آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

2293 بازدید
01 خرداد 98
بهاره
,,

با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن آشنا شوید

آووکادو یکی از مغذی ترین میوه های شناخته شده در دنیا، محسوب می شود. روغن آن نیز دارای ارزش غذایی بالایی است که به حفظ سلامت بدن کمک می کند. این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها مانند ویتامین آ، ویتامین دی، ویتامین ای و همچنین، بسیاری از مواد معدنی مانند پتاسیم و اسیدهای چرب مانند امگا 3، اسید فولیک و آنتی اکسیدان ها می باشد. این روغن هم به صورت خوراکی هم به صورت موضعی برای پوست و مو استفاده می شود. حال، در این مقاله با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن آشنا شوید.

 

آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

 

آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

1- کاهش فشار خون

روغن آووکادو به کاهش فشار خون بالا کمک می کند، زیرا حاوی پتاسیم و اسید فولیک است. در نتیجه باعث جلوگیری از تصلب شرایین و سکته مغزی می شود. براساس تحقیقات انجام شده ثابت شد که، افراد مبتلا به فشار خون بالا با اتخاذ یک رژیم غذایی سرشار از آووکادو و همچنین روغن آن، به واسطه دریافت سطوح بالایی از اسیدهای چرب ضروری، با کاهش فشار خون مواجه می شوند.

2- سلامت قلب

روغن آووکادو شامل مقدار زیادی از استرول های گیاهی است، بنابراین کمک می کند تا سطح کلسترول مضر در خون کاهش یابد و از خطر بیماری های قلبی عروقی جلوگیری شود. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که روغن آووکادو با کاهش میزان کلسترول بد و تری گلیسیرید در خون، سلامت قلب را بهبود می بخشد. در یک مطالعه آزمایشگاهی بر روی حیوانات، روغن آووکادو با روغن نارگیل، روغن زیتون و روغن ذرت مقایسه شد. روغن زیتون و آووکادو عملکرد بهتری در حفظ سلامت قلب داشتند.

3- رفع مشکلات سیستم گوارش

اگر دچار سوزش معده و گاز معده می شوید، ممکن است علت سوء هاضمه باشد. شما می توانید روزانه مقداری از روغن آووکادو را به مواد غذایی مورد علاقه خود اضافه کنید تا این مشکل، درمان شود. ویتامین ها، مواد معدنی و اسیدهای چرب غیرقابل اشباع در روغن آووکادو برای بهبود عملکرد سیستم گوارش بسیار موثر هستند. این روغن علاوه بر بهبود هضم به پیشگیری از یبوست، گاز معده و نفخ شکمی کمک می کند.

4- پیشگیری از سرطان

روغن آووکادو حاوی آنتی اکسیدان هایی است که باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی می شود، در نتیجه، به کاهش خطر ابتلا به سرطان، به ویژه سرطان سینه و پروستات کمک می کند. این روغن دارای آنتی اکسیدان هایی مانند بتا سیتوستول (فیتواسترول) است و اثبات شده است که این عنصر بدن را در برابر سرطان پستان محافظت می کند.

 

همچنین بخوانید:  فواید روغن جوجوبا برای پوست و روش استفاده از آن

 

5- کاهش وزن

از دیگر فواید روغن آووکادو این است که به کاهش وزن کمک می کند، زیرا آووکادو غنی از مونوساکارید و اسید اولئیک است که مانع گسترش چربی در بدن می شود. یک قاشق روغن آووکادو حاوی 120 کالری و 10 گرم چربی مونوساکارید است. علاوه بر این، وجود فیبر و برخی از اسیدهای آمینه به کاهش اشتها کمک می کند. از طرفی آووکادو حاوی مواد مغذی است که انرژی لازم بدن را برای مدت طولانی حفظ می کند.

6- مفید برای سلامت جنسی

به دلیل وجود ویتامین ب در روغن آووکادو، جریان خون در بدن از جمله در آلت تناسلی افزایش می یابد، در نتیجه موجب افزایش و بهبود قوای جنسی بخصوص در مردان، می شود. علاوه بر این، انرژی لازم به هنگام فعالیت های جنسی را نیز افزایش می دهد.

7- مفید در دوران بارداری

آووکادو و روغن آن منبع غنی از اسید فولیک هستند که به تغذیه مادر باردار و جنین کمک می کنند و جنین را از وقوع ناهنجاری های مادرزادی مصون نگاه می دارد. علاوه بر این، وجود مواد مغذی و ویتامین هایی نظیر ویتامین ب 6، ویتامین ب 12، ویتامین ب 1، ویتامین ای، ویتامین ث و ویتامین کا به همراه مواد معدنی مانند فسفر، کلسیم و منیزیم سبب حفظ انرژی مادر و سلامت جنین نیز می شود.

