topNotif

آش سریع مخصوص سرماخوردگی

3279 بازدید
03 دی 96
عطارک
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

آش سریع مخصوص سرماخوردگی

به نام زیبای بی همتا سلام عزیزان و مهربانان همیشگی مطبخ آرزومندم سلامت و شاد باشید و لحظات خیری پیش رو داشته باشید. مهربانو زهرا هستم با یک آموزش و تجربه جدید و پر استفاده درخدمت شما مهربانان. این روزای سرد آش و سوپ و یه غذای گرم خیلی میچسبه خصوصا اگر سرما هم خورده باشیم.

امروز بهتون یه آش خیلی راحت و فوری آموزش میدم که هم سریع آماده میشه هم بانوان کارمندی که این روزها کمتر وقت دارن برای آشپزی بتونند این آش فوری رو برای بیماران سرماخورده بپزن و در کوتاه ترین زمان بیمار سرحال و سرپا بشه و بتونه به کار و زندگیش برسه.

زمان پخت این آش کمتر از یک ساعت

مواد لازم برای آش سریع مخصوص سرماخوردگی

  • برنج ایرانی یک سوم پیمانه
  • پیاز یک عدد بزرگ
  • شلغم دو عدد متوسط
  • شوید یک قاشق غذاخوری
  • روغن زیتون یک قاشق غذاخوری
  • نمک به میزان لازم

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه غذای محلی ماشو

 

روش تهیه آش سریع مخصوص سرماخوردگی :

برنج رو شسته داخل قابلمه می ریزیم با سه پیمانه آب، پیاز و شغلم رو خورد کرده و اضافه می کنیم (اگر خودتون یا بچه هاتون با شلغم و تکه های شلغم مشکل دارن می تونید شلغم ها رو رنده کنید) پس از جوش اومدن مواد شعله رو کم می کنیم تا مواد به آرامی پخته بشه (حدود نیم ساعت با شعله متوسط ) حالا روغن زیتون و نمک و شوید رو به آش اضافه می کنیم. بعد اینکه چند تا قل زد آش آماده است شعله رو خاموش کرده و در ظرفی آش رو با لیمو ترش فراوان سرو کنید به امید سلامتی و شادی شما عزیزان.

نوش جان

 

چند نکته:
  • تمومی مواد این آش برای سرماخوردگی بسیار عالیست سعی کنید در دوره نقاهت و سرماخوردگی این آش رو به دفعات پخته و میل کنید تا سریعتر بهبودی کامل حاصل بشه.
  • میشه به این آش ماش هم اضافه کرد، البته اگر طعم ماش رو دوست دارید،  چون ماش هم گزینه عالی برای سرماخوردگی هست.
  • نکته آخر این آش باید رقیق باشه سعی کنید با شعله ملایم بپزید تا نیازی به آب مجدد نباشه و یا موقع سرو شبیه کته سفت نباشه و حتما با لیمو ترش فراوان میل کنید.

امیدوارم این آش رو تهیه کنید و از خوردنش لذت ببرید. تا آموزش بعدی خدای مهربون یار و نگهدارتون سلامت وشاد باشید✋  

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

 

شوید خشک را با خواص پایین آورنده چربی خون، ضد اسید اوریک، تری گلیسیرید، کلسترول خون، مقوی معده، ضد سم، مدر، دافع سنگ کلیه و مثانه و بادشکن، پایین آورنده فشار خون و برطرف کننده آرتروز، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0