topNotif

انواع روش های لاغری در ایران

2210 بازدید
02 اردیبهشت 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 27 آذر 1400

انواع روش های لاغری در ایران و انتخاب مناسب ترین روش

در ادامه 17 شیوه لاغری در ایران را به شما عزیزان معرفی می کنم که پس از مطالعه آن ها می توانید مناسب ترین و عاقلانه ترین شیوه را انتخاب کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

1- داروهای ادرار آور :

این دارو باعث می شود حجم زیادی از آب بدن در مدت زمان کوتاهی به صورت ادرار از بدن خارج شود بسته به میزان مصرف ممکن است در عرض یک ساعت 1 – 2 لیتر آب بدن از دست برود بدون آن که تغییری در مقدار چربی بدن داشته باشد اکثر افرادی که اقدام به کاهش وزن سریع می کنند مانند کاهش وزن یک کیلو در یک ساعت از این روش استفاده می کنند.

2- داروهای ضد اشتها :

این نوع داروها باعث کاهش تمایل به خوردن غذا می شوند و فرد در مدتی که این نوع دارو را مصرف می کند به علت کاهش مصرف غذا وزن کم می کند ولی بعد از قطع دارو اشتها به حالت اول برگشته و وزن نیز به شکل اول در می آید از طرفی چون فرد در این مدت به اندازه کافی از مواد مغذی مورد نیاز بدن استفاده نمی کند دچار سو تغذیه و عوارضی مانند ریزش مو، افسردگی و ضعف می گردد. این روش هم مانند روش های دیگر درمان مناسبی نخواهد بود چون مشکل چاقی با دارو ضد اشتها حل نخواهد شد.

انواع روش های لاغری در ایران

انواع روش های لاغری در ایران

 

3- پودر مکمل غذایی :

این پودر ها حاوی انواع مواد مغذی و فیبر می باشد که می تواند جایگزین مواد مغذی مورد نیاز بدن گردد این روش هم درمان مناسبی نخواهد بود چون اولا فرد چاق نمی تواند همیشه از این پودرها استفاده کند و خسته خواهد شد ثانیا هزینه سنگین در پی خواهد داشت بنابراین بعد از مدت کوتاهی فرد چاق مجبور به ترک آن خواهد شد و عادات غذایی گذشته را ادامه خواهد داد.

4- داروهای شیمیایی :

داروهای جدیدی در بازار عرضه شده که باعث می شود چربی از طریق دستگاه گوارش جذب نشود. این هم روش مناسبی برای درمان نمی باشد اولا بیشتر مواد غذایی مصرفی در ایران مواد نشاسته ای می باشد و این دارو تاثیر در عدم جذب آن ها نخواهد داشت بنابراین تنها با کاهش جذب چربی نمی توان با چاقی مبارزه کرد ثانیا هزینه سنگین باعث می شود مدت مصرف آن خیلی کوتاه باشد.

5- انواع محلول ها، ژل ها و چسب های لاغری

کاهش وزن از طریق انواع محلول های لاغری، ژل، کرم، صابون، چسب های لاغری و…، این نوع روش معمولا در سالن های ورزشی استفاده می شود. با مالیدن مقداری ژل بر روی پوست و قرار دادن پوشش پلاستیکی بر روی آن مانند سونا موضعی عمل کرده باعث تعریق آن منطقه بدن می گردد بدون این که تغییری در مقدار چربی داشته باشد. بنابراین بعد از مدت کوتاهی وزن به حالت اولیه بر میگردد ما باید به دنبال کاهش وزن واقعی باشیم نباید از کاهش وزن کاذب خوشحال شویم نشانه کاهش وزن کاذب این است که اولا وزن سریع به شکل اول بر می گردد ثانیا باعث صدمات زیانباری می گردد همچون سردرد، سر گیجه، ضعف، بی حالی و .. حتی می تواند باعث آسیب شدیدتر مانند صدمه به کلیه ها و… گردد. چسب های لاغری هم نمی تواند روش مناسب و مطمئنی برای کاهش وزن باشد.

توجه : تاکنون هیچ نوع داروی مطمئنی جهت کاهش وزن به وجود نیامده است تمام داروهای کاهش وزن که در بازار وجود دارد و تبلیغات زیادی روی آن صورت می گیرد مبنای علمی ندارند.

 

همچنین بخوانید:  چرا لاغر نمی شویم؟

 

6- سونا :

سونا یکی از روش های شایع برای کاهش وزن در ایران می باشد. سونا بخاطر گرمای زیادی که دارد باعث افزایش دمای بدن شده بنابراین باعث افزایش تعریق می گردد و در نتیجه مدتی که فرد در داخل سونا قرار دارد مقدار زیادی آب را از راه عرق کردن از دست می دهد بنابراین وزن زیادی را در این مدت از دست می دهد اما این کاهش وزن – کاهش چربی بدن نمی باشد بلکه فقط بخاطر از دست دادن آب می باشد و کاهش وزن به شکل کاذب می باشد و بعد از مدت کوتاهی با نوشیدن آب وزن به حالت اول بر می گردد.

در این روش بدن در مدت کوتاهی آب زیادی از دست می دهد و بدن دچار مشکل بی آبی می گردد و می تواند به کلیه ها آسیب شدید برساند. اگر باور نمی کنید که سونا لاغر می کند مقداری از چربی حیوانی از قصابی بخرید و آن را وزن کنید و بعد در سونا قرار دهید بعد از چند ساعت آن را از سونا خارج کنید و دوباره وزن کنید می بینید هیچ تغییری در حجم یا وزن چربی ایجاد نشده است.

7- شکم بند های لاغری و پوشش پلاستیکی :

این روش هم با افزایش دما و حرارت به صورت موضعی در منطقه شکم باعث تعریق شده بنابراین آب بین سلولی و آب چربی شکم و اطراف آن از دست می رود و چربی این منطقه جمع می شود و فرد احساس می کند شکمش کوچک و بعد از مدت کوتاهی و با مصرف آب دوباره وزن به حالت اول بر می گردد.

8- تشک های برقی :

این روش تقریبا جدید می باشد و علاقه مندان زیادی دارد در این روش فرد داخل تشک قرار می گیرد که در لابلای آن جریان الکتریکی برقرار می باشد این جریان برق باعث افزایش دما و حرارت می گردد که خود باعث افزایش تعریق و به طبع باعث از دست دادن آب بدن می شود که می توان گفت یک نوع سونای خشک انفرادی می باشد بنابراین کاهش وزن آن کاذب و موقت می باشد.

انواع روش های لاغری در ایران

انواع روش های لاغری در ایران

 

9- دستگاه الکتریکی :

این روش از انواع دیگر جدیدتر می باشد که تقریبا به تازگی در بازار ایران رونق پیدا کرده است و تبلیغات وسیعی روی آن صورت می گیرد و افراد زیادی را به سوی خود جلب کرده است این دستگاه دارای الکترودهایی مانند دستگاه نوار قلب می باشد که این الکترودها را به نقاطی از بدن که مشکل چاقی وجود دارد وصل می کنند عمل این دستگاه ایجاد جریان الکتریکی و انتقال آن به بدن از طریق الکترودهایی که به بدن وصل می شود می باشد و این جریان الکتریکی وقتی به بدن می رسد باعث تحریک عضلات شده و آن را وادار به انقباض و فعالیت می کند.

به این انقباض غیر فعال گویند در مقابل آن انقباض فعال وجود دارد که فرد با اراده خود عضله را منقبض و آن را وادار به فعالیت می کند تفاوت آن دو در این است انرژی که در انقباض غیر فعال سوزانده می شود در مقابل فعالیت انقباض فعال ناچیز است. از این رو کسانی که از دستگاه الکتریکی استفاده می کنند تنبل هستند و حوصله تحرک و فعالیت را ندارند با کمی تحرک و افزایش فعالیت خیلی بهتر می توان نتیجه گرفت در ثانی ورزش و فعالیت سیستم گردش خون را فعال می کند که این دستگاه چنین توانایی ای ندارد.

