topNotif

آنچه که باید در مورد سلولیت بدانیم

2298 بازدید
30 آبان 96
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 4 دی 1400

هر آنچه که باید در مورد سلولیت بدانیم

حتما حین خواندن مقاله با کلمه سلولیت آشنا شده اید یا در کتاب ها و مجلات مختلف رژیمی و ورزشی این کلمه به چشمتون خورده در این مقاله قصد داریم به این سوال که سلولیت چیست ؟! پاسخ دهیم پس اگر برای شما هم مدت هاست که سوال هست اینجا می توانید جواب های خود را پیدا کنید.

سلولیت چیست!؟

این اصطلاح در مورد نوع خاصی چربی که در بعضی از نقاط بدن به صورت قلنبه جمع می شود به کار می رود، این نوع چربی در مقابل رژیم های عادی مقاومت می نماید، این گونه چربی ها معمولا در نقاطی چون ران، حدود مفاصل ران و باسن پدید می آیند و اگر شما نیز دچار آن هستید بهتر منظور را درک می کنید.

آنچه که باید در مورد سلولیت بدانیم

آنچه که باید در مورد سلولیت بدانیم

دلایل به وجود آمدن سلولیت :

سلولیت به چند دلیل به وجود می آید اما به دو دلیل مهمتر علت پدید آمدن آن متوجه اختلالات گردش خون در بافت های آن موضع خاص است.

تحقیقات در این زمینه کامل نیست و همچنن مورد مطالعه دانشمندان است و در حال حاضر یک نظر قطعی در مورد معالجه و مداوای آن نمی توان ابراز نمود و این مشکل برای بسیاری از بانون همچنان به حالتی آزار دهنده و لاینحل باقی مانده است.

اما چندین عامل برای پیشگیری سلولیت آشنا هستیم که عبارتند از :

فشار زندگی مدرن، تنفس های کوتاه و ناموثر، خستگی، فقدان تحرک و سر باز زدن از ورزش، زیاده روی در مصرف دارو ها، الکل و دخانیات، حالت های ناراحت کننده جسمی و سطوح بالای استروژن در زنان ممکن است از عوامل ژنتیکی پدید آمدن سلولیت باشند.

آیا می توان کاری در این مورد انجام داد ؟

آیا می توان به طریقی از شر این قلنبه های چربی زیر پوست رهایی یافت و ملایمت پوست را احیا نمود ؟! جواب متخصصین مثبت است، آنچه می تواند در مورد بر طرف کردن سلولیت موثر واقع شود، مجموعه عملیاتی است که برای حصول نتایج قطعی و موثر بایستی بی کم و کاست انجام گیرد.

قرار گرفتن تحت رژیمی با پروتئین زیاد :
  • هریک از رژیم های کم کربوهیدرات و کم کالری که مصرف سبزی ها و میوه ها و محصولات لبنی و اندکی نان در آن مجاز شمرده است می تواند موثر باشد.
  • نوشیدن 6 تا 8 لیوان آب اجباری است.
  • اگر اضافه وزن دارید و در عین حال درگیر سلولیت هم می باشید بهتر است یکی از رژیم های لاغر کننده را نیز برگزینید.
  • اما اگر وزنتان عادی است و در چند نقطه بدن شما سلولیت وجود دارد به برنامه غذایی خود غذاهای مناسب دیگری بیافزایید تا دچار کسر وزن نشوید.

 

همچنین بخوانید:  سلولیت و راه های مبارزه با آن

 

تخلیه مرتب روده ها :

عمل دفع بسیار مهم است زیرا قبل از این که مواد زائد و سموم بدن بتوانند سلولیت را مسموم کنند باید دفع شوند، با صحیح غذا خوردن و استراحت و استحمام مرتب می توان روده ها را مرتبا و کاملا تخلیه کرد، به ملین ها متکی نشوید زیرا ممکن است وظایف عادی بدن شما را نیز مختل سازند.

تمدد اعصاب و استراحت جسمی و روحی در این روز ها و مخصوصا در این قرن بسیار مشکل است لااقل در برنامه روزانه خود ساعتی را بیابید که بتوانید اندکی تمدد اعصاب بنمائید، نگرانی ها را از ذهن خود بزدایید و افکار یاس انگیز را دور بریزید.

تنفس عمیق با رساندن مقدار بیشتری اکسیژن به تمام نقاط دور و نزدیک بدن جسم خود را سالم تر نگه دارید، هر گاه می توانید نفس عمیق بکشید ولی حداقل در روز سه بار این عمل را انجام دهید.

ماساژ دادن :

می توانید خودتان موضع مبتلا به سلولیت را ماساژ دهید یا آن را به عهده ماساژور حرفه ای بگذارید، روزانه بیست دقیقه ماساژ توصیه می گردد این عمل باعث گردش خون در موضع مبتلا به سلولیت می شود.

متخصصین پیشنهاد می نمایند اگر مشکل سلولیت شما مزمن و سخت است بهتر است برای معالجه و مداوا به یک پزشک مراجعه کنید شاید عدم توازن هورمون نوعی اختلال داخلی پدید آورده است به هر صورت تشخیص آن را به عهده دکترتان بگذارید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دم گیلاس را با خواص دفع سنگ کلیه و سنگ های مجاری ادراری، درمان یبوست، سم زدا، کاهش وزن، درمان سلولیت، درمان روماتیسم، درمان نقرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0