topNotif

علت بوی ناخوشایند بدن چیست؟ + نسخه خانگی

2701 بازدید
06 دی 96
سمانه

علت بوی ناخوشایند بدن چیست؟ + نسخه خانگی

مسلما استشمام بوی طاقت فرسا در اتوبوس یا یکی از همکارانی که درست در کنار ما نشسته است، بسیار ناخوشایند و زجرآور است. این می تواند بر روابط تأثیر بگذارد و اعتماد به نفس ما را تحت تاثیر قرار دهد. یک متخصص پوست می گوید: دلیل بوی ناخوشایند بدن یک نوع آنزیم است. این آنزیم باکتری تولید می کند که روی پوست انسان و به خصوص در ناحیه زیر بغل تولید می شود. عمدتا در مناطق زیربغل، کشاله ران و پستان عرق ترشح شده غلیظ تر از عرق ترشح شده از مناطق دیگر است که دلیل آن وجود غده آپوکرین است. هنگامی که عرق از آپوکرین ترشح می شود، بی رنگ و بی بو است. زمانی که باکتری های روی بدن تجزیه عرق را آغاز می کنند، بوی ناخوشایند می تواند در افراد شکل بگیرد.

البته شایان ذکر است که محیط، غذاهایی که می خورید، داروهایی که می خورید، تغییرات هورمونی و ابتلا به بیماری های زمینه ای می توانند باعث بوی بد بدن شوند. همچنین، تغییر در بوی بدن می تواند بخشی از رشد طبیعی افراد باشد. در حالی که داشتن بوی ملایم و کم هنگام عرق کردن طبیعی است، بوی زیاد می تواند به دلیل یک بیماری زمینه ای باشد. در چنین مواردی، به جای تلاش برای کنترل بو، به دنبال کمک پزشکی باشید.

بسیاری از ما از دئودورانت ها برای پوشاندن بو استفاده می کنیم. اما این محصولات معمولا از منابع طبیعی نیستند. آنها حاوی آلومینیوم، پارابن، گلیکول، سولفات و رایحه های شیمیایی هستند که اینها می توانند منجر به آلرژی پوستی شوند. استفاده از روغن های طبیعی، کره شی، جوش شیرین و … می تواند عرق را کنترل کند.

 

علت بوی ناخوشایند بدن چیست؟

علت بوی ناخوشایند بدن چیست؟

راه حل طلایی برای رفع بوی بد بدن

برای خوشبو شدن عرق بدن خود بهتر است از رژیم غذایی کم شکر، کم چربی و بدون الکل پیروی کنید و سعی کنید بیشتر از میوه و سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید. زیرا هضم این غذاها برای بدن راحت تر بوده و از طرفی این مواد غذایی سالم سبب خروج سم از بدن نیز می شوند. در ادامه روش هایی برای پاکیزه و خوشبو شدن و از بین بردن بوی ناخوشایند بدن را خواهید خواند.

نعنا

یکی از آسان ترین راه حل هایی که می توان به آن اشاره کرد شست و شو محل تعریق با دم کرده نعنا است. این کار علاوه بر رفع بوی بد، باعث کمتر شدن تعریق نیز می شود.

روغن نارگیل

این روغن با خواص ضد باکتریایی که دارد سبب محدود شدن رشد باکتری شده و از بوی بدن نیز جلوگیری می کند.

مریم گلی

این گیاه برای کاهش تعریق زیاد بدن به صورت خوراکی استفاده می شود. مخلوط جوشانده مریم گلی، گل ختمی و زوفا را پس از سرد شدن روزی 2 بار بنوشید.

شستشوی بدن

اساسی ترین و مهم ترین روش برای تحت کنترل در آوردن بوی بدن، شستن بدن، به ویژه نقاطی مثل زیر بغل و کشاله ی ران که بیشتر بو می گیرند، با آب و صابون است. در اکثر مواقع بوی بدن ناشی از ترکیب شدن عرق و باکتری هاست. از طریق شستشو با آب و صابون هر دو عامل مولد بو را می توان از پوست دور کرد و بازگشت باکتری ها را متوقف کرد. به خاطر داشته باشید که غدد عرق و باکتری ها هم روزها و هم شب ها فعالند و این بدان معناست که لازم است هم صبح ها و هم شب ها دوش بگیرید.

استفاده از روش های طبیعی

شکارچیان شیوه خاصی برای غلبه بر بوی بدن خود دارند. شکارچیان حین شکار باید مراقب باشند مبادا بوی بدنشان به حیوانات رسیده و حیوان پا به فرار گذارد، یک روش معمول برای مخفی کردن بوی بدن استفاده از صابون کاج است که در فروشگاه های لوازم شکار به فروش می رسد. این صابون نه تنها بوی بدن را پنهان می کند، بلکه باعث می شود بدن فرد مانند درختان کاج جنگل بوی کاج دهد. اگر این بو را دوست ندارید از صابون های ساده گلیسیرین قدیمی استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید:  علت و رفع بوی بد دهان با روش های خانگی

 

استفاده از محلول های ضد باکتری

مواقعی که زیاد عرق می کنید و عرق با بوی نامطبوعی همراه است ممکن است صابون های معطر معمولی جواب گو نباشند. در این صورت می توانید از محلول های ضد باکتری مخصوص جراحی که بدون نسخه در داروخانه ها به فروش می رسند استفاده کنید. همچنین استفاده از ضد عرق ها، که عمدتا حالت دارویی دارند و میزان تعریق بدن را کاهش می دهند، موثر می باشد.

به شستشوی لباس ها بیش از بدن توجه کنید

علی رقم اینکه بدنتان تمیز است، در صورتی که لباس هایتان تمیز نیستند، بوی نامطبوعی می گیرید. در مورد بیشتر افراد روزی یک بار تعویض لباس های زیر کافی است. اما در روزهای گرم تابستان شاید تعویض لباس های زیر بیش از یک بار ضرورت داشته باشد. همچنین استفاده از لباس هایی با الیاف طبیعی مانند نخ و کتان، عرق را بهتر از الیاف مصنوعی جذب می کند و به راحتی عرق جذب شده، قابل تبخیر است.

دقت در انتخاب نوع غذا

عصاره و شیره پروتئینی روغن غذاها و ادویه های خاصی تا چندین ساعت پس از مصرف در مدفوع و ترشحات بدن باقی می مانند و می توانند باعث تولید بوی نامطبوع شوند. ماهی، زیره کاری و سیر از جمله این مواد هستند.

حفظ خونسردی و آرامش

تهییج جنسی و نگرانی و عصبی شدن موجب افزایش تعریق می گردد. اگر دارای موقعیت ناخوشایندی هستید، صرف نظر از این که به چه میزان از روش های تمرکز و آرام سازی و تنفس عمیق بهره می گیرید، از مقدار بیشتری دئودورانت استفاده نمایید.

شما هم از همان کلک قدیمی استفاده کنید

یک روش قدیمی آزمایش شده، حاکی از آن است که افزودن، تنها یک فنجان آب گوجه فرنگی در وان محتوی آب و نشستن پانزده دقیقه در آن، برای از بین بردن بوی بدن، روشی صد در صد موثر است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

زاج سفید را با خواص کاهش عرق، تنگ کننده واژن، رفع عفونت های واژن، درمان سرطان مثانه، رفع سنگ کلیه، درمان ورم لثه و عضلات حلق، رفع شقاق و بواسیر، تسکین درد گوش، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0