این روش هم راه درمان مناسبی برای کاهش وزن نخواهد بود و لازمه اش این است که همیشه از این دستگاه استفاده کنید که بسیار خسته کننده و پر هزینه است.

10- طب سوزنی :

این روش از روش های قدیمی می باشد، در این روش با قرار دادن سوزن هایی در نقاط مختلف بدن باعث کاهش اشتها می گردد همانطوری که عرض کردم در ایران مشکل چاقی بخاطر زیاد خوردن نیست که بخواهیم با کم خوری با مشکل چاقی مبارزه کنیم اگر هم پر خوری علت چاقی باشد باز هم کم خوردن و محدودیت غذایی راه مناسبی برای کاهش وزن نیست چون از یک طرف فرد دچار سو تغذیه می گردد از طرف دیگر بعد از برداشتن سوزن اشتهای فرد برگشته و عادت غذایی گذشته را تکرار می کند و به وزن اول برمی گردد، طب سوزنی برای درمان انواع بیماری ها بسیار مفید و ارزشمند است.

 

همچنین بخوانید:  پرسش و پاسخ شما در مورد لاغری

 

11- ماساژ :

در این روش ماساژ از طریق دست یا از طریق تسمه های لرزاننده منطقه مورد نظر بدن را ماساژ می دهند این تسمه ها با حرکت و لرزش خود باعث اتساع عروق خونی می گردد این روش در رفع سلولیت می تواند موثر باشد اما در کاهش وزن و از بین بردن چربی روش مطمئنی نمی تواند باشد در این روش بخاطر حرکت دادن مایعات به طرف نقاط دیگر بدن باعث کاهش سایز می شود که کاذب و موقتی می باشد.

12 – آب درمانی :

آب درمانی یکی از روش های قدیمی است و در مورد آن مطالب و کتاب های زیادی نوشته شده است بعضی از پزشکان اعتقاد دارند که از آب درمانی می توان در درمان بسیاری از بیماری ها و دفع سموم بدن استفاده کرد. در رابطه با کاهش وزن نیز از آن استفاده می کنند در این روش بیمار فقط از آب و مایعات استفاده می کنند همانطور که عرض کردم مشکل چاقی با کم خوری و محدودیت غذایی حل نمی شود به خصوص در آب درمانی که محدودیت شدید غذایی وجود دارد.

بنابراین در آب درمانی چون بیمار برای مدتی از غذا خوردن محروم می شود بعد از پایان دوره بخاطر محرومیت غذایی حس غذا خوردن آن شدیدا بالا می رود بنابراین بدون کنترل شروع به غذا خوردن می کند که خود مشکلی در پی خواهد داشت.

عوارض آب درمانی را بشناسیم !

از آن جا که مدتی معده خالی بوده بنابراین خوردن غذا به طور ناگهانی باعث اختلالات گوارشی می شود. محدودیت شدید غذایی پر خوری به دنبال خواهد داشت و وزن نه تنها به شکل اول برمی گردد بلکه می تواند بدتر از وضعیت قبلی گردد. بسیاری از مواد مغذی در بدن ذخیره نمی گردد بنابراین باید به طور روزانه مصرف گردند، بنابراین در طی دوره آب درمانی بیمار دچار سو تغذیه می گردد و عوارضی مانند ریزش مو، ضعف چروکیدگی پوست، افسردگی، رنگ پریدگی و پرخاشگری پدیدار می گردد.

