topNotif

انرژی رنگ ها و تاثیرات رنگ درمانی بر بدن

1654 بازدید
03 فروردین 97
سمانه

انرژی رنگ ها و تاثیرات رنگ درمانی بر بدن؛ پرورش حساسیت به رنگ :

همه ی ما به رنگ ها حساس هستیم و می دانیم کدام رنگ را دوست داریم و از کدام رنگ بدمان می آید. حتی اگر قدرت تشخیص نداشته باشیم، می توانیم بگوییم یک رنگی به کسی نمی آید. رنگ و نور بر ما تاثیر می گذارند. هر چه در برابر رنگ و تاثیرات آن حساس تر شویم، بهتر می توانیم از آن به نفع خود استفاده کنیم.

پرورش حساسیت به رنگ با کارت های نمایشی

یکی از راحت ترین راه ها برای پرورش حساسیت به رنگ و آگاهی از آن، استفاده از کارت های نمایشی است. مجموعه ای کارت در ابعاد هفت در ده سانتی متر تهیه کنید. در یک طرف کارت، خصوصیات ویژه ی رنگی به خصوصی را بنویسید و طرف دیگر کارت را با همان رنگ، رنگ آمیزی کنید. برای هر رنگ، یک کارت آماده کنید. از هفت رنگ رنگین کمان استفاده کنید.

سپس ذهن خود را آرام کنید و تنفسی منظم انجام دهید. برای لحظه ای تک تک کارت ها را از نظر بگذرانید. حواس خود را روی رنگ متمرکز کنید و سپس خصوصیات رنگ را بخوانید. این تمرین را چند بار به همین صورت تکرار کنید. مرحله بعدی این است که در برابر احساسی که رنگ ها به ما می دهند، حساس شویم. دستان ما قادر است تغییرات و تفاوت های انرژیک را حس کند. همه ی ما کمابیش این جنبه را حس کرده ایم.

انرژی رنگ ها و تاثیرات رنگ درمانی بر بدن

انرژی رنگ ها و تاثیرات رنگ درمانی بر بدن

جالب است بدانیم :

وقتی کسی را لمس می کنیم یا با او دست می دهیم، در مورد آن شخص تصوری در ذهنمان نقش می بندد. دستان ما، یعنی حس لامسه مان، به ما کمک می کند خود را با انرژی آن فرد هماهنگ کنیم. می توانیم از این مهارت در زمینه ی پرورش حساسیت به رنگ کمک بگیریم.

کارت ها را با چشم بسته بُر بزنید. دقت کنید طرف رنگی کارت ها رو باشد. یکی از کارت ها را از میان دسته ی کارت بیرون بکشید و دست خود را روی آن بکشید. در حالت آرامش باشید. بگذارید دستتان حس کنند. سعی کنید بفهمید که احساس گرما می کنید یا سرما. این کار کمکتان می کند که پی ببرید رنگی در طیف قرمز (گرم) را انتخاب کرده اید یا در طیف آبی (سرد).

این کار با احساسات دیگری همراه است، متوجه هر تاثیری باشید، مهم نیست که چقدر عجیب و غریب به نظرتان می آید. همان نکته های جزئی است که سرانجام به شما کمک می کند در مورد رنگ ها و کاربرد آن و تاثیرات ممکن آن بیشتر آگاه شوید.

در اثر تمرین مهارت پیدا خواهید کرد که با احساس خود رنگ را شناسایی کنید، چون در حال کار کردن در مورد انرژی های ارتعاشی نامحسوس هستید تا احساسات خود را در زمینه ی احساس حوزه های انرژی نامحسوس اطرفتان پرورش دهید. با تمرین نه تنها می توانید رنگ را با دستانتان حس کنید بلکه می توانید انرژی های رنگی آن را هم احساس کنید.

 

همچنین بخوانید:  خواص و مزایای نگهداری سنگ نمک در خانه

 

رنگ درمانی از طریق حس لامسه :

با این یاد می گیریم که با استفاده از فکر و دستانمان انرژی را حس کنیم. این قاعده کلی مکنون به ما یاد می دهد که کل انرژی منتج از فکر است. فکر ما به هر جا برود، انرژی مان به همان جا می رود. اگر ما حواسمان را بر رنگ متمرکز کنیم، انرژی مسترد از بدن تا جایی که بتواند فرکانس خود را با رنگی بخصوص هماهنگ کند، تغییر می کند. انرژی مسترد از دست، از انرژی قسمت های دیگر بدن قوی تر است. نقاط فرعی چاکراها در کف دستان قرار دارد. از دست به منظور برون فکنی انرژی نامحسوس استفاده می شود، و این برون فکنی انرژی شفابخش که معمولا از کف دستان ساطع می شود، به لمس درمان کننده، التیام اثیری، یا لمس شاه معروف است.

لمس درمان کننده :

تمرین با، به هم مالیدن دست ها به مدت پانزده تا سی ثانیه، به منظور فعال شدن چاکرها در کف دست و افزایش حساسیت، شروع می شود. دست ها را با فاصله سی سانتی متر از هم بگیرید و آهسته و یکنواخت آن ها را به هم نزدیک کنید به طوری که با هم مماس نشوند و بعد از هم تا فاصله پانزده سانتی متر به همان ترتیب دور کنید و این عمل را باز به همین ترتیب انجام دهید. در زمان این تمرین احساس نوعی گرما یا سرما به شما دست می دهد یا نوعی فشار را حس می کنید. ممکن است به نظرتان برسد که فضای بین دست تان متراکم است. احساس غلغلک یا فشار کنید و یا شاید احساس لرزش.

تمام انرژی ها نشات گرفته از اندیشه است. وقتی ما ذهنمان را متوجه رنگی بخصوص کنیم، انرژی دستور می گیرد که بنا بر تصور ما از دستانمان خارج شود. ارتعاش این برون فکنی را رنگی تعیین می کند که ما حواسمان را بر آن متمرکز کرده ایم. ما به کمک دستانمان و از طریق لمسی ساده می توانیم بیماری ها را تسکین دهیم یا برطرف کنیم.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن اسطوخودوس را با خواص رفع استرس و افسردگی، آرامش بخش، ضد تشنج، رفع بد خوابی، برطرف کننده سرفه، تقویت حافظه، درمان کننده آرتروز، درمان سردرد، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0