اصول اولیه فنگ شویی

1374 بازدید
08 بهمن 97
سمانه
,,

اصول اولیه فنگ شویی

فنگ شویی (Feng Shui) احتمالا کلمه ایست که خیلی جاها شنیده اید، اما می دانید معنای آن چیست؟ خب در این مطلب به اصول اولیه فنگ شویی می پردازیم.

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی برگرفته شده از این اصول که محیط شما (آپارتمانتان برای مثال) انرژی شناخته شده به نام چی دارد، است. اعتقاد بر این است که که فضایی با فنگ شویی مناسب و جریان طبیعی انرژی، خوشبختی به ارمغان می آورد، همچنین کامیابی و موفقیت در هارمونی با افرادی که با آن ها در ارتباط هستیم، است.

به عبارت دیگر، اگر آپارتمان شما در هم ریخته و دارای جریان منفی باشد، این باعث ایجاد جریان منفی انرژی همچون بیماری یا مشکلات مالی می شود. این دو چیزهایی است که باید از آن ها دوری کرد. گرچه ممکن است فنگ شویی پیچیده به نظر برسد اما استفاده کردن از اصول فنگ شویی در آپارتمان ساده است. در اینجا به چگونگی دست یابی به فنگ شویی آشپزخانه، اتاق خواب و اتاق نشیمن می پردازم.

اصول اولیه فنگ شویی

اصول اولیه فنگ شویی

فنگ شویی در آشپزخانه

برای این که تعادل و انرژی مثبت بر روی سلامتی و کامیابی تاثیر بگذارد لازم است آشپزخانه پرنور و دارای تهویه خوب باشد. حتی کوچکترین آشپزخانه با چند ترفند ساده می تواند بزرگ به نظر برسد.

اگر آشپزخانه تان پنجره ندارد یک آینه بزرگ در آشپزخانه قرار دهید این چنین نور در یک نقطه جمع می شود و همچنین شما از اتفاقاتی که در آن می افتد خبردار می شوید. علاوه بر این در زمان پخت و پز کسی تمایل ندارد به دیوار خیره شود.

اضافه بر نور طبیعی که می توان در آشپزخانه جمع کرد، آشپزخانه نور مصنوعی هم لازم دارد. لایه های دیگری از نور به آشپزخانه خود اضافه کنید. این موارد باعث می شود آشپزخانه شاد، روشن و دلپذیری داشته باشید. به یاد داشته باشید فقط یک نور فلورسنت ایده آل نیست، این می تواند نور زیادی را ایجاد کند که باعث سردرد شود.

رنگ های استفاده شده در آشپزخانه به فنگ شویی فضا کمک می کنند. با یک پالت رنگ سفید (بسیار آسان در اجرا) شروع کنید تا آشپزخانه شاد و روشنی داشته باشید. رنگ های پر جنب و جوش را با استفاده از کاسه های تزیینی میوه، لوازم آشپزخانه، پرده ها و یا صنایع دستی به آشپزخانه خود اضافه کنید.

 

همچنین بخوانید:  باید و نباید های فنگ شویی درب ورودی منزل

 

فنگ شویی اتاق نشمین

شیوه که مبلمان در اتاق نشیمن قرار گرفته اند، می تواند فنگ شویی فضا را ایجاد کند. مبلمان باید با جریان طبیعی اتاق در ارتباط باشند و با الگوی ترافیکی موجود در اتاق هماهنگ باشد. بزارید با مبلمان شروع کنیم:

  • مبلمان را باید در برابر دیوار دور از درب ورودی قرار داد.
  • حتما مقداری فضای اضافی بین مبلمان و دیوار بگذارید بماند.
  • داشتن دیوار در پشت مبلمان به اتاق امنیت و راحتی می بخشد.
  • اگر پشت مبلمانتان دیواری ندارید، یک میز بزرگ یا چند میز کوچک کنار آن قرار دهید.
  • تعدادی لامپ بر روی میزهایتان قرار دهید تا نور اتاق و احساس حفاظت را در اتاق ایجاد کنید.
  • مبلمانتان باید به نوعی قرار گیرند که فضای گفتگو مانند ایجاد کنند. خیلی عجیب به نظر می رسد اگر مبلمانتان به نوعی قرار گیرد که برای گفتگو با مهمان در فضای بسیار دوری قرار گیرید.
  • همچنین داشتن تعادل در اشکال مهم است. میز دایره شکل در فضای داخلی اتاقتان داشته باشید، میز دایره شکل به انرژی اجازه پخش شدن در اتاق را می دهد. میزهای مربعی یا مثلثی کوچک نیز در اتاق قرار دهید. مربع شکل ها به نمایندگی از زمین، مستطیل شکل ها نماینده چوب و دایره شکل ها به نمایندگی فلزها هستند. تمامی این اشکال با هم ترکیب شده تا به اتاق نشیمنتان احساس تعادل القا کنند.

فنگ شویی در اتاق خواب

اتاق خواب جایی است که شما باید نهایت احساس آرامش را داشته و به دور از هر استرسی برای خواب شبانه آماده شوید. اولین قدم این است تمام ناهنجاری ها و به هم ریختگی ها را از اتاقتان حذف کنید. وسایلی را که در طول شب نیازتان می شود (لامپ، ساعت کوکی، کتابی برای مطالعه قبل از خواب، یک لیوان آب و ..) در کنار تخت خود داشته باشید. هدف این است ساده زندگی کنیم.

  1. بعدی، هر چیزی را که زیر تختان قایم کرده اید، از آنجا بیرون آورده دور ریخته یا جای دیگری قرار دهید. قرار دادن وسایل زیر تخت باعث ایجاد انرژی منفی می شود. تخت شما فقط باید برای خواب استفاده شود.
  2. و در آخر، گوشی، لپ تاب، تپلت و یا هر وسیله الکترونیکی را از تخت خواب و اتاقتان دور نگه دارید. میدونم سخت به نظر میرسه اما عملی هست. سعی کنید از گوشی خود به عنوان زنگ بیداری استفاده نکنید اما اگر مجبور هستید آن را در حالت پرواز قرار دهید.
  3. روشنایی گوشی یا لپ تاب باعث می شوند به خواب نروید برعکس مطالعه کتاب قبل از خواب کمک کننده است و شما را برای یک خواب راحت آماده می کند.

حالا که همه موارد بالا را انجام دادید، آیا گردش انرژی مثبت را در آپارتمانتان احساس می کنید؟!

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

نمک دریاچه را با خواص درمان سردردهای مزمن و میگرن، درمان بیماری های پوست، درمان شوره سر و افزایش رشد مو، تسکین درد مفاصل، پیشگیری و درمان بیماری های دهان و دندان، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0