران می توانید آب هویج بدهید. صد گرم هویج را در ماشین مخصوص آبمیوه گیری بریزید و بعد آن را خالص و یا با کمی آب مخلوط کنید و دو یا سه بار به آنها بدهید.

هضم غذا و معالجه نفخ و گاز معده با هویج وحشی

سی تا پنجاه گرم هویج وحشی را که خشک شده باشد در یک لیتر آب جوش بریزید و پنج دقیقه دم کنید و با عسل شیرین سازید و بعد از غذا یک فنجان از آن را بنوشید. دم کرده هویج وحشی به عمل گوارش کمک و از نفخ و گاز معده جلوگیری می کند.

 

 

همچنین بخوانید: خواص فراوان هویج

 

 

معالجه یرقان و بحران کبد با هویج

اگر هر روز یک فنجان آب هویج خام را صبح ناشتا بنوشید، بعد از چندی خواهید دید که رنگ شما باز شده و کبد شما به راحتی کار می کند. برای یرقان و بحران کبد ساده ترین دارو نوشیدن یک فنجان آب هویج خام و تازه در صبح ناشتاست.

درمان حبس البول با هویج

سی تا چهل گرم ریشه های خشک هویج وحشی را در یک لیتر آب سرد بخیسانید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا دوازده دقیقه بجوشد و پخته شود نیم ساعت آن را از روی آتش برداشته و دم کنید و بعد آن را صاف کرده و هر روز سه فنجان از این جوشانده را قبل از غذا بنوشید. جوشانده هویج وحشی ادرار آور است.

برای تقویت چشمان از هویج کمک بگیرید

جوشانده هویج ریشه وحشی برای تقویت قوه بینایی و درخشندگی چشمان مفید است، ویژه هویج برای نسوج ملتحمه چشم عالی است. برای تهیه جوشانده ریشه هویج وحشی باید سی تا چهل گرم ریشه هویج وحشی را که خشک شده است در یک لیتر آب سرد بخیسانید و بعد آن را روی آتش بگذارید تا به جوش بیاید و دوازده دقیقه بجوشد و پخته شود و نیم ساعت آن را دم کنید بعد صاف کرده و هر روز سه بار یک فنجان از آن را بنوشید.

 

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم هویج را با خواص تقویت پوست و مو، کاهش چین و چروک، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0