آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

2813 بازدید
25 دی 00
سمانه

آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

آیا می دانستید غذاهایی که فکر می کنیم برای بدنمان مفید هستند، در مصرف زیاد یا نادرست مضر خواهند بود؟ درست مثل دارچین! دارچین که در میان ادویه های پیشرو در وعده های غذایی و دسرها قرار می گیرد، به لطف عطر و محتوای منحصر به فرد خود، دارای اثر تنظیم کننده متابولیسم، متعادل کننده فشار خون و انرژی بخش است. حتی برخی از افراد با سوزاندن چوب دارچین از رایحه و عطر آن برای معطر کردن و دفع انرژی های منفی از فضای خانه و یا محیط کار استفاده می کنند. با این حال اگر هنوز دارچین را به سفره های خود اضافه نکرده اید یا در مصرف دارچین مردد هستید، می توانید با فواید دارچین آشنا شوید و آن را به راحتی به اندازه مجاز مصرف کنید و از خواص آن بهره مند شوید.

از مضرات دارچین چه می دانید؟

دارچین با وجود اینکه ادویه بسیار مفیدی است، مانند سایر غذاها، می تواند در مصرف زیاد، مضراتی ایجاد کند. با ما همراه باشید تا با مضرات دارچین بیشتر آشنا شوید و توصیه می کنیم که در مصرف دارچین دقت بیشتری به خرج دهید.

 

آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

 

مضرات دارچین

ممکن است باعث علائم آلرژیک شود

اگرچه مصرف ادویه ها باعث خوش طعم شدن غذا ها می شوند ولی ادویه های تند مانند دارچین در صورت استفاده بیش از حد می توانند واکنش هایی ایجاد کنند.

در تحقیقات انجام شده توسط متخصصان، مصرف مقادیر زیاد دارچین در طول روز یا چندین بار در هفته باعث ایجاد حساسیت در قسمت های خاصی از بدن می شود. از جمله علائم افراد مبتلا به آلرژی نسبت به دارچین می توان به آبریزش بینی، چشمان مرطوب، درد معده، ایجاد جوش در صورت و دست ها اشاره کرد.

اگر شما نیز با مشکلات آلرژیک مواجه هستید، توصیه می کنیم قبل از مصرف دارچین با پزشک خود مشورت کرده و دارچین را به میزان کافی مصرف کنید.

ممکن است قند خون را کاهش دهد

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در بین مضرات دارچین باید به آن توجه کرد این است که مصرف زیاد دارچین باعث عدم تعادل در قند خون می شود.

اگر قند خون شما کمتر از حد طبیعی است یا هر از چند گاهی با این مشکل مواجه می شوید، مصرف بیش از دارچین ممکن است برای شما مناسب نباشد.

در عین حال، مصرف زیاد دارچین می تواند باعث فشار خون یا بیماری های قلبی و همچنین کاهش قند خون شود.

برای جلوگیری از هر گونه اثرات منفی، می توانید با کاهش مقدار دارچینی که در وعده های غذایی یا دسرها ترجیح می دهید، قند خون خود را متعادل کنید.

ممکن است باعث تحریک پوست شود

دارچین با عطر بی نظیرش یکی از روش های موثر در مراقبت از پوست و همچنین در غذا است. با افزودن دارچین به ماسک های مراقبت از پوست خود، می توانید ماسک های مختلفی بسازید و در نتیجه پوست خود را تغذیه کنید. دارچین به دلیل خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی که دارد می تواند برای درمان بیماری های شایع پوستی مانند اگزما و پسوریازیس بسیار موثر باشد.

با این حال، استفاده از دارچین در مراقبت از پوست ممکن است همیشه تأثیر مثبتی نداشته باشد یا ممکن است باعث آسیب به پوست شود. اگر پوست حساسی دارید یا مشکلات مکرر آکنه دارید یا هر گونه بیماری پوستی داشته اید، توصیه می کنیم قبل از افزودن دارچین به مراقبت از پوست خود با پزشک خود مشورت کنید.

