آشنایی با فواید ماساژ در دوران بارداری

2039 بازدید
24 آذر 98
بهاره
,,

با فواید ماساژ درمانی در دوران بارداری آشنا شوید

 

آشنایی با فواید ماساژ در دوران بارداری

آشنایی با فواید ماساژ در دوران بارداری

 

یکی از روش های مفید برای کاهش تنش و کاهش فشارهای عصبی در دوران بارداری، ماساژ است. استفاده از لمس درمانی و ماساژ می تواند بر کاهش فشار وارده بر عضله ها و از نظر احساسی نیز به بهتر شدن روابط شما و همسرتان کمک کند. ماساژ درمانی معمولا در ورزش به عنوان روشی برای درمان فیزیکی کاربرد دارد، اما می تواند برای کاهش فشارهای جسمی و روحی در دوران بارداری نیز به کار گرفته می شود. حال در ادامه این مقاله با فواید ماساژ در دوران بارداری آشنا شوید.

فواید ماساژ در دوران بارداری

مزایای جسمی ماساژ درمانی در دوران بارداری بسیار فراوان است. ماساژ در کاهش و رفع خستگی و گرفتگی عضلات که در اثر تغییرات ناشی از بارداری یا خستگی بعد از ورزش ایجاد شده باشد، نقش مهمی دارد. همچنین، ماساژ باعث افزایش و بهبود گردش خون در بدن که یک ضرورت در دوران بارداری است، نیز می شود. علاوه بر این، از ورم کردن بدن و مشکلاتی مانند فشار خون و بی خوابی که در اثر افزایش استرس می شوند، جلوگیری می کند.

ماساژ در دوران بارداری برای همه زنان حتی با شرایط خاص، بسیار مفید است، زیرا می توان در تمامی مراحل بارداری آن را به کار برد. برخی از متخصصین توصیه می کنند که ماساژ حداقل بین ۱۵ تا ۳۵ دقیقه، بسته به نیاز بدن باید طول بکشد. بهتر است خود شما تعیین کنید که هر چند وقت یک بار و چه مدت ماساژ نیاز دارید.

 

همچنین بخوانید:  نحوه صحیح نشستن و خوابیدن در دوران بارداری

 

نکاتی برای اثربخشی ماساژ در دوران بارداری

میزان تاثیر ماساژ تا حدودی به نوع، مدت، محیط پیرامون و همچنین ماساژ دهنده و میزان راحتی شما بستگی دارد. برای داشتن ماساژ فوق العاده و اثر گذار بهتر است برخی نکات را رعایت کنید که عبارتند از:

  • معمولا ماساژ برای زنان باردار روی میزهایی انجام می شود که در آن جایی برای قرار گرفتن شکم و وارد نشدن فشار به آن تعبیه شده است. البته از طرق دیگر مانند استفاده از بالش برای جلوگیری از فشار وارده بر شکم نیز استفاده می شود.
  • بهتر است فضایی که در آن عمل ماساژ انجام می شود دارای نور ضعیفی باشد تا به تمدد اعصاب کمک کند.
  • استفاده از شمع های معطر نیز سبب ایجاد آرامش در مادر خواهد شد.
  • بهتر است برای افزایش اثربخشی ماساژ از روغن های آرام بخش مانند روغن کنجد، روغن نارگیل و… استفاده کنید. از آنجایی که زنان باردار به بو حساس هستند، بهتر است از روغن ها و لوسیون هایی که بوی دلپذیری برای زن باردار دارد، استفاده شود.
  • ممکن است از شما خواسته شود که هنگام ماساژ لباس های خود را در بیاورید. این کار کاملا به خود شما بستگی دارد و اگر دوست ندارید، می توانید این موضوع را با ماساژ دهنده در میان بگذارید.
فواید ماساژ توسط همسر

اگرچه ماساژ توسط شخص حرفه ای خوب است، اما ممکن است برای همه خوشایند نباشد. به همین علت شاید ترجیح دهید این کار را همسر یا دوست صمیمی تان انجام دهد. اگر این کار در آخر روز انجام شود، تاثیر بسزایی در کاهش تنش و استرس زن دارد. به طوری که توصیه می شود، عمل ماساژ را همسر، قبل از خواب، برای افزایش آرامش روحی و جسمی و افزایش کیفیت خواب، انجام دهند.

اگر چه ماساژ دهنده حرفه ای بسیار خوب است، اما ماساژ دادن اصلا کار سختی نیست. شما و همسرتان می توانید تکنیک های ماساژ را با شرکت در کلاس های بارداری و برنامه های آموزشی یاد بگیرید. پس از آموزش و انجام آن، تنها کافی است به همسرتان بگویید از کدام حرکت خوشتان می آید و یا از چه حرکتی احساس ناراحتی می کنید. اگر ماساژی که دریافت می کنید، نمی پسندید و یا نیاز بدن شما نیست، با همسرتان در میان بگذارید و تکنیک های دیگر را امتحان کنید. با این کار به جایی خواهید رسید که ماساژ برای شما امری کاملا لذت بخش خواهند بود.

از آنجایی که استرس، تاثیر منفی بسیاری بر سلامت جسمی، روحی و احساسی زنان باردار دارد، باید کاملا از عوامل تنش زا اجتناب کنید و با تمرین های منظم ورزشی و ماساژ در دوران بارداری از تاثیرات منفی این تنش ها بر بدن و ذهن تان بکاهید.

نکته: ماساژ در دوران بارداری بسیار مفید است، اما حقیقت آن است که شما نتوانید زمانی طولانی برای آن اختصاص دهید. بنابراین، می توانید به ماساژ سریع دست ها و پاها و یا هر نقطه خاصی که احساس می کنید به ماساژ احتیاج دارد، اکتفا کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن کنجد را با خواص تقویت نیروی جنسی، کم کردن زخم های سوختگی، تقویت قلب، از بین بردن عفونت کبد، رفع بی خوابی، رفع سردرد، کنترل دیابت، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0