topNotif

اندام های حیاتی بدن در معرض خطر

2401 بازدید
11 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 5 دی 1400

اندام های حیاتی بدن در معرض خطر

تنگی قفسه سینه !

منظور از قفسه سینه قسمت جلو و بالای تنه انسان یا قفسه سینه می باشد که توسط دنده ها و پرده صفاق محاصره شده است. در قفسه سینه اندام های مهمی مانند قلب، ریه، مری، غده تیموس، شاهرگ های آئورت و اندام های مهم دیگری قرار دارند. حساسیت بیش از حد اعصاب می تواند اثرات منفی بر بیماری های سیستم گردش خون و بیماری های تنفسی مانند آسم داشته باشد و همین امر توجه به درمان های روانی را ضروری می سازد.

اندام های حیاتی بدن در معرض خطر !

قفسه سینه محل استقرار تعدادی از اعضای مهم بدن مانند قلب و ریه است. قلب به عنوان موتور مرکزی زندگی ما می تواند تحت تاثیر یک رشته از عوامل روان تنی دچار عارضه و ضایعه گردد و به همین ترتیب نیز با تغییرات مختصر در روش زندگی مورد حمایت قرار گیرد. بی جهت نیست که قلب به عنوان نقطه مرکزی حیات و زندگی در ادبیات نیز جایگاه ویژه ای دارد، مدت زمان طولانی انسان گمان می کرد که قلب جایگاه استقرار روح است. ادبیات عامیانه هم در ضرب المثل های مختلفی قلب را نقطه ی مرکزی روح آدم معرفی می کند.

اصطلاحاتی مانند به دلم افتاد، به دلم برات شده، قلبم گواهی می دهد، دل نگران هستم همگی نمونه هایی از این موارد هستند که نشانگر فعالیت موثر قلب می باشند. هیجان، ترس، شادی تاثیر عمیقی بر عملکرد این عضو حیاتی بدن انسان دارند و لذا باید تمام پیام های صادره از قلب را قلبا پذیرا شد. ریه نیز همین ارزش و اهمیت را دارد. ریه نیز هنگام برخورد با کوچکترین اختلال در حیطه عمل خود بلافاصله شروع به پیام دادن می کند.

بیماری های قلب و گردش خون، تصلب شرایین یا گرفتگی سرخ رگ ها، فشار خون بالا، فشار خون پایین جز این دسته بیماری ها هستند و بیماری های تنفسی شامل تنگی نفس، برونشیت یا عفونت ریه ها، حساسیت ریوی نیز جز دسته بیماری های تنفسی هستند.

اندام های حیاتی بدن در معرض خطر

اندام های حیاتی بدن در معرض خطر

مشکلات تنفسی !

عوارض مشخصه : مشکلات تنفسی گاهی اوقات ناشی از دلتنگی و افسردگی است. در این مواقع شخص روی سینه خود احساس فشار و سنگینی می کند، احساس می کند که به هوای بیشتری نیاز دارد ولی نمی تواند نفس عمیق بکشد، اگر اقدامی برای این مشکل نکنیم به تدریج دفعات آن بیشتر و حالت آن شدیدتر می شود.

علت های احتمالی !

مشکلات تنفسی ای که اختلالات روانی در شکل گیری آن ها نقش دارد، علت های مختلفی دارند ولی در مجموع سه عنصر شرایط محیطی، فرد و فاکتورهای رفتاری عوامل اصلی هستند که با تاثیرات متقابل یکدیگر را تشدید و تقویت می کنند.

زمینه های نهفته روانی !

پیام عارضه تنگی نفس و کمبود هوا به طور کامل روشن و واضح است. این پیام به ما می گوید فعال شو و از خودت دفاع کن و آنچه را که می خواهی به دست بیاور. بدن شخصیت های غیر فعال به این ترتیب قصد دارد آن ها را وادار کند که خودشان با تصمیم و اراده خود از افت فشار خون خود جلوگیری کنند.

خودیاری و درمان های جایگزین !

با اقدامات ساده ای می توان با مشکلات تنفسی مقابله کرد مشروط بر این که شخص بتواند واکنش های جسمی و ارتباط متقابل آن را با شرایط روانی خود درک کند. در حد متعادل ورزش کنید، ریشه های روانی مشکل را پیدا کنید، سعی کنید قدرت اثبات وجود و تاثیر حضور خود را به تدریج تقویت کنید، سعی کنید اعتماد به نفس خود را تقویت کنید. از دم کرده گیاهان دارویی مانند برگ مندارچه استفاده کنید. اگر به پزشک مراجعه کردید و برای مشکل تنفسی شما نتوانست علتی پیدا کند مطمئن باشید علت آن در روان شماست.

  همچنین بخوانید:    همه چیز درباره بیماری آسم  

تنگی نفس با منشا روانی !

عوارض مشخصه : به طور معمول احساس خفقان و نفس تنگی پیش و بعد از شرایطی که باعث افزایش فشارهای روانی می شوند به وجود می آیند. در این حالت شخص احساس می کند سینه اش فشرده و کوچک می شود و متعاقب آن واهمه های مختلف مانند ترس از کمبود شدید هوا به او فشار می آورد. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند یا تناوب دفعات آن بیشتر شود به مرور زمان واکنش های بدن به شرایط ترس و واهمه نیز بر این مشکلات اضافه شده و تاثیر متقابل این عوامل بر یکدیگر را تشدید کرده و شخص به طور فزاینده ای خود را ناتوان و بی پناه احساس می کند احساسی زیان بار و بی مورد که می توان از آن پرهیز کرد.

علت های احتمالی !

نفس تنگی با منشا روانی به علت تاثیر سیستم اعصاب خودکار بر عضلات ایجاد می شود. هنگامی که کسی در شرایط سختی قرار می گیرد اغلب احساس می کند که عضلات او منقبض شده اند و اگر این وضع تا مرحله نفس تنگی توسعه پیدا کند به طور طبیعی ترس های همراه این حالت نیز تشدید می شوند. در اکثر موارد در پشت مشکلات نفس تنگی خاطرات ناخوشایند قدیمی قرار دارند که همیشه تکرار می شوند.

زمینه های نهفته روانی !

مبتلایان به نفس تنگی حالت خود را این گونه توصیف می کنند سینه ام تنگ می شود نفسم بالا نمی آید. همین توصیف ها و لحن کلام نشان دهنده این واقعیت است که شخص در محیط اطراف خود از کسی یا وضعیتی احساس نگرانی و تهدید می کند.

خودیاری و درمان های جایگزین !

قبل از هر چیزی باید شرایط را بررسی کرد، برای این کار لازم است جریان ترس را متوقف کنیم برای این کار به خود بگویید من آرامم و سعی کنید علت ترس خود را پیدا کنید، با تکرار روزانه جملاتی همچون من آرام و در امنیت هستم در ناخوداگاه خود و یافتن علت اصلی می توانید آرامش را بیابید. اگر بارها مشکل شما تکرار شد حتما به پزشک مراجعه کنید.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

معجون آسم و آلرژی را با خواص تسکین آسم و بیماری های تنفسی و تنگی نفس، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0