topNotif

آغوز گاو بهترین مکمل برای ورزشکاران

29568 بازدید
05 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

آغوز گاو بهترین مکمل برای ورزشکاران است که نباید از آن غافل شد

در طی ساعات اولیه تولد، آغوز قبل از شیر مادر خارج می شود. این ماده در واقع برای نوزاد به مانند واکسیناسیون عمل می کند موجب حفاظت سیستم ایمنی و فاکتورهای رشد می شود. در مجموع سیستم ایمنی را ارتقاء می بخشد. این مواد مغذی همچنین تحریك كننده رشد سلول و تجدید قوا و ارتقا سلامتی حیوان نیز می باشد. در دوره زندگی، تولید فاكتورهای رشد و ایمنی كه در مبارزه با بیماری و التهاب وارد شده بافت ها به ما كمک می كند كاهش می یابد. آغوز منبع غذایی با لقوه در میان مواد غذایی  حیاتی است.

خواص آغوز کامل

آغوز کامل بهتر از آغوز بدون چربی است زیرا که چربی مانع از انتقال آغوز به داخل جریان خون می شود. آغوز اکنون به صورت کپسول هایی موجود است که پروتئین های ایمنی آن به صورت خشک شده می باشند. علاوه بر فواید تقویت کننده سیستم ایمنی شواهدی وجود دارد که آغوز موجب حفظ معده از اثرات تخریبی داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می شود.

از آن جایی که آغوز گاوی ارزان است خود یک منبع آماده فاکتورهای رشد می باشد، دانشمندان در حال تحقیق در مورد ارزش پیشگیری کننده این ماده در برابر آسیب های حاصل از نوعی شاخص آسیب روده ای (NSAID) می باشند. یک محقق در تحقیقات خود در مورد این که آیا استفاده از آغوز موجب کاهش ترشحات معده ای توسط این شاخصه می شود به این نتیجه رسید که آغوز ترشحات معده ای را کم کرده و در افرادی که طولانی مدت از این شاخصه استفاده می کنند می توانند از آسیب های حاصل از این شاخصه جلوگیری کند.آغوز گاو بهترین مکمل برای ورزشکاران

کاهش آسیب های گوارشی با مصرف آغوز

به علاوه نتایج تحقیقاتی حاکی از آن است که درمان پیش گیرانه با نیم یا یک میلی لیتر آغوز موجب کاهش آسیب گوارشی تا سی الی شصت درصد می شود. همچنین آغوز موجب افزایش میزان فاکتور اول رشد شبه انسولینی (ای. جی . اف1) است. اثرات آغوز گاوی را بر هورمون ها و سیستم ایمنی ورزشکاران فعال سنجید شده و دریافتند در دوندگان و در رشته پرش که از این ماده استفاده کردند، بعد از تمرین، میزان ای. جی. اف نوع یک، بالا رفت که رابطه مستقیمی با میزان آغوز مصرفی داشت و تغییر در غلظت آن رابطه مستقیمی با تغییر در غلظت انسولین داشت. آغوز می تواند برای افراد مبتلا به سندرم روده کوتاه، زخم های دهانی حاصل از شیمی درمانی و بیماری روده تحریک پذیر به کار رود، ولیکن هیچ شواهد علمی برای اثبات درمانی آغوز در شرایط فوق وجود ندارد.

 

همچنین بخوانید: بهترین مکمل های گیاهی

 

خواص دیگر آغوز گاو

آغوز گاو بهترین مکمل انرژی بخش برای ورزشکاران حرفه ای است، دانشمندان دانشگاهی در استرالیا دریافتند : آغوز گاو سرشار از پروتئین، ریزمغذی ها، آنتی بادی و هورمون های رشد است و مصرف آن نه تنها خطر ابتلا به بیماری های ریوی را کاهش می دهد بلکه با القا رشد و نمو سیستم گوارشی از بروز اسهال در کودکان با ضعف سیستم ایمنی و آسیب روده ها به دلیل استفاده از دارو های ضد التهاب پیشگیری می کند. همچنین آغوز گاو می تواند با ساخت و ترمیم ماهیچه ها باعث افزایش توانایی ورزشکاران حرفه ای شود.

خوردن آغوز گاو به خصوص در مسابقات دوچرخه سواری انرژی ورزشکاران را دو چندان می کند. به طور طبیعی تمرین های سخت و بدون استراحت ورزشکاران حرفه ای با کاهش سطح تستوسترون، تغییرات کاهشی در سیستم عصبی و اختلالات رفتاری باعث خستگی شدید و کاهش کارایی ورزشکار می شود. طبق تحقیقات، بررسی بیست و نه دوچرخه سوار حرفه ای نشان داد که مصرف آغوز گاو چه به صورت شیر و چه به صورت مکمل های حاوی ده گرم پروتئین آغوز روزانه برای هشت هفته می تواند توانایی ورزشکاران را برای تمرینات حرفه ای به طور معجزه آسایی افزایش دهد. به نظر می رسد، آغوز گاو می تواند با تقویت و تعدیل سیستم ایمنی هورمونی و عصبی و کاهش تاثیرات منفی ورزش شدید به ورزشکاران کمک کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر آب پنیر را با خواص  هضم بهتر غذا و کاهش وزن، ضد یبوست، درمان سلولیت، تنظیم فشارخون بالا، بهترین مکمل غذایی برای ورزشکاران، پیشگیری و درمان بواسیر و هموروئید، تقویت استخوان، تقویت سیستم ایمنی بدن، دفع مواد زائد بدن، دفع سنگ کلیه و صفرا، ضدالتهاب، کاهش علائم استرس و افسردگی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

1
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0