topNotif

آشنایی با خواص گل ارغوان

6162 بازدید
13 آبان 96
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 23 آذر 1400

معرفی و آشنایی با خواص گل ارغوان

در این مطلب به بررسی گل ارغـوان خواص، مضرات و نحوه مصرف این گیاه می پردازیم. گل ارغوان (از تیره باقلاییان)که بیشتر در نواحی فارس (شیراز) می روید، دارای گل بسیار سرخی مایل به بنفش و انبوه و زیبا ست اما بویی ندارد و طعم آن کمی شیرین است.

این گیاه دارای ارتفاع 5 متر می باشد. گل ارغوان در خاک های اسیدی، آهکی و خنثی می روید (بذر این گیاه را می کارند) و این گیاه در اواخر زمستان تا اوایل بهار گل می دهد، گل ارغوان اصالتا بومی شمال شرقی آمریکاست.

آشنایی با خواص گل ارغوان

آشنایی با خواص گل ارغوان

خواص گل ارغوان :

بعضی از مردم مختصری از گل ارغوان را می خورند و مردم فارس معتقدند که خوردن آن نشاط آور است و انسان را به نشاط می آورد و صدای انسان را صاف و نیکو می گرداند.

به دلیل دارا بودن شهد شیرین این گیاه منبع خوبی برای زنبوران عسل می باشد، همچنین حشرات دیگر را نیز به خود جذب می کند، این گیاه به سرما و گرمای شدید حساس است و اغلب اوقات گل ها و درخت این گیاه خاصیت تزینی داشته و چشم نواز بوده است.

خوردن جوشانده گل ارغوان استفراغ آور است و سبب تنقیه معده می شود. باعث درمان ناراحتی های تنفسی می شود و ضد سرفه، برونشیت، درمان آسم و درمان تنگی نفس است. برای بهبود زخم های سطحی و سوختگی از دم کرده آن استفاده کنید. باعث دفع سنگ کلیه و ناراحتی مثانه را درمان می کند. سوخته گل و ریشه آن خون ریزی زخم را بند می آورد.

 

همچنین بخوانید:  معرف گیاه دیژیتال ارغوانی (گل انگشتانه)

 

زنانی که موهای ابرویشان کم رشد شده است و یا سست شده و می ریزد می توانند پوست ریشه این گیاه را بسوزانند و زغال حاصل از آن را پودر کنند و با کره حیوانی یا روغن کنجد مخلوط کرده و بر ابرو های خود بمالند تا از ریزش آن ها جلوگیری شود و پیاز مویشان نیز تقویت می گردد.

مقدار خوراک از پوست ریشه این گیاه چنانچه به صورت جوشانده مصرف شود شش تا هفت گرم است که معمولا با نیم برابر وزنش یعنی حدود سه گرم گلبرگ گل سرخ مصرف می گردد و گل سرخ را همراه با ریشه گل ارغوان می جوشانند و پس از صاف کردن می خورند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل نسترن را با خواص  کاهش کلسترول، درمان دیابت، جلوگیری از روماتیسم، پیشگیری از بروز بیماری های قلبی، درمان مشکلات گوارشی، تنظیم فشارخون، بهبود گردش خون، رفع بوی بد بدن، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0