topNotif

افزایش کیفیت خواب با روش های ساده

1719 بازدید
16 بهمن 97
سمانه
,,
بروزرسانی شده در تاریخ 2 دی 1400

5 راه موثر برای ارتقا کیفیت خواب

ممکن است هر شب کارهای روتین خود را انجام دهید، شام خود را بخورید، مقداری تلویزیون تماشا کنید، یک حمام آرام کننده بگیرید، دندان هایتان را مسواک بزنید و آماده خواب شوید. گرچه ممکن است هیچ احتیاجی برای تغییر دادن عادات خود حس نکنید اما ما شما را تشویق می کنیم به مسائل کوچک روزانه تان نگاهی دقیق تر داشته باشید تا خواب بهتری داشته باشید. در ادامه 5 راهکار برای افزایش کیفیت خواب ذکر می شود.

افزایش کیفیت خواب با روش های ساده

افزایش کیفیت خواب با روش های ساده

1.تخت خواب خود را مناسب خود کنید.

سایز روبالشی و پتوی شما به هم نمی خورد؟ کلید داشتن خوابی با کیفیت بالا شناخت بدن خود است. آیا شب در خواب عرق می کنید؟ آیا پوست حساسی دارید؟ در چه حالتی می خوابید؟ جواب دادن به این سوالات باعث می شود تخت خوابی داشته باشید که در آن کاملا احساس راحتی و امنیت کنید. برای مثال اگر شب در خواب گرمتان می شود، پوشیدن لباس سبک و خنک بهتر از لباس گرم است. برای بالشتان، اگر شما بر روی پشت خود می خوابید یک بالش نازک و سبک داشته باشید اما اگر بر روی شکم می خوابید لازم است ضخامت بالش شما کمتر باشد، اگر به پهلو می خوابید یک بالش برای بغل کردن کنار بگذارید. همچنین می توانید بالش هایی زیر زانو یا پاهایتان قرار دهید تا در شب خون رسانی انجام شود.

2.از مواد مراقبت کننده پوست استفاده کنید.

استفاده کردن از کرم مرطوب کننده در شب نه تنها از پوستتان محافظت می کند بلکه باعث می شود خوابی بهتر داشته باشید. از کرم های آب رسانی کننده، محافظت کننده از پوست و یا حتی کرم های شبانه می توانید استفاده کنید، این گونه زمانی که از خواب بیدار می شوید پوست مرطوب و زیبایی دارید. داشتن ساعت خواب منظم باعث می شود پوست خوب و زیبایی داشته باشید.

 

همچنین بخوانید:  اسپری خواب آور برای درمان بی خوابی

 

3.بر روی کامل کردن فعالیت های روزانه خود تمرکز کنید.

اگر شب ها در جای خود دراز می کشید و به کارهایی که در طول روز می توانستید انجام دهید و نداده اید فکر می کنید بدانید شما تنها نیستید. گرچه ممکن است این باعث استرس و اضطراب شود، و این قطعا کمکی نمی کند که زودتر به خواب بروید. به جای آن که به کارهایی که نتوانستید انجام دهید فکر کنید به فعالیت هایی که تمام کرده اید بیندیشید، این باعث می شود احساس رضایت از خود داشته باشید.

4.نور آبی را حذف کنید.

اگر تا حالا نشنیده بودید، بدانید خیره شدن به تلویزیون، گوشی هوشمند یا دیگر نورهای آبی باعث جلوگیری از  ایجاد ملاتونین در بدن می شود. ملاتونین هورمون القا کننده خواب است، از نورهای کم مانند لامپ نمک و یا حتی شمع استفاده کنید. این نشانه ها باعث می شوند بدن آرام آرام آماده خواب شود و کیفیت خواب بالا رود.

5. کیفیت هوای تنفسی خود را بهتر کنید.

در تحقیقات اخیر ثابت شده است که هوای کثیف باعث ایجاد انرژی منفی بر خواب می شود. وجود داشتن ذرات ریزی همچون گرد و غبار، خاک و… بر روی سینوس ها و گلوی شما اثر منفی می گذارند. چیزی که باعث مشکلات تنفسی و خراب کردن خواب شما می شود. برای بهتر کردن هوای اتاق خوابتان از تصفیه کننده هوا استفاده کنید. این چنین آلودگی ها و آلرژی ها از بین می روند یا حتی اگر در محیطی خشک هستید می توانید از مرطوب کننده هوا استفاده کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

گل ساعتی را با خواص تسکین استرس و افسردگی، کاهش فشارخون، درمان بی خوابی، تسکین التهاب، مهار اعتیاد، ضد درد، ضد اسپاسم، تقویت قلب، گشاد کننده عروق خونی، ضد تشنج، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0