8- رفع بیماری های پوستی

وجود اسید اولئیک و اسیدهای چرب دیگر در روغن آووکادو به کاهش التهاب، اگزما، نیش حشرات، جای جوش، پسوریازیس، خراشیدگی و آفتاب سوختگی کمک می کند، خارش را کاهش می دهد و با قرار دادن آن در ناحیه آسیب دیده روی پوست، زخم را بهبود می بخشد. یک مطالعه علمی در 13 بیمار نشان داد که کرم های حاوی روغن آووکادو و ویتامین ب 12 پس از 12 هفته مصرف به بهبود علائم پسوریازیس کمک می کند.

9- شادابی پوست

روغن آووکادو دارای بسیاری از عناصر مهم برای تقویت و طراوت پوست است. این روغن با تحریک ترشح کلاژن از بروز چین و چروک و نشانه های پیری جلوگیری می کند. همچنین، استفاده موضعی از آن برای حفظ رطوبت، روشن شدن پوست، درمان سیاهی دور چشم و رفع لکه ها پوستی مناسب است. برای داشتن پوستی نرم و شفاف می توانید یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو را با یک قاشق غذاخوری روغن بادام و یک قاشق غذاخوری روغن گل سرخ مخلوط کنید و سپس این مخلوط را روی پوست قرار دهید. همچنین، می توانید یک قاشق غذاخوری روغن آوکادو را با یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کنید. سپس، این مخلوط را روی پوست به مدت 15 دقیقه قرار دهید و سپس با آب سرد بشویید.

 

آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

آشنایی با فواید روغن آووکادو و خواص درمانی آن

 

10- تقویت و رفع مشکلات مو

این روغن حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی مهم برای تقویت مو و پیشگیری از ریزش مو می باشد. استفاده موضعی از این روغن، سبب گردش خون در پوست سر شده و سبب تحریک فولیکول های مو می شود. علاوه بر این، روغن آووکادو می تواند از مشکلاتی نظیر شوره سر، خارش و عفونت های قارچی پیشگیری کند. برای استفاده از این روغن، تنها کافی است که مقداری از این روغن را بر روی مو و پوست سر بمالید و پس از 30 دقیقه با آب بشویید.

11- بهبود بینایی

روغن آووکادو غنی از فیبر و کاروتنوئیدهای لوتئین است که چشم را از بیماری های مختلف مانند آب مروارید، بیماری های چشم مربوط به افزایش سن و سایر مشکلات بینایی محافظت می کند و در نتیجه عملکرد کلی بینایی را بهبود می بخشد.

12- رفع بوی بد دهان

استفاده از روغن آووکادو به دلیل خاصیت ضد باکتریایی که دارد به عنوان دهانشویه فوق العاده استفاده می شود. استفاده از این روغن باعث مهار رشد باکتری در دهان شده و به از بین رفتن بوی بد دهان کمک می کند.

عوارض جانبی روغن آووکادو

اگرچه عوارض جانبی روغن آووکادو (به ویژه در مصرف خوراکی آن) بسیار نادر است، اما ممکن است در صورت استفاده بی رویه از آن باعث بروز مشکلاتی نظیر تهوع، استفراغ، اسپاسم، اسهال، و سایر مشکلات گوارشی شود. همچنین، استفاده موضعی از این روغن همانند بسیاری از روغن های طبیعی، می تواند باعث التهاب پوست شود. بنابراین، توصیه می شود که برای جلوگیری از واکنش های آلرژیک مقدار کمی از این روغن را در یک نقطه از پوست قرار دهید و 3 ساعت صبر کنید تا واکنش های آن را بر روی پوست مشاهده کنید. در صورت بروز علائمی مانند خارش، التهاب و قرمزی پوست، از مصرف آن خودداری نمایید.

اکثر متخصصان معتقدند مصرف روزانه 300 تا 600 میلی گرم روغن آووکادو در روز برای تامین اثرات درمانی کافی است، اما قبل از استفاده از این روغن، با پزشک خود مشورت نمایید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن آووکادو را با خواص کاهش اشتها و لاغری، تقویت و نرم کننده مو، تسکین آفتاب سوختگی، آبرسان قوی پوست، دفع سموم بدن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0