آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

1990 بازدید
12 اردیبهشت 98
بهاره
,

چگونه افکار ما زندگی واقعی ما را می سازند؟

از دیدگاه فیزیک و کوانتوم افکار، احساسات، عقاید و اهداف ما روی انرژی ما اثر می گذارند. محققان کشف کرده اند که انرژی زیادی در جهان وجود دارد و همه ما بر آن انرژی اثر گذاشته و آن انرژی به ما باز می گردد. در سال 1944 مکس پلنک نام این انرژی بزرگ را ماتریکس گذاشت. او اعتقاد داشت در پس هر اتفاق، انرژی وجود دارد. در این مقاله سعی داریم که شما را با تاثیر افکار بر زندگی واقعی آشنا کنیم و به شما خواهیم گفت که چگونه افکار ما، زندگی واقعی ما را می سازند؟

 

آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

 

آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

باید بدانیم انرژی ما بر روی یکدیگر و انرژی جهانی اثر می گذارد. افکار ما بر روی انرژی ما اثر می گذارند و انرژی ما را می سازند، هر لحظه در زندگی ما و انرژی ما بر روی تجاربمان اثر می گذارد. انرژی شخصی ما با هر چیزی که در زندگی ما وجود دارد ارتباط دارد. حال بهتر می دانیم چقدر افکار، احساسات، عقاید و اهدافمان تاثیر گذارند. برای مثال اگر هر روز مقدار زیادی خاطرات تلخ، منفی با خود همراه داشته باشید مطمئنا تاثیر آن را بر زندگی روزمره خود خواهید دید. ما باید بهتر و بیشتر به افکارمان گوش دهیم تا تصمیمات درستی بگیریم. ما خودمان واقعیت زندگیمان را درست می کنیم، مثبت، منفی یا مابین این دو فرقی ندارد.

درون مهمتر از برون است

زمانی که ما متوجه می شویم آنچه که در درون ما رخ می دهد مهمتر است، آن زمان است که به معنای واقعی بیدار می شویم. اگر دقیق تر فکر کنیم می بینیم چیزی خارج از ما وجود ندارد، ما صحبت می کنیم، چون قبلا اندیشیده ایم. افکار، راه و روش زندگی، احساسات و عقاید روابط، تجارب و اتفاقات زندگی ما را می سازند. آیا تا به حال توجه کرده اید زمانی که استرس دارید مشکلات غیرقابل پیش بینی رخ می دهد؟ افکار و احساسات شما تعادل ندارند و به خاطر آن ها اتفاقاتی در بیرون هم خارج از تعادل همیشگی برایتان رخ می دهد. یا وقتی که در درون احساس آرامش می کنید همه چیز درست پیش می رود. زندگیتان خوب پیش می رود، مکالمات خوبی با بقیه دارید و اتفاقات جالب و لذت بخش را کشف می کنید.

 

همچنین بخوانید:  غلبه سریع و آسان به دام های فکری

 

شاید بگویید من استرس دارم و اتفاقات هم خوب پیش می روند. قبول اما باید بدانید بدن و ذهن ما تحمل حدی از استرس را دارد و وقتی استرس و حالت نامتعادل ادامه پیدا کند شاید ظاهرا همه چیز درست پیش رود اما در آینده شما مشکلات جسمانی، مشکلاتی در روابطتان، افسردگی و…. را خواهید داشت. پس بهتر نیست آرام همه چیز را پیش ببریم؟ چه از این مسئله آگاه باشید و چه نباشید باید بدانید قدرت افکار، احساسات و تصورات همیشه در حال کار کردن هستند. ما اغلب در حال تصور کردن، تفکر کردن هستیم و آن افکار و تصورات اولین قدم برای ساخت زندگیمان هستند. گرچه کمی سخت به نظر می رسد که از نحوه عملکرد ذهنمان آگاه شویم، اما زمانی که آگاه شدیم بهتر می توانیم خودمان را تغییر دهیم.

چه کسی صحبت می کند؟

مغز انسان هر روزه بین 50000 تا 70000 پردازش دارد. همیشه ذهنمان در حال کار کردن است و متاسفانه اغلب افکار تکراری هستند، پردازش در اتفاقات گذشته، نگرانی های آینده و افکاری پوچ و بی معنی گاها بخشی از مغزمان را درگیر می کنند. از چه مقدار افکارتان باخبرید؟ اغلب افکار ما تکراری هستند و به صورت ناخوداگاه توسط ذهن ناخوداگاهمان و فراتر از آگاهی ما در حال عملکرد هستند. ذهن آگاهمان حدود 40 بایت اطلاعات را در هر ثانیه پردازش می کند، در حالی که ذهن ناخوداگاهمان 40 هزار بایت از اطلاعات را در هر ثانیه پردازش می کند.

