topNotif

احساسات از کجا می آیند ؟

1616 بازدید
24 تیر 97
سمانه

آیا می دانید احساسات از کجا می آیند ؟!

هر چیز خارق العاده ای که شما انجام داده اید یا شاهد بوده اید نتیجه وضعیت احساسی است که شما یا شخص دیگر داشته اید. در ادامه مطلبی در مورد احساسات می خوانید تا تجربیات بیشتری از حالت احساسات به دست آورید.

در اولین نگاه به نظر می رسد احساسات ما نتیجه اتفاقاتی است که در خارج از ما روی داده است. ما به اتفاقت متفاوت با عوض کردن حالت های احساسی واکنش نشان می دهیم. فرض کنیم شما به شخصی بی نهایت علاقه مندید. اگر آن شخص به اتاقی نزدیک اتاق شما آمده باشد احساس خوشحالی و شعف شما دو چندان می شود. در حقیقت اکثر ما از اینکه چگونه احساسات خود را لحظه لحظه می سازیم نا آگاه هستیم. فرآیندی در درون ما اتفاق می افتد که بین حادثه و واکنش نسبت به آن حادثه فاصله ای به وجود می آورد.

یک حالت احساسی چیست ؟

آیا هیچ وقت با واقعه ای رو به رو شده اید که مشابه آن برای شخص دیگری اتفاق افتاده باشد؟ و آیا متوجه این موضوع شده اید که تجربه شخص دیگر متفاوت از آن چیزی بوده که شما تجربه کرده اید؟ چگونه این امر امکان پذیر است که هر دو در یک مکان و در یک زمان باشید و تجربیات گوناگونی به دست بیاورید؟

احساسات از کجا می آیند ؟

احساسات از کجا می آیند ؟

تفاوت ها از احساسات نشات می گیرد. عشق، عصبانیت، اعتماد به نفس، ترس، همدردی، مراقبت و … تمام حالت های احساسی هستند. ما در طی روز بارها به این حالت های احساسی وارد و خارج می شویم و هر کدام از اینها برای ما انفرادی و منحصر به فرد است. درست مانند اثر انگشتان ما، یک حالت احساسی به صورت مجموع تمام فرآیندهای عصبی که برای یک شخص در هر زمان اتفاق می افتد می باشد.

بیان ساده تر در مورد آن این است که حالت احساسی وضعیتی است که در آن قرار دارید. ما تمام حالت هایی که چاره ای برای آن ها نداشته ایم مثل افسردگی، عصبانیت و ترس را تجربه کرده ایم همچنین حالت هایی مانند اعتماد به نفس، خوش بینی، لذت بردن و تصمیم گیری را هم تجربه کرده ایم همگی این مسائل یادآور این موضوع است که تمام رفتارهای انسانی نتیجه حالتی است که داریم.

 

همچنین بخوانید: علل روحی و روانی بیماری های شانه و گردن

 

فیزیولوژی

چگونگی استفاده از اعضای بدن بر احساسات مان تاثیر می گذارد. تغییرات در نحوه نشستن، تنفس، فشار عضلانی و حالت صورت بر روی احساس و رفتار ما تاثیر دارند. اگر شما به طور متفاوتی از بدن خود استفاده کنید در این صورت تجربه کاملا متفاوتی از زنده بودن خواهید داشت. برای مثال برای چند لحظه به زمانی که کاملا عصبی بودید فکر کنید، متوجه شدید حالات بدنتان حس خاصی را منتقل می کنند.

ایست !!!

هر جا که هستید پای خود را به آرامی بر روی زمین بگذارید، شانه های خود را عقب بکشید و حالت مسخره ای به صورت خود بدهید و نفس عمیقی بکشید و حال به وضعیت ناخوشایند فکر کنید بدون آنکه حالت خود را تغییر دهید. احساسات تان عوض شد درست است؟ تنفس، فشار عضلانی و حالت بدن تماما در احساس ما تاثیر می گذارد. اگر بدن شما تحت فشار باشد نسبت به مواقعی که در حال استراحت است مواد شیمیایی متفاوتی را تولید خواهد کرد. بنابراین شما احساس متفاوتی خواهید داشت و به طور متفاوتی فکر خواهید کرد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پک دمنوش را با خواص آرام کننده اعصاب، افزایش تمرکز، تسکین سردرد های میگرنی، درمان اضطراب و تشویش، درمان کم خوابی، برطرف کننده افسردگی و غم و کاهش دهنده استرس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0