topNotif

با انواع جراحی زیبایی آشنا شوید

1640 بازدید
14 فروردین 97
سمانه
,
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

با انواع جراحی زیبایی آشنا شوید :

جراحی زیبایی از انواع جراحی پلاستیک است که به بهبود ظاهر فرد، با استفاده از روش های جراحی و پزشکی می پردازد. در این نوع جراحی، حفظ، ترمیم یا افزایش زیبایی ظاهر طبیعی مورد نظر قرار می گیرد. پزشک متخصص جراحی زیبایی باید با تخصص های پوست، جراحی عمومی، جراحی پلاستیک، گوش و حلق و بینی، جراحی صورت و فک بالا و جراحی پلاستیک چشم نیز آشنایی داشته باشد. متداول ترین جراحی زیبایی عبارتند از :

جراحی و شکل دهی و طبیعی سازی فرم شکم :

در این جراحی، توده ی چربی شکم، شکل دهی می شود تا شکم، ظاهر مسطحی پیدا کند. در این جراحی فقط چربی و پوست اضافه شکم برداشته می شوند. این عمل را می توان با لیبوساکشن انجام داد. چند برش به طول یک تا دو میلی متر بر روی پوست شکم یا در چین های طبیعی آن داده می شود و جراح چربی و پوست اضافی را به وسیله یک کانول (وسیله ای شبیه به یک لوله تو خالی) بر می دارد. نتایج عمل بر حسب آناتومی فرد مانند ظاهر غیر قابل تغییر عضلات زیرین متفاوت خواهند بود.

انواع جراحی زیبایی

انواع جراحی زیبایی

عوارض احتمالی جراحی :

عفونت، خونریزی، ایجاد بافت جوشگاهی (اِسکار) بیش از حد معمول، که خوشبختانه این عوارض شایع نیستند و در برخی موارد مشاهده می شود.

جراحی پلک :

عبارت است از دوباره شکل دادن پلک ها یا ایجاد خط چشم دایمی. طی این جراحی، پلک بالا، پلک پایین یا هر دو، ظاهر بهتری پیدا می کنند و ناحیه ی اطراف چشم ها شکل با طراوت و جوان تری به خود می گیرد. پوست شل و پایین افتاده ی پلک بالا که گاهی موجب اختلال دید می شود با این عمل ترمیم می شود، چربی اضافی ذخیره شده در اطراف پلک بالا که ظاهر پف آلودی ایجاد می کند و کیسه های متورم زیر چشم ها و پایین افتادگی پلک پایین و پوست اضافی و چروک های ظریف پلک پایین برطرف می شوند.

عوارض احتمالی جراحی :

باقی ماندن بافت جوشگاهی، تاری دید یا اختلال دید موقت، خشکی چشم ها، اشکال در بستن چشم، پایین افتادگی پلک پایین (که اغلب موقتی است)، دو بینی، چرخش پلک به سمت بیرون، خارش و سوزش چشم، خونریزی، عفونت، ایجاد لخته عمقی سیاهرگی همراه با عوارض قلبی و ریوی ناشی از آن.

جراحی پلاستیک بینی (رینوپلاستی) :

راینوپلاستی یعنی شکل دادن دوباره، کوچک کردن اندازه، تغییر عرض بینی در ناحیه پل بینی، تغییر اندازه و موقعیت سوراخ بینی. در این جراحی همچنین می توان نوک بینی را تغییر شکل داد و بزرگی و پهنای بیش از حد سوراخ های بینی و چرخش زیاد آن ها به طرف بالا و عدم تقارن بینی را اصلاح کرد. همچنین اشکالات تنفسی ناشی از انحراف تیغه ی بینی نیز قابل درمان است. در این جراحی می توان نقایص مادر زادی یا آسیب های ناشی از ورزش یا تصادفات رانندگی را نیز جبران نمود.

 

همچنین بخوانید:  جراحی پلاستیک و آنچه شما باید بدانید

 

 

توصیه های قبل از عمل رینوپلاستی :

قبل از عمل جراحی رینوپلاستی و به طور کلی تمام جراحی های پلاستیک از بیمار خواسته می شود استعمال دخانیات را متوقف سازد زیرا دخانیات موجب اختلال شدید جریان خون پوست و در نتیجه کاهش مقدار اکسیژن آن می شود و این موضوع، ترمیم زخم حاصل از جراحی را به تعویق می اندازد و ممکن است نکروز (مرگ بافتی) پوست ناحیه ی بینی روی دهد. خوردن الکل نیز همین عارضه را به دنبال دارد. مصرف داروهای ضد التهاب غیر استروییدی (مثل ایبوبرفن) نیز می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد و از این رو چند روز یا چند هفته قبل از عمل باید قطع شود. دوزهای خیلی زیاد ویتامین ث می تواند به لخته شدن خون و ترمیم زخم کمک کند.

عوارض احتمالی جراحی :

عفونت، خونریزی، انسداد بینی و سخت شدن تنفس از راه بینی، سوراخ شدن تیغه ی بینی. تورم بینی و کبودی اطراف بینی و چشم هم از عوارضی عادی این جراحی است و پس از مدتی برطرف می شود.

تذکر : قبل از انجام رینوپلاستی و هر نوع عمل جراحی پلاستیک، اطمینان حاصل کنید که پزشک جراح، دارای مدرک بورد تخصصی جراحی پلاستیک است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

دانه کتان را با خواص  کاهش اشتها، چربی سوز، کاهش و کنترل وزن، درمان یبوست، کاهش فشار خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش کلسترول خون، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0