ادویه های گرم مخصوص فصل زمستان

1868 بازدید
09 بهمن 97
بهاره
,,

ادویه های گرم و خوشمزه مخصوص فصل زمستان

ادویه ها جز جدایی ناپذیر آشپزخانه ها هستند. آن ها علاوه بر افزودن عطر و طعم عالی به غذا، خواص درمانی بالایی دارند. برخی از ادویه ها طبع گرمی دارند و برای فصل زمستان گزینه مناسبی هستند. ادویه های گرم مانند زنجبیل، جوز هندی، فلفل سیاه، هل و زردچوبه به دلیل خاصیت گرم کنندگی که دارند برای فصل سرما مناسب هستند و می توانند از بسیاری از بیماری ها جلوگیری کرده و یا حتی آن ها را درمان کنند. در فصل زمستان به دلیل تغییرات آب و هوایی و گسترش بیماری های عفونی مانند سرماخوردگی و آنفولانزا، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود بدین منظور استفاده از ادویه های گرم برای حفظ ایمنی بدن بسیار سودمند است. حال در این مقاله با ادویه های گرم مخصوص فصل زمستان آشنا شوید.

 

ادویه های گرم و خوشمزه مخصوص فصل زمستان

ادویه های گرم و خوشمزه مخصوص فصل زمستان

 

ادویه های گرم مخصوص فصل زمستان

زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از ادویه های گرم، حاوی آنتی اکسیدان های فروانی است که باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می شود. زنجبیل یک درمان خانگی معمول برای افزایش دمای بدن است. چای زنجبیل برای درمان سرماخوردگی، سرفه و سردرد بسیار مفید است. همچنین، برای اختلالات گوارشی و درمان اسهال بسیار موثر است. علاوه بر این، باعث رفع خستگی می شود و به درمان بیماری های قلبی کمک می کند.

فلفل سیاه

فلفل سیاه بخشی جدایی ناپذیر از غذاها در سراسر جهان است که علاوه بر افزایش طعم غذاها، به غلبه بر بسیاری از بیماری ها کمک می کند. فلفل سیاه سبب گرم شدن بدن می شود برای همین بهترین انتخاب در فصل زمستان در نظر گرفته می شود. همچنین، فلفل سیاه برای بهبود بینایی، کاهش چاقی، بیماری های معده و از بین بردن تب استفاده می شود. مخلوط کردن پودر فلفل سیاه با عسل، در در مان سرماخوردگی و سرفه بسیار مفید است. خوردن عسل و فلفل سیاه به تقویت حافظه نیز کمک می کند.

 

همچنین بخوانید:  طرز تهیه ادویه و چاشنی های عالی در منزل با ترکیب ادویه های خانگی

 

جوز هندی

جوز هندی دارای خواص دارویی بسیاری است و از جمله ادویه های گرم محسوب می شود که برای فصل زمستان و سرما بسیار مفید است. جوز هندی ضد عفونی کننده است. می توانید جوز هندی را به مواد غذایی برای طعم و مزه بهتر اضافه کنید و از خواص دارویی آن بهره مند شوید. جوز هندی برای درمان اختلالات گوارشی بسیار مفید است. اضافه کردن کمی جوزهندی در یک لیوان آب گرم بیماری هایی مانند اسهال، سرماخوردگی و سرفه در کودکان را کاهش می دهد. به علاوه، برای کاهش بیماری های تنفسی مانند آسم و برونشیت مزمن بسیار سودمند است. اگر دچار کاهش اشتها هستید، یک تکه از جوز هندی را در دهان بمکید و بعد از چند دقیقه خارج کرده و مجدد این کار را تکرار کنید. این عمل باعث افزایش اشتها نیز می شود.

هل

هل یا قاقله علاوه بر عطر و طعم فوق العاده اش، جز ادویه های گرم محسوب می شود که به گرم شدن بدن در فصل زمستان کمک می کند. هل در اکثر غذاها، نوشیدنی ها و دسرها استفاده می شود. هل برای درمان سرماخوردگی، سرفه های شدید و سر دردهای ناشی از سرما بسیار مفید است. همچنین، این دانه ها به هضم غذا و درمان بی خوابی کمک می کند. جویدن هل باعث از بین بردن بوی بد دهان نیز می شود.

زردچوبه

زردچوبه یک ادویه گرم با خواص درمانی فراوان است. این ادویه حاوی آنتی اکسیدان قوی به نام کورکومین است. این ماده علاوه بر گرم کردن بدن باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و بدن را در مقابل بسیاری از عفونت ها مصون نگاه می دارد. به علاوه، کورکومین موجود در زردچوبه خاصیت ضد التهابی دارد که باعث التیام زخم یا بریدگی پوست می شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

هل سبز را با خواص قاعده آور، دافع بلغم، رفع خستگی، ضد نفخ و سو هاضمه، معطر، عطسه آور، رفع سنگ کیسه صفرا، تقویت حافظه، شادی آور، رفع صرع، برطرف کننده بوی دهان، از بین برنده کک و مک، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0