اجتناب از غذاهای ناسالم در رژیم وگان

1941 بازدید
20 خرداد 97
سمانه
,

اجتناب از غذاهای ناسالم در رژیم وگان از نگاه یک گیاهخوار

تمامی غذاهای خام مناسب خوردن نیستند. مانند یک آشنا اینجا در جزیره. دوستی به او گفت که از تنوع در رژیمش می تواند بهره ببرد و او را به خوردن گیاهان وحشی متقاعد کرد چرا که بسیاری از آنها با ارزش بودند. این کاری است که او انجام داد: به جنگل رفت و شروع به خوردن برگ های مختلفی کرد که می یافت. حتی نمی دانست آنها چه بودند. نتیجه؟ می توانید به خوبی تصور کنید: روز بعد بیمار در تخت بود. منظور من این است که گیاهان خوراکی برای مصرف انسان وجود دارد، و گیاهان مضری نیز، که می توانند سمی باشند.

همچنین گیاهان بسیاری وجود دارند که بین این دو قرار می گیرند. در حقیقت سمی نیستند، اما مفید هم نیستند. پرداختن به این موضوع در گستره من نیست اما غذاهای معمول را برای شما لیست می کنم.

اجتناب از غذاهای ناسالم

قارچ ها یکی از موادی هستند که من از آنها دوری می کنم. من جایی خوانده ام که قارچ ها در حقیقت غیر قابل هضم اند.

همچنین از برگ های سبز بخصوصی دوری می کنم، مانند برگ کولارد(در ایران کشت نمی شود) و اسفناج. گفته می شود که این دو حاوی مقدار زیادی اسید اگزالیک هستند که مانع جذب کلسیم می شود. ملاس فرآوری شده است و از شکر بدست می آید بنابراین غذای طبیعی نیست. عسل غذای زنبور هاست، نه انسان ها و من از آن دوری می کنم. عسل حاوی اسید فرمیک است. البته من از تمام شکرها دوری می کنم سفید، قهوه ای، خام و غیره….

اجتناب از غذاهای ناسالم در رژیم وگان

اجتناب از غذاهای ناسالم در رژیم وگان

منع مصرف نمک و ادویه ها

نمک غذا نیست و من از آن اجتناب می کنم. نمک یک ماده غیر ارگانیک معدنی است که نمی تواند توسط بدن انسان مصرف شود، سمی است. سدیم یافت شده در گیاهان مانند کرفس ارگانیک و قابل استفاده است. منظور من این است که من بدون نمک زنده مانده ام، هرگونه نمک. برای من مهم نیست نمک طبیعی، دریایی یا نمک خالص از هیمالیا باشد. به آن هزاران نام داده اند تا مردم را گیج کنند، اما من از تمام آنها دوری می کنم.

من از ادویه و چاشنی استفاده نمی کنم، احتیاجی به این کار ندارم. این ها مناسب غذاهای پخته شده اند. هنگامی که غذایی را می پزید، طعم آن را از بین می برید، به همین دلیل است که بوی خوبی دارد، این همان جایی است که طعم رفته، کاملا از بین می رود. برای اینکه طعم مطلوب حفظ شود، از ادویه استفاده می شود. مشکل این است که ادویه های بسیاری بسیار سمی هستند. می دانم، شما تنها مقدار کمی از آنها را مصرف می کنید، اما چرا میزان کمی از هر ماده سمی بخورید؟ در مقیاس بالا باعث مرگ شما می شود، اما آیا در مقیاس کوچک برایتان مفید است؟ به عقیده من نه.

من همچنین از مواد خوراکی تخمیر شده مانند رجوولاک (نوعی نوشیدنی غیر الکلی) اجتناب می کنم. به نظر من مواد خوراکی باید تازه باشند. غذاهای تخمیر شده تنها به دقت تخریب شده اند و مردم به علت باکتری که این کار را می کند از آنها پشتیبانی می کنند. عقیده من، بر اساس درس بهداشت، این است که غذا باید تازه باشد، نه خراب و اینکه آن باکتری در حقیقت به دلیل وجود مواد دفعی اش در مواد تخمیری مفید نیست.

 

همچنین بخوانید: تغذیه‌ی سالم برای شروع یک رژیم گیاه خواری

 

منع مصرف سیر و پیاز 

سیر و پیاز دو ماده ای هستند که من از آنان دوری می کنم. در واقع، من از تمامی گیاهان ریشه ای دوری می کنم زیرا احساس می کنم برای انسان نیستند. هویج را تنها یک بار در طولانی مدت می خورم، معمولا وقتی کسی از آنها در سالاد خود استفاده می کند. اما بطور جدی از سیر و پیاز دوری می کنم چرا که حساس می کنم در واقع سمی هستند. وقتی کسی سیر یا پیاز می خورد بوی آنها را می دهد. چرا؟ به این دلیل که بدن فورا مواد غیر مغذی را تشخیص داده و آن را به نزدیک ترین راه خروجی می فرستد، منافذ.

گیاهان چطور؟ بازهم، بسیاری از افراد ادعا می کنند گیاهان دارای خواص دارویی اند. برای من، هنگامی که کسی می گوید “فواید دارویی” پرچم قرمزی به سرعت در سرم بالا می رود: این خوراکی سمی است. یک توضیح مختصر از طریق کارکرد مواد دارویی به این صورت است : در طی یک بحران شفا، بدن نشانه هایی مانند آبریزش بینی تولید می کند. مردم فکر می کنند که این نشانه ها باید حذف شوند، بنابراین دارو مصرف می کنند. کاری که دارو انجام می دهد این است که جلوی بحران را می گیرد. نشانه ها از بین می روند و بیمار درمان می شود، دارو اثر گذاشت، آیا واقعا همینطور است؟

نتیجه اینکه علت بحران شفا همچنان باقی است و بدن به محض یافتن انرژی کافی دوباره علائم را از سر خواهد گرفت. در همین حال، بیمار به نظر درمان شده است در حالی که در حقیقت اصلا به او کمک نشده است. این تنها از یک سوء تفاهم و عدم آگاهی از مفهوم بیماری نشات می گیرد: بیماری وجود سم در بدن است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جعفری خشک را با خواص اشتها آور، از بین برنده خون مردگی، رفع کننده گرفتگی صدا، رشد قد، از بین برنده جوش مژه، رفع کننده چسبندگی پلاکت های خون، از بین برنده سیاهی دور چشم، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0