استرس از شما دور می شود اگر…

1600 بازدید
18 مهر 97
بهاره
,,

استرس از شما دور می شود اگر…

سرعت زیاد زندگی مدرن به دنبال خودش مقداری زیادی اضطراب، استرس و افسردگی آورده است. نه این که این ها قبلا وجود نداشتند اما زندگی ها ساده تر بود و انسان هماهنگ با طبیعت زندگی می کرد و حتی اگر بیماری هایی رخ می داد درمان آن ها از طبیعت گرفته می شد. غذای سالم و ساده مصرف می شد و به همین دلیل بدن به طور طبیعی فعال می شد و متناسب باقی می ماند.

استرس از شما دور می شود اگر...

استرس از شما دور می شود اگر…

 

اما امروزه شیوه های زندگی جدید اغلب اوقات مترادف است با غذاهای حاضری و بی کیفیت، اعتیاد ها، زندگی بی تحرک و گرایش به گوشه نشینی. همچنین رقابت بر سر به دست آوردن بهترین و بیشترین افزایش یافته است. از استرس ورود به بهترین دانشگاه تا پیدا کردن شغل مناسب و پول بیشتر… و این روند همین طور ادامه دارد و فرد هر روز با مشکلات متعدد روحی و جسمی مواجه می شود. اما این شیوه برای افراد جاه طلب پیچیده تر است. این افراد همیشه دچار جنگ و کشمکش درونی هستند. برای بهتر بودن و در واقع بیشتر از اینکه با من واقعی خود زندگی کنند، با من ایده‌آل خود زندگی می‌کنند.

 

همچنین بخوانید: چگونه روانی سالم و خانواده ایی شاد داشته باشیم

 

اکنون این مطلب هم از نظر علمی ثابت شده است که بسیاری از بیماری ها به خاطر شیوه های زندگی ما بوجود می آیند. حتی در کتاب های مقدس هندو ها پنج عادت بد شمرده شده است که عبارتند از:

  1. KOAMB (زیاده روی بسیار در لذت جسمانی)
  2. KRODTH (عصبانیت)
  3. MOH (شهوت)
  4. LOBH (حرص)
  5. AHANKAR (داشتن حس خودخواهی و خودبزرگ بینی)

همه این ها منجر به بروز بیماری هایی از جمله استرس در زندگی می شود. اما حال چه باید کرد که کمتر درگیر بازی جاه طلبی و زندگی پر استرس شویم؟

تغییر شیوه زندگی

  • بیاموزید که تا آنجا که امکان دارد زندگی روزمره را شادمانه انجام دهید.
  • برای روز مبادا پس انداز کنید اما طوری کار نکنید مثل این که همیشه منتظر روز مبادا هستید.
  • تا زمانی که کار شما باعث نمی شود که از نظر فکری و کلامی یا عملی به کسی زیان وارد شود دلیلی وجود ندارد که نگران آینده باشید. با جدیت کار کنید اما وقتی را هم برای استراحت و اندیشیدن کنار بگذارید.
  • زندگی کردن با نگرشی از سپاسگزاری، با طبیعت هماهنگ است. پس همیشه سپاسگزار باشید.
  • بیاموزید که مراقبه کنید. به درون خود نگاه کنید و قانع باشید.
  • فراز و نشیب های روزانه را در گام های خودتان بپذیرید ولی اجازه ندهید که تبدیل به موانع و غول هایی وحشتناک شوند.
استرس از شما دور می شود اگر...

فعالیت بدنی منظم در طبیعت باعث کاهش استرس می شود

 

  • فعالیت بدنی منظم انجام دهید. پیاده روی روزانه (حتی در حدود یک کیلو متر) در فضاهای باز چون طبیعت بسیار آرام بخش است. هیچ انسانی یک جزیره نیست، سعی کنید هر چند وقت یک بار با دوستان خود وقت بگذرانید. این کار طریقه ای جالب برای بیرون ریختن مشکلات روزمره از ذهن است.
  • یک رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشید و از خوردن غذا به همراه تماشای تلویزیون جدا خودداری کنید.
  • آبلیمو تازه و عسل یا پرتقال تازه در هر روز صبح درمان مفیدی است مقدار زیادی سبزیجات و سالاد و میوه بخورید.
  • همیشه قبل از این که سرکار بروید صبحانه سبک بخورید. مقدار فراوان آب بنوشید. از مصرف چای، قهوه و نوشابه های گازدار به صورت عادت هر روزه دست بکشید.
  • سیگار کشیدن کاملا ممنوع است.

از گیاهان دارویی غافل نشوید

یکبار در هفته با گیاهان آرام بخش و برطرف کننده استرس که در روغن فرو رفته اند یک ماساژ آرام کننده انجام دهید. گیاهان برطرف کننده استرس عبارتند از: ریحان، رازیانه، گل شمعدانی، آویشن، گل همیشه بهار و مریم گلی. دم کرده های گیاهی آرام بخش با ریحان، نعنا، جوزهندی، دارچین، شنبلیله، رازیانه و به لیمو درست کنید. این دم کرده ها نباید به صورت یک عادت همه روزه در بیاید بلکه فقط وقتی که لازم است خورده شوند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گیاه اسطوخودوس را با خواص درمان روماتیسم، آرتروز و نقرس، رفع مشکلات خواب، افزایش تمرکز، آرامبخش، رفع افسردگی، رفع اضطراب و استرس، کاهش درد، درمان سرماخوردگی، بدون هیچ اسانس و افزودنی شیمیایی، از فروشگاه عطارک تهیه نمایید.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0