 

همچنین بخوانید:  تسکین درد و ورم مفاصل با دارچین

 

ممکن است باعث خونریزی مغزی شود

دلایل و عوامل خطر خونریزی مغزی
  • وارد شدن ضربه شدید به سر در طی حوادث ناگهانی (تصادفات رانندگی، سقوط از بلندی و …)
  • افزایش بیش از حد فشار خون که سبب افزایش آسیب پذیری عروق خونی می شود.
  • اختلال عروق خونی
  • ناهنجاری در دیواره  های عروق خونی
  • آنوریسم و گشاد شدن عروق
  • اختلالات خونی مانند کم خونی داسی شکل و هموفیلی
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • اختلالات کبدی

آیا می دانید دارچین که به ویژه در فصل زمستان زیاد مصرف می شود، خطر خونریزی مغزی را افزایش می دهد؟ دارچین یکی از رقیق کننده های طبیعی و موثر خون است. این ماده حاوی کومارین است که به عنوان رقیق کننده خون عمل می کند. پس باید بدانید که مصرف بیش از حد این ادویه شیرین باعث رقیق شدن خون و در پی آن خونریزی مغز می شود.

به خصوص در سال های اخیر با رواج دارچین تقلبی در بازار، خطر مصرف دارچین هم در دسرها و هم در غذاها بیشتر می شود. برای جلوگیری از خطر خونریزی مغزی می توانید هنگام خرید دارچین به تقلبی یا واقعی بودن دارچین توجه کنید و محتوای کومارین موجود در آن را در نظر بگیرید.

حداکثر میزان مجاز مصرف کومارین یک دهم میلی گرم بر هر کیلوگرم وزن بدن در روز است. در نتیجه فقط یک قاشق چایخوری دارچین می تواند مقدار بیش از حد مجاز کومارین وارد بدن شما کند. مصرف این میزان کومارین می تواند باعث آسیب کبدی شود. مصرف این مقدار دارچین در افراد مسن می تواند در عرض یک هفته الی 15 روز باعث ایجاد عفونت ناگهانی کبد شود.

 

آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

آیا با عوارض و مضرات دارچین آشنا هستید؟

 

عوارض دارچین برای کلیه

اگر به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که آیا دارچین برای کلیه مضر است یا خیر، تنها کاری که باید انجام دهید این است که دارچین را از منوی غذای خود حذف کنید، یعنی بیش از نیاز بدنتان! دارچین که جزو پرمصرف ترین ادویه هاست، ادویه ای است که هم به دلیل خواص آلرژیک و هم ترکیب کومارین موجود در آن، باید از مصرف بیش از حد آن اجتناب کرد.

مانند بسیاری از غذاهای مصرف شده، مصرف زیاد دارچین به بیش از یک عضو آسیب می رساند و سیستم بدن را مختل می کند. قطعا باید از مصرف بیش از حد معمول دارچین خودداری کنید، به خصوص اگر قبلا مشکل کلیوی دارید یا متابولیسم حساسی دارید.

ممکن است باعث یبوست شود

تا زمانی که دارچین به طور منظم استفاده شود، اثر تنظیم کنندگی بر روی سیستم گوارشی دارد. به لطف فیبر فراوان موجود در آن، عملکرد روده ها بهتر انجام می شود. اما دارچین خاصیتی دارد که برای بدن تبدیل به یک عادت می شود و این به مرور زمان بر روی دستگاه گوارش تاثیر منفی می گذارد. در صورتیکه از دارچین در حد بسیار زیاد استفاده شود، ممکن است به مرور زمان مشکلاتی در معده و روده ایجاد کند و در اثر مصرف زیاد باعث یبوست شود.

مصرف بیش از حد دارچین در چه شرایطی خطرناک تر می شود؟

مصرف مقادیر زیاد دارچین در برخی موارد خطراتی را به همراه دارد.

  • توصیه می شود کسانی که برای یک عمل جراحی جدی آماده می شوند، مصرف دارچین را متوقف کنند.
  • بیماران کلیوی مزمن باید در مصرف دارچین مراقب باشند.
  • اگر اخیرا مشکل یبوست داشته اید، فقط دارچین مصرف نکنید. اگر قصد دارید درمانی تهیه کنید؛ دارچین را همراه با مواد آنتی اکسیدانی مصرف کنید.
  • اگر پوست شما حساس است، فقط از دارچین در ماسک پوست استفاده نکنید. مخصوصا به بلوندها توصیه می شود از دارچین در حد اعتدال استفاده کنند.
  • اگر قند خونتان پایین است، در طول روز به دفعات دارچین مصرف نکنید. مصرف زیاد دارچین قند خون را کاهش می دهد و می تواند باعث غش ناگهانی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای مقاله مضرات دارچین ، با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

چوب دارچین سیگاری را با خواص ضد میکروب، درمان ناراحتی های معده و افزایش سلامت دستگاه گوارش، افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش وزن، ضد التهاب و تسکین دهنده درد، ضد افسردگی، افزایش گردش خون، ضد تب، تقویت قوای جنسی، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0