topNotif

انگیزه انسان از مسافرت چیست ؟ و چرا باید سفر کنیم ؟!

2011 بازدید
30 تیر 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 26 آذر 1400

انگیزه انسان از مسافرت چیست ؟ و چرا باید سفر کنیم ؟!

نیروهایی است که در درون فرد و در محتوای اجتماعی شخص موجب حرکت وی می شوند، در واقع نیروهای انگیزشی هستند. مسافرت مسافر برای تامین خواسته ها و ارضای نیاز انگیزشی خود عامل انگیزشی مثل نیاز به سفر و مسافرت، تفریح، زیارت، دیدن اقوام، کوه نوردی و … است.

سلسه مراتب انگیزه های سفر

رفتار مسافر دارای یک سلسله مراتب انگیزه برای سفر است. نیاز به توسعه و رشد شخصی، نیازهای اجتماعی، نیازهای ایمنی، نیازهای فیزیکی جز سلسه مراتب برای سفر می باشند که همگی در نهایت باعث خود شکفایی فرد می شوند.

عوامل ایجاد کننده انگیزه سفر

رفتن به جاهایی که پیش از این ندیده بودیم، منظره عالی، منظره زیبای یلاقی، بناهای تاریخی، باستانی، آب و هوای مطبوع، لذت بردن از مناظره طبیعی، کیفیت محیط، آب و هوا، خاک، دیدن دریا و ساحل، دیدار از افراد و مردم منطقه، دیدار با اقوام و دوستان، فرصت برای بالا بردن آگاهی، جذابیت های هنری و فرهنگی، زیارت بزرگان اهل دین، تجربه کردن شیوه های تازه از زندگی، تفریح و خوش بودن، فقط استراحت کامل، فرار از روزمرگی، گرد هم جمع شدن دوستان، خوردن غذاهای جدید، خرید و تجارت، رهایی از کار طاقت فرسا، فرهنگ متفاوت، مشاهده کارها  یا چیزهای هیجان انگیز، ارