topNotif

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

6583 بازدید
13 آذر 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

 

آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

 

آلوئه ورا و جلوگیری از ریزش مو:

مو، یکی از تاثیر گذارترین عناصر زیبایی در چهره افراد می باشد. امروزه بسیاری از افراد، چه زن و چه مرد، به دنبال راهی برای جلوگیری از ریزش مو هستند. اغلب روش های شیمیایی مانند استفاده از شامپوها و کرم های مو نتیجه عکس داشته و ریزش مو را تشدید می کنند. در جوامع صنعتی امروزه به دلیل شیوه نادرست زندگی، آب و هوای نامناسب و عدم رسیدگی به سلامت پوست و مو، مشکلات زیادی از جمله شوره سر به وجود می آید.

در واقع، یکی از دلایل اصلی ریزش موی سر، مشکل شوره سر است. برای رفع این مشکلات می توان از روش های خانگی استفاده کرد زیرا، نسبت به داروها و شامپوهای شیمیایی، ارزان تر و ایمن تر هستند. در بین گیاهان دارویی آلوئه ورا (صبر زرد) از خواص بی نظیری برخوردار است. در ادامه، نحوه استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو را بیان خواهم کرد.

استفاده از آلوئه ورا برای رفع شوره سر و جلوگیری از ریزش مو

آلوئه ورا یک گیاه دارویی محسوب می شود و می تواند در درمان بیماری ها و مشکلات پوستی موثر واقع شود. آلوئه ورا برای رفع چین و چروک، جوش، تاول، التهاب، عفونت های قارچی و تقویت مو کاربرد دارد. همچنین، آلوئه ورا به تقویت سلول های فولیکول مو کمک می کند. ژل این گیاه، جهت جلوگیری از آسیب پوست سر و کاهش التهاب موثر است در نتیجه، باعث جلوگیری از ریزش مو می شود. به همین دلیل، بسیاری از محصولات مو در بازار، ادعا می کنند که از آلوئه ورا به عنوان یک عنصر اصلی استفاده می کنند. حال بهتر است بدانید که، نحوه استفاده از آلوئه ورا برای درمان شوره سر و جلوگیری از ریزش مو چگونه است.

ژل آلوئه ورا، روغن درخت چای و عصاره گل رز

شوره سر یکی از علل شایع ریزش مو است. برای رفع این مشکل، یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با روغن درخت چای مخلوط کنید. سپس چند قطره عصاره گل رز را به آن اضافه کنید. این ماسک مو را به کمک انگشتان دست خود روی پوست سر بمالید. بعد از گذشت یک ساعت موهای خود را با آب بشویید. استفاده از این ماسک برای یک یا دو بار در هفته، می تواند به جلوگیری از شوره سر کمک کند و بعد از یک ماه نیز باعث کاهش ریزش مو می شود.

 

همچنین بخوانید: با برگ کاری موهای بلند و زیبا داشته باشید

 

ژل آلوئه ورا و چای ترش (چای مکه)

محصولات و شامپوهای تقویت کننده شیمیایی می توانند باعث ریزش مو شوند. به جای یک شامپو شیمیایی می توانید از آلوئه ورا برای موی خود استفاده کنید. بدین منظور، نصف فنجان ژل آلوئه ورا را با 2 قاشق چای خوری پودر چای ترش (چای مکه) به طور کامل مخلوط کرده و آن را به عنوان یک تقویت کننده مطبوع استفاده کنید. این ماسک علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، باعث درخشندگی و تقویت رشد مو می شود. اگر موهای بسیار خشک دارید، می توانید یک قاشق چای خوری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه بهتر این ماسک مو را هفته ای یک بار، به طور منظم استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا و روغن کرچک

یکی دیگر از روش های جلوگیری از ریش مو، استفاده از ترکیب آلوئه ورا و روغن کرچک است. بدین منظور 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با یک قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط کرده و روی پوست سر خود ماساژ دهید. سپس، اجازه دهید این ترکیب از شب تا صبح روی سر باقی بماند و صبح روز بعد سر را با یک شامپو ملایم بشویید. برای اثر بخشی بیشتر، بهتر است این ترکیب را دو بار در هفته تکرار کنید.

ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل

مخلوط ژل آلوئه ورا، روغن نارگیل و عسل، علاوه بر پیشگیری از ریزش مو، از خشکی مو نیز جلوگیری می کند. برای تهیه این ترکیب 5 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل و 2 قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط کرده و آن را بر روی سر (از ریشه مو تا ساقه مو) قرار دهید. سپس، سر را به مدت 25 تا 30 دقیقه به کمک یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. پس از گذشت این مدت سر را با آب ولرم بشویید. این ماسک را یک بار در هفته استفاده کنید تا نتیجه ایده آل حاصل شود.

ژل آلوئه ورا جهت کاهش التهاب پوست سر

یک علت شایع برای کاهش رشد مو، منافذ مسدود شده پوست سر است. علاوه بر این، شوره سر می تواند فولیکول های مو و منافذ پوست را مسدود کند، در نتیجه، بر رشد طبیعی مو تاثیر می گذارد و می تواند منجر به ریزش مو شود. مواد تشکیل دهنده طبیعی آلوئه ورا به نام، سالیسیلات کولین (کولین سالیسیلات) نقش ضد التهابی دارد. بنابراین، استفاده منظم از ژل آلوئه ورا در پوست سر، التهاب را کاهش داده و منافذ بسته پوست سر را باز می کند. بدین منظور، هفته ای یک بار ژل آلوئه ورا را به تنهایی، به مدت یک ساعت روی پوست سر قرار دهید.

همچنین می توانید از خواص مرطوب کنندگی ژل آلوئه ورا برای جلوگیری از خشک شدن مو نیز استفاده کنید. بنابراین، ژل آلوئه ورا را غیر از پوست سر می توانید برای موهای خود نیز استفاده کنید. مصرف کوتاه مدت از آلوئه ورا برای ایجاد یک موی بلند، ضخیم و سالم ثابت شده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق آلوئه ورا را با خواص کاهش دهنده قندخون، ضد اگزمای اطراف چشم، برطرف کننده ترشی معده و کیسه صفرا، ضد لک و جوش صورت، ترمیم بافت پوست و درخشان کننده آن، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

  1. سارا
    6 آبان 1401

    ژل الوئه ورا و وازلین برای پوست سر خوبه?

    • عطارک
      7 آبان 1401

      درود بر شما

      بله معمولا از ژل آلوئه ورا در رمان بیماری های پوست و مو استفاده می شود

0