استرس دشمن شماره یک سلامتی

1422 بازدید
22 اسفند 96
سمانه

استرس دشمن شماره یک سلامتی و راه هایی برای رهایی از آن

خودسازی

با تمرین خود درمانی و خود سازی می توانید، عموما توان تحمل پذیری را بالا ببرید. شما با خود سازی یاد می گیرید آرامش و متانت خود را حفظ کنید تا استرس به روح و روانتان هجوم نیاورد، خودسازی برای دانش آموزان مضطرب نیز کمک بزرگی محسوب می شود. بهترین روش برای فراگیری این است که زیر نظر فرد متخصصی قرار بگیرید. مدارس عالی دولتی و مراکز بیمه همواره این دوره های آموزشی را برگزار می کنند.

تنش زدایی فزاینده ی عضلانی

تنش زدایی فزاینده ی عضلانی بر اساس ایده ی یاکوب، به خصوص برای افرادی که نمی توانند به راحتی کار را رها کنند، به عنوان اولین راهکارهای تنش زدایی، مناسب است. با به کارگیری این روش، می توانیم به طور ارادی، عضلاتی را که تحت کنترل داریم، یکی پس از دیگری آگاهانه منقبض و سپس منبسط کنیم. به این ترتیب، در برابر گرفتگی عضلات، نیرویی را تقویت می کنیم تا به طور ارادی و هدفمند، گرفتگی را کاهش می دهد. در شرایط عصبی، این کار کمک می کند تا هر چه سریع تر به آرامش برسیم، آن گاه عکس العمل های تند عصبی را تضعیف و یا حتی از وقوع آن جلوگیری می کنیم. این روش نیز مانند خودسازی به تمرین نیاز دارد تا هر لحظه قابل اجرا باشد.

تمدد اعصاب به کمک طبیعت

برای تقویت و تمدد اعصاب گیاهان بسیاری از روزگار قدیم مورد استفاده قرار می گرفته. یکی از چای های آرام بخش را امتحان کنید. به طور مرتب برای مدتی بیش از سه تا چهار هفته این چای را بنوشید. تاثیر مواد طبیعی به صورت تدریجی است. به همین دلیل انتظار نداشته باشید پس از نوشیدن اولین چای تاثیر محسوسی در شما رخ دهد. ترکیب داروهای شفابخش گیاهی را از عطاری بخواهید.

استرس دشمن شماره یک سلامتی

استرس دشمن شماره یک سلامتی

چای خواب آور و آرامش بخش اعصاب :

مواد لازم :

– برگ نعنا ده گرم – گل بهار نارنج ده گرم – برگ درخت نارنج ده گرم – برگ بادرنجبویه بیست گرم – سنبل الطیب چهل گرم

یک تا دو قاشق چای خوری از این مخلوط را در یک فنجان بریزید و بگذارید پانزده دقیقه دم بکشد و این چای را قبل از رفتن به رختخواب میل کنید.

 

همچنین بخوانید: کاهش استرس و اضطراب با چند روش موثر

 

حمام کردن در وان به منظور تمدد اعصاب

برای تاثیر گذاری بیشتر از گیاهانی مانند بادرنجبویه با اثر آرام بخش، مخصوصا در هنگام بروز ناراحتی های قلبی و عصبی، در وان حمام استفاده نمایید. همچنین از اسطوخودوس با اثر آرام کننده و تقویت کننده اعصاب، نیز می توانید استفاده نمایید. یا حتی می توانید از گبر ترکی که تاثیر به سزایی در رفع انواع خستگی های مفرط دارد استفاده نمایید. این ترکیب بهتر است پیش از ظهر مصرف شود و به همین دلیل برای روزهای آخر هفته پیشنهاد می شود. برای استفاده بهینه از این مواد آرام بخش، بهتر است این مواد را به صورت عصاره از داروخانه تهیه کنید. میزان حرارت آب وان باید بین 36 تا 38 درجه سانتی گراد باشد و نباید بیش از بیست دقیقه درون آب قرار بگیرید.

برنامه ریزی حساب شده برای جلوگیری از فشار، و تمدد اعصاب

اغلب ما دچار فشار روحی می شویم، به این دلیل که برنامه دقیق و مناسب نداریم تا مثلا بتوانیم به موقع سر قرارمان حاضر شویم. در بیشتر مواقع هیچ تقصیری متوجه دیگران نیست، بلکه تنها نداشتن یک برنامه مناسب این مشکل را به وجود می آورد. برای اینکه بتوانید به یک برنامه ریزی صحیح برسید، مشغله های خود را یادداشت کنید و ساعت مفید و ضروری تان را در نظر بگیرید. به همین خاطر یاد می گیرید که چگونه از وقت تان بهترین استفاده را بکنید. این برنامه ریزی، ساعت های مفید و تلف شده ی شما را یادآوری می کند.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

عرق بادرنجبويه را با خواص تقویت مغز و اعصاب و حافظه و قلب، بازکننده رگ های قلب، تقویت حواس پنجگانه، درمان خستگی های روحی عصبانیت و بی حوصلگی، سردردهای عصبی و تنگی نفس، ضد استفراغ دوران بارداری، درمان کابوس شبانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0