topNotif

اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

7471 بازدید
11 بهمن 97
بهاره
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

درمان سریع بی خوابی با اسپری خواب آور گیاهی و نحوه استفاده از آن

آیا شب ها نمی خوابید؟ یا این که شب ها می خوابید اما، صبح ها به هنگام بیدار شدن، احساس خستگی و تنبلی می کنید؟ اگر این چنین است، بدانید که خواب شما خوب نیست. اگر خواب کامل نباشد، در تمام روز احساس خستگی و بی حالی می کنید در نتیجه، بدن ضعیف می شود. امروزه راه های بسیاری برای خواب خوب وجود دارد. کسانی که با بی خوابی مواجه هستند معمولا از راه های مختلفی مانند قرص های خواب‌آور و نوشیدن شیر بهره می برند تا این مشکل خود را حل کنند. اما، ما به شما توصیه می کنیم که از اسپری های خواب آور گیاهی استفاده کنید. گیاهان بسیار موثری وجود دارد که باعث می شود خوابی آرامی داشته باشید. حال در این مقاله به چگونگی درمان سریع بی خوابی با اسپری خواب آور گیاهی و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

 

اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

 

اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

مواد لازم برای ساخت اسپری خواب‌آور گیاهی

  • یک بطری اسپری
  • الکل یک قاشق چای خوری
  • روغن اسطوخودوس 20 قطره
  • روغن های فرار (به دلخواه شما) 10 قطره

روش تهیه اسپری خواب آور گیاهی

ابتدا یک قاشق الکل را در یک مخزن شیشه ای بریزید. سپس، 10 قطره از روغن ها فرار مانند روغن چوب صندل، یاسمن، بابونه، گل سرخ و غیره را اضافه کنید. حتی می توانید از گلاب به جای روغن های فرار استفاده کنید. حال، روغن اسطوخودوس را افزوده و با یک قاشق هم بزنید. این مواد را داخل بطری ریخته و به آرامی تکان دهید. در نهایت، اسپری خواب آور گیاهی شما آماده است.

توجه داشته باشید، ظرف شیشه ای برای نگهداری این اسپری، بسیار مناسب تر است.

 

همچنین بخوانید:  رایحه درمانی چه تاثیراتی بر سلامت دارد

 

نحوه استفاده از اسپری خواب آور گیاهی جهت درمان سریع بی خوابی

  • برای استفاده از این اسپری خواب آور، پاهای خود را با آب شسته و خشک کنید. سپس 15 دقیقه قبل از خواب، این اسپری خواب‌آور را روی هر دو پای خود اسپری کنید.
  • دست های خود را قبل از خواب شسته و چند پاف از این اسپری خواب آور گیاهی را بر روی دستان خود اسپری کنید.
  • برای درمان سریع بی خوابی، قبل از خواب آن را بر روی پالش، ملحفه و پتوی خود اسپری کنید.
  • قبل از خواب چند پاف از این اسپری خواب آور گیاهی را در فضای اتاق خواب اسپری نمایید. این کار مشکلات خواب را بر طرف می کند.
  • یک ساعت قبل از خواب، چند قطره از این اسپری را در دستگاه بخور بریزید تا عطر این اسپری همراه با بخار آب فضای اتاق را پر کند. البته توجه داشته باشید، افرادی که دچار مشکل تنفسی هستند، از دستگاه بخور در زمان خواب استفاده نکنند.

فواید اسپری خواب آور گیاهی

اگر مشکلات آپنه خواب، کمبود خواب، بیدار شدن ناگهانی از خواب، خواب ناقص، استرس و خستگی دارید، پس می توانید از اسپری خواب آور گیاهی استفاده کنید. درمان بی خوابی با اسپری خواب آور گیاهی، نوعی از آروماتراپی (رایحه درمانی) است. آروماتراپی، استفاده از رایحه گیاهان جهت درمان جسم و ذهن است. امروزه از روغن های معطر برای خواص درمانی استفاده می شود. استنشاق این اسپری خواب‌آور سبب آرامش ذهنی، خواب عمیق، رفع خستگی، رفع اضطراب و حتی آرامش جسم می شود.

فواید روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس خاصیت آرامش بخشی دارد و عطر قوی آن باعث رفع استرس، اضطراب و افسردگی می شود. روغن اسطوخودوس در طب سنتی یکی از گیاهان مفید برای رفع بد خوابی است. علاوه بر این، خاصیت ضد عفونی کنندگی نیز دارد.

سایر روغن های فرار مفید جهت درمان سریع بی خوابی

از دیگر روغن هایی که می تواند باعث خواب راحت شبانه شود، روغن بابونه، روغن درخت چای، روغن نعنا، روغن گل سرخ، روغن یاسمن، رزماری و غیره می باشد. این روغن ها اثر آرام بخشی دارند که می توانند به درمان سریع بی خوابی کمک کنند.

توجه: استفاده از روغن های فرار برای افرادی که مشکلات تنفسی مانند آسم و یا برونشیت مزمن دارند، توصیه نمی شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن گل سرخ را با خواص نشاط آور، ضد تب، ضد عفونت، ضد اسپاسم، ضد ویروسی، مسهل صفرا، ضد یبوست، تقویت کننده لثه، ریزش مو، پوست و روده ها جلوگیری از ریزش مو، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

2
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0