کاهش وزن ایده آل یک کیلو در عرض یک هفته می باشد ولی در آب درمانی به دلیل کاهش شدید مصرف کالری کاهش وزن شدیدی را به دنبال خواهد داشت به طوری که در عرض یک هفته 7 کیلوگرم یا بیشتر کاهش وزن وجود دارد که با استانداردهای تعیین شده اختلاف زیادی وجود دارد. اگر فرض را بر این بگیریم که آب درمانی هیچ عوارضی در پی نخواهد داشت اصولا یک درمان اصولی و ریشه ای برای چاقی نخواهد بود چون بیمار فقط برای مدت کوتاهی می تواند آن را رعایت کند و نمی تواند خود را همیشه از غذای خوشمزه و لذیذ محروم سازد بنابراین خسته شده عادت غذایی سابق را ادامه خواهد داد و بالطبع وزنش به شکل اول بر خواهد گشت.

انواع روش های لاغری در ایران

انواع روش های لاغری در ایران

 

13- کاهش وزن فقط از طریق ورزش :

ورزش یکی از روش های بسیار مناسب برای برخورداری از جسم سالم و وزن ایده آل می باشد کاهش وزن فقط از طریق ورزش مشکل و دشوار می باشد مثلا برای کاهش وزن به اندازه یک کیلوگرم نیاز به 23 ساعت پیاده روی است که از نظر زمان و امکانات شاید برای ما فراهم نشود.

14- کاهش وزن از طریق رژیم غذایی :

معمولا فرد برای کاهش وزن یکی از راه های زیر را انتخاب می کند، حذف یک وعده غذایی : اکثرا وعده غذایی صبحانه را حذف می کنند این روش نه تنها مناسب نیست بلکه دچار عوارضی نیز می باشد حذف صبحانه باعث کاهش قند خون می گردد که خود باعث کاهش کارایی روزانه و ایجاد پرخاشگری می گردد معمولا این گونه افراد با این که یک وعده غذایشان را حذف می کنند ولی لاغر نمی شوند چون در وعده های بعدی با پرخوری آن را جبران می کنند. بنابراین حذف صبحانه اشتباه محض می باشد.

15- کاهش میزان مصرف در وعده های غذایی :

در این روش فرد تمام وعده های غذایی را مصرف می کند اما کمتر از گذشته می خورد در این روش ممکن است فرد به اندازه کافی مواد مغذی مورد نیاز را مصرف نکند و دچار سو تغذیه گردد بنابراین کم خوری هم روش مناسبی برای کاهش وزن نخواهد بود.

16- رژیم غذایی بر مبنای علمی :

در این روش تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن استفاده  می گردد. این برنامه غذایی توسط کارشناسان و متخصصان و پزشکان پایه ریزی می گردد در این روش نه تنها بیمار هیچ وعده غذایی را حذف نمی کند و کم هم نمی خورد بلکه به اندازه کافی و مورد نیاز بدن غذا مصرف می کند.

17- کاهش وزن از طریق رژیم غذایی و ورزش :

این روش بهترین و اصولی ترین روش برای کاهش وزن و داشتن وزن ایده آل می باشد در این روش از یک رژیم غذایی برنامه ریزی شده همراه با ورزش متعادل استفاده می گردد مانند پیاده روی، در این روش غیر از این که از تمام مواد مغذی مورد نیاز استفاده می شود و خطر سو تغذیه وجود ندارد با ورزش مناسب روند کاهش وزن تسریع می گردد و سلامتی جسم و روح را به ارمغان می آورد و عوارضی مانند ریزش مو، چروکیدگی پوست را در پی نخواهد داشت.

باید متوجه باشید در طی رژیم برنامه ریزی شده پزشکان، عادت غذایی گذشته را ترک گویید و به رژیم غذایی جدید عادت کنید که این بهترین اصل درمان چاقی است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

پودر مارچوبه را با خواص ضد سرطان، درمان بیماری های قلبی، کنترل و درمان دیابت نوع 2، درمان بیماری لوسمی، کاهش نفخ شکم و سلامت دستگاه گوارش، پیشگیری و درمان یبوست، کاهش فشار خون بالا، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کاهش سندروم پیش از قاعدگی، تقویت بینایی ، درمان كم خونی، بهبود هضم غذا، کاهش وزن و لاغری، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0