topNotif

آشنایی با مهارت های همسرشناسی

1372 بازدید
11 شهریور 97
خانم راد
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

آشنایی با مهارت های همسرشناسی که بد نیست بدانیم

ازدواج فرآیندی مقدس است که زن و مرد را به هم وصل می کند. قبل از ازدواج فرد برای زندگی خود زندگی می کند، برای خود کار می کند، پول در می آورد و خرج خود و مسائل مربوط به زندگی شخصی خود را تهیه می کند و به تنهایی تفریح می کند و خلاصه محور همه فعالیت ها ارتقای خودش است. همسر او نیز قبل از ازدواج همین فعالیت ها را در جهت ارتقای خودش انجام می داد. پس از ازدواج محور ارتقای من یا تو نیست، هدف ارتقای ما است.

همسر خود را تا چه اندازه می شناسید

یکی از روان شناسان می گوید هرچه شناسایی زن و شوهر از یکدیگر بیشتر باشد بهتر می توانند در کنار هم با حسن تفاهم و آرامش زندگی کنند. او چهار مسئله مهم را در این باره موثر دانسته است. این چهار مسئله عبارتند از:

  • اطلاع از چگونگی زندگی گذشته همسر
  • آشنایی با وضع جسمی و روحی او
  • دانستن مسائل مورد علاقه همسر و چیزهایی که با آن مخالف است
  • اطلاع از آرزوها و اهدافی که آن ها را دنبال می کند
آشنایی با مهارت های همسرشناسی

آشنایی با مهارت های همسرشناسی

گفته های روانشناسان

وقتی ما با کسی ازدواج می کنیم با آنچه همسر ما از گذشته با خود دارد سروکار داریم. با دانستن این گذشته می توانیم در مواقع ضروری موقعیت و وضع او را بهتر درک کنیم. باید ببینیم آیا می توانیم سوالاتی همچون آیا از تاریخ و محل تولد همسرتان اطلاع دارید ؟ تلخ ترین خاطره او از دوران کودکی کدام است ؟ بزرگترین موفقیت او قبل از ازدواج با شما کدام بود؟ به کدام یک از افراد خانواده خود بیشتر علاقه دارد؟ پاسخ دهیم.

توجه به وضع ظاهر و چگونگی سلامت همسر نشانه علاقه زیاد به او بوده و باعث خوشحالی او می شود. مثلا اظهار نظر درباره مدل لباس یا فرم موی سر در روحیه او اثر می گذارد. پاسخ به سوالات زیر توجه شما را نسبت به همسرتان نشان می دهد، معمولا همسر شما چه رنگ لباس می پوشد؟ وزن بدن او در چه حدود است؟ آیا لطیفه ای را که او چندی قبل گفته است به خاطر دارید ؟ بهترین خاطره او در زندگی شما غیر از نامزدی و ماه عسل کدام است؟

 

همچنین بخوانید:  علامت هایی که در روابط عاطفی حاکی از مشکلاتند

 

چیزهایی که به آن ها علاقه دارد و مسائلی که با آن ها مخالف است

دانستن این مسائل می تواند زندگی شما را با هماهنگی و سازش توام سازد و سوالات زیر میزان توجه شما را به آن ها نشان می دهد. در کدام یک از تعطیلات و گردش ها بیش از همه به همسر شما خوش گذشته است؟ از کدام کارها و عادات شما ناراحت می شود؟ از چه مسائل و پیش آمدهایی هراس دارد؟ کدام یک از هدیه های شما بیش از همه او را خوشحال کرده است؟

آرزوها و هدف ها

زن و شوهرهایی که درباره آرزوها و اهداف یکدیگر گفتگو و تبادل می کنند که بهتر می توانند در زندگی با هم تشریک مساعی و همکاری داشته باشند. پاسخ به سوالات زیر میزان آشنایی شما را درباره آرزوهای همسرتان نشان می دهد.

صرف نظر از مسئله پول و ثروت همسر شما خواهان به دست آوردن چه چیزهای دیگری است؟ برای کودکان شما چه چیزهایی را می خواهد؟ برای 5 سال آینده چه برنامه ای دارد ؟ نظر او راجع به احکام شرعی چیست؟

هر چه پاسخ شما در این باره صحیح تر باشد نشانه شناسایی بیشتر شما از همسرتان است. می توانید از این سوالات به عنوان وسیله ای برای شناختن بیشتر و پی بردن به روحیات همسر خود استفاده کنید و با همفکری و تشریک مساعی با یکدیگر به آمال و آرزوهای خود تا حد امکان تحقق بخشید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون اعصاب را با خواص تقويت اعصاب، آرامبخش، ضد استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0