اعداد زیادیست نه؟ حالا قدرت ذهن ناخوداگاهمان را متوجه شدیم. ممکن است برایتان سوال باشد آیا ما می توانیم ذهن ناخوداگاهمان را کنترل کنیم؟ اما فکر نمی کنم نیازی باشد ذهن ناخوداگاهمان را کنترل کنیم، فقط نیاز داریم یک دروازه ذهن داشته باشیم تا افکار منفی خود را از آنجا به بیرون بفرستیم.

ریشه یابی افکار منفی

باید بدانیم ریشه اغلب افکار منفی ما در کودکی ما نهفته است، زمانی که افکار مستقیما در ذهن ناخوداگاه ما بدون هیچ سوال و چالشی قرار می گرفتند. آن افکار مستقیما از والدین ما، مربیان و دیگر بزرگسالان می آمدند و در ذهن ناخوداگاهمان قرار می گرفتند. افکار کودکی ما به عقاید منفی نوجوانی همچون من کافی نیستم، دنیا جای خطرناکی است و…. تبدیل می شدند و قبل از آن که بدانیم چه اتفاقی افتاده ما درگیر افکار و عقاید منفی شده بودیم. افکار یا ما را حمایت می کنند یا نمی کنند. برخی از آن ها کمک کننده هستند و برخی مخرب و آسیب زننده و مقدار بیشتری از آن ها فقط صداهای ذهن هستند و مهم نیستند. خب حالا از خودتان بپرسید، به چه افکاری معمولا دوست دارید فکر کنید؟ چگونه دوست دارید آینده و ذهنتان را بسازید؟ برای مقابله کردن با افکار منفی می توانیم چه کنیم؟

تصور کنید حیوانات جوان و کودکان چگونه در دنیا عمل می کنند، آن ها بر اتفاقاتی که در حال حاضر می افتد تمرکز می کنند. سعی می کنند کنجکاو باشند. وقتی ما اینگونه عمل می کنیم بیشتر احساس آرامش داریم و به اتفاقات برچسب خوب و بد نمی زنیم، فقط آن ها را تجربه می کنیم مثل یک کودک، پس اجازه دهید اتفاقات بیفتند و تمام شوند.

 

آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

آشنایی با چگونگی تاثیر افکار بر زندگی واقعی

 

مقابله کردن با افکار منفی

یوگا کار کنید

یوگا نوعی از مدیتیشن است. زمانی که ما یوگا کار می کنیم بیشتر در زمان حال حضور داریم و بر آنچه که بر بدنمان می گذرد آگاهی داریم. از هر احساسی، حرکت سختی و … آگاهی داریم. سعی می کنیم هر حرکت را درست انجام دهیم، در زمان حال حاضر باشیم و نفس های عمیق بکشیم. زمانی که ما احساس بدی داریم، نگران و ناراحت هستیم فکر می کنیم این لحظات سپری نمی شوند اما یوگا به ما آموزش می دهد این لحظات مانند دیگر اتفاقات زندگی می گذرند.

یک حمام آگاهانه داشته باشید

اغلب کارهایی که ما روزانه انجام می دهیم بدون تفکر هستند، زیرا ما به انجام دادن آن ها عادت کرده ایم یکی از این کارها حمام کردن است. دفعه بعدی که حمام می کنید به قطرات آب بر روی پوستتان توجه کنید به احساسی که برای شما ایجاد می کند. به دمای آب توجه کنید و فشار آن را احساس کنید. رایحه شامپو را استشمام کنید. بر لحظه حال تمرکز کنید و توجه کنید آیا متوجه فرقی در این دفعه با دفعات قبلی می شوید.

از دستانتان استفاده کنید

با دستانتان چیزی خلق کنید. نقاشی، بافتنی، عکاسی، مجسمه سازی، آشپزی و…. بگذارید با درست کردن چیز جدید به آرامش درونی شما اضافه شود.

در طبیعت زمان بگذرانید

یک پیاده روی تنها داشته باشید و در پارک محل زندگی یا جنگلی که برای تفریح رفته اید، وقت بگذرانید. به درختان، گل ها، برگ ها همه چیز توجه کنید. رایحه جنگل را استشمام کنید.

اگر استرس دارید، نگران هستید، احساس افسردگی می کنید با خودتان صبور باشید و خودتان را دوست بدارید. همه ما لحظات تلخ و سختی در زندگی داشته ایم، فقط آن ها را بپذیرید و رهایشان کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب عود هندی را با خواص محرک و تقویت کننده نیروی جنسی، ضد تب و کاهنده حرارت کبدی، بازکننده انسداد مجاری عروقی و تقویت کننده اعصاب، مقوی قلب و تقویت کننده کبد، تحلیل برنده بادها و گازهای پراکنده در بدن و مقوی کلیه و مثانه، برطرف کننده بوی بد،  بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. زهرا
    4 شهریور 1402

    عالی بود

    • عطارک
      5 شهریور 1402

      درود بر شما

      سپاس از ثبت نظر محترمتان.

      شاد و سلامت باشید.

0