topNotif

آشنایی با خواص موز قرمز / 10 فایده موز قرمز برای سلامتی

1714 بازدید
13 آبان 00
مروارید
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

آشنایی با خواص موز قرمز / 10 فایده موز قرمز برای سلامتی

موز قرمز در آسیای جنوب شرقی گسترش یافته است و مشخصه آن رنگ پوست قرمز بیرونی آن و طعم شیرین آن در هنگام رسیدن است که شبیه طعم موز معمولی کمی شیرینی تر نزدیک به طعم توت ها می باشد و داخل آن رنگ نارنجی یا صورتی دارد. موز قرمز با نوع معمولی موز متفاوت است زیرا طول آن کوتاه تر، عریض تر و نرم تر است،علت قرمزی رنگ پوست آن به دلیل داشتن یکی از مشتقات ترکیبات آنتوسیانین است که به روتینوزید معروف است. این مقاله درمورد آشنایی با خواص موز قرمز و 10 فایده موز قرمز برای سلامتی می باشد، با ما همراه باشید؛

 

آشنایی با خواص موز قرمز / 10 فایده موز قرمز برای سلامتی

آشنایی با خواص موز قرمز / 10 فایده موز قرمز برای سلامتی

 

10 فایده موز قرمز برای سلامتی را بدانید!

1. سرشار از آنتی اکسیدان ها

موز قرمز حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که معروف ترین آن ها کاروتنوئیدها، آنتوسیانین ها و ویتامین ث می باشند. لازم به ذکر است که مقدار برخی از این آنتی اکسیدان ها بیشتر از مقدار موجود در موز زرد است و این آنتی اکسیدان ها دارای نقش مهمی در جلوگیری از آسیب سلولی ناشی از رادیکال های آزاد می باشند، که تجمع آن ها در بدن خطر ابتلا به بیماری هایی مانند؛ بیماری های قلبی عروقی، دیابت و سرطان را افزایش می دهد.

2. منبع ویتامین ث

یک موز قرمز کوچک 9 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین ث توصیه شده را تامین می کند و این ویتامین برای سلامت سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت ها بسیار مهم است.

3. منبع کاروتنوئیدها

معروف ترین آن ها لوتئین، آلفا و بتاکاروتن است که به ویتامین آ تبدیل می شود و شایان ذکر است که مقدار این کاروتنوئیدها در موز قرمز بیشتر از مقدار موجود در موز زرد است. مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در Food Chemistry در سال 2018، نشان می دهد که این کاروتنوئیدها به بهبود سلامت چشم کمک می کنند و دژنراسیون ماکولا مرتبط با افزایش سن را کاهش می دهند، که یکی از دلایل اصلی نابینایی است.

 

همچنین بخوانید: خواص موز و ارزش غذایی آن

 

4. منبع پتاسیم و منیزیم

یک موز قرمز کوچک حاوی 9 درصد از مقدار روزانه مورد نیاز پتاسیم بوده و موز قرمز به همان اندازه حاوی 8 درصد از مقدار روزانه منیزیم است و مصرف این دو عنصر در رژیم غذایی با هم مرتبط می باشد.

5. کاهش فشار خون

یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی بریتانیا در سال 2013 نشان داد که افرادی که پتاسیم بیشتری می‌خورند، سطح فشار خون پایین‌تری دارند و موز قرمز سرشار از پتاسیم است.

6. منبع فیبر رژیمی

یک موز قرمز متوسط ​​حاوی 16 درصد فیبر مورد نیاز روزانه است. این فیبر یکی از انواع کربوهیدرات هایی است که بدن قادر به هضم آن نیست و به افزایش احساس سیری برای مدت طولانی تری و کنترل وزن کمک می کند.

7. منبع ویتامین ب

یک عدد موز قرمز متوسط ​​حاوی 20 درصد از مقدار روزانه ویتامین ب6 است و این ویتامین یکی از ویتامین های محلول در آب است که برای متابولیسم بدن بسیار مهم و ضروری می باشد و کمبود ویتامین ب6 می تواند منجر به کم خونی شود.

 

همچنین بخوانید: فواید پوست موز و تاثیر آن بر روی زیبایی پوست

 

8. منبعی غنی از پری بیوتیک ها

پری بیوتیک ها یکی از انواع فیبرهای غذایی هستند که به تغذیه باکتری های مفید روده انسان کمک می کند. فروکتولیگوساکاریدها و اینولین از مهمترین انواع پری بیوتیک ها می باشند. این پری بیوتیک ها می توانند به کاهش نفخ و یبوست کمک کنند و باعث بهبود و سلامت دستگاه گوارش می شوند.

یک مطالعه کوچک منتشر شده در مجله Nahrung/Food نشان می دهد که مصرف روزانه 8 گرم الیگوساکارید فروکتوز به مدت دو هفته باکتری های مفید در بدن را ده برابر افزایش می دهد.

9. جوان سازی پوست

موز قرمز سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین ث و ویتامین ب6 است که باعث افزایش الاستیسیته پوست صورت می شود و چین و چروک صورت را رفع می کند.

10. فواید پوست موز قرمز

پوست موز قرمز در مقایسه با انواع دیگر موز اثر ضد باکتریایی دارد. یک مطالعه آزمایشگاهی منتشر شده در مجله تحقیقات پیش بالینی و دارویی در سال 2013 نشان داد که عصاره پوست موز قرمز بالاترین اثر ضد باکتریایی را در مقایسه با سایر عصاره پوست موزهای زرد یا سبز، را دارا می باشد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک هیمالیا را با خواص درمان آکنه و جوش صورت، لایه برداری پوست صورت و بدن، درمان شوره سر، درمان قطعی میگرن، درمان گرفتگی بینی و سینوزیت، رفع بوی بد دهان، درمان بی خوابی شبانه، کاهش قند خون در افراد مبتلا به دیابت، درمان پا درد و کمر درد، بهبود گردش خون در بدن، جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی، درمان پوکی استخوان، درمان فشار خون بالا، لاغری و کاهش وزن، بهبود عملکرد غده تیروئید، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0