topNotif

انحراف جانبی ستون مهره ها ، روماتیسم عضلانی، لمباگو و پات

1759 بازدید
04 دی 97
سمانه
,,

انحراف جانبی ستون مهره ها، روماتیسم عضلانی، لمباگو و پات

انحراف جانبی ستون مهره ها

علت انحراف جانبی ستون مهره ها ضعف ساختمانی ستون مهره ها به سبب سوتغذیه در دوران شیرخوارگی، کودکی و نوجوانی است. تغییر شکل مهره ها کند و ملایم و در عین حال پیش رونده است مگر آن که هرچه زودتر به درمان آن بپردازند. انحراف اصلی این تغییر شکل در قسمت میانی ستون مهره ها با تحدب به قسمت راست است به علاوه تحدب جبران کننده دیگری در سمت چپ و در قسمت تحتانی دیده می شود. گاهی ممکن است این دو انحنا به عکس یکدیگر باشند. علاوه بر ستون مهره ها، دنده ها، شانه و مفصل ران سمت تحدب نیز دچار اختلال شوند و تغییر شکل کلی یابند. ضعف عضلانی معمولا ظاهر می گردد و بیمار زود خسته می شود. بیماری هر چه بیشتر طول بکشد درمان آن مشکل تر و ترمیم تغییر شکل دشوارتر می گردد زیرا قابلیت انعطاف مفاصل ستون مهره ها به تدریج نقصان می یابد.

انحراف جانبی ستون مهره ها

انحراف جانبی ستون مهره ها

درمان انحراف جانبی ستون مهره ها

برای اصلاح انحنای ستون مهره ها به روش درمان طبیعی هیچ چیز مفیدتر و موثرتر از اجرای اعمال یدی و تمرین های مرتب و منظم نخواهد بود. رژیم غذایی صحیح نیز یکی از مواد اساسی درمان را تشکیل می دهد لیکن در میان اختلال اعمال یدی و تمرین مهمترین عامل درمانی به حساب می آیند. به محض تشخیص بیماری باید هر چه زودتر بیمار را به متخصص درمان طبیعی صلاحیتدار بسپارند، لیکن اگر چنین شخصی در دسترس نباشد می توان از وجود شکسته بند استفاده کرد.

لمباگو

لمباگو بیماری با منشا روماتیسمی است که عضلات قسمت تحتانی کمر و پشت را فرا می گیرد. این بیماری بسیار دردناک است و هر قدر بیمار مدت بیشتری تحت درمان طب رسمی معمولی قرار گرفته باشد شدیدتر می گردد زیرا این سبک درمان به موضوع رژیم غذایی توجهی ندارد و در حقیقت منشا اصلی بیماری را از نظر دور می دارد و فقط به راه درمان های معمولی ادامه می دهد.

درمان لمباگو

برای معالجه موثر این عارضه باید بیمار را مستقیما تحت درمان روماتیسم قرار داد. علاوه بر آن از اعمال یدی روی ستون مهره ها که حداکثر فایده را می بخشد نباید غفلت کرد. نهادن ضماد سرد در قسمت دردناک بسیار مفید است.

 

همچنین بخوانید:  ستون فقرات یک درد و ده ها علت

 

روماتیسم عضلانی (فیبروزیت)

اگرچه در عوارض روماتیسمی اغلب مفصل ها مورد حمله قرار می گیرند معذالک عضلات بدن نیز گاهی دچار این بیماری می شوند. درمان این بیماری مانند درمان روماتیسم مفصلی است زیرا گرچه ممکن است علایم این دو به ظاهر متفاوت باشند لیکن علت ضمنی هر دو بیماری یکی است. غالبا افرادی مانند رانندگان اتوبوس و مکانیسین هایی که با دست کار می کنند به این بیماری دچار می شوند زیرا این گونه اشخاص تحرک زیاد ندارند و در نتیجه مواد سمی و زاید بدن در عضلاتشان جمع می شود و به شکل روماتیسم عضلانی ظاهر می گردند.

بیماری پات

این بیماری که یک قرن و نیم توسط جراح برجسته ای کشف و به نام او نامگذاری گردید در حقیقت سل ستون مهره هاست. ستون مهره ها در نتیجه سقوط یا آسیب دیگری مورد حمله بیماری واقع می شود. لیکن تا زمانی که عامل ضمنی مستعد کننده به شکل سوتغذیه وجود نداشته باشد هرگز بیماری نخواهد توانست در ستون مهره ها جای گیر شود. این بیماری بسیار سخت و شدید و مستلزم دقت و توجه زیادی است و باید توسط متخصص درمان طبیعی درمان شود.

درمان بیماری پات

  • از لحاظ برنامه غذایی به طور کلی باید غذای سالم مصرف شود یعنی از مصرف غذاهای تصفیه شده خودداری کرد.
  • میوه و سبزی های تازه را که باید قسمت اعظم غذایش را تشکیل می دهد به صورت خام مصرف کرد.
  • نان را فقط یک مرتبه در روز آن هم به صورت نان صد در صد کامل خورد.
  • از خوردن غذاهای سرخ کرده، ادویه دار، سس دار و ترشی ها پرهیز کرد و هر چیزی را به صورت ساده و طبیعی ترین حالت مصرف کرد.

چنین به نظر می رسد که در روزهای نخست به کار بردن این دستورات دشوار و مصیبت بار می باشد، اما پس از شش ماه سلامت کامل بازخواهد گشت به طوری که هیچ گاه تصورش را نمی کردید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر میوه سنجد را با خواص ترمیم شکستگی و ترک استخوان، درمان پوکی استخوان، غضروف‌ساز، ترمیم مفاصل، درمان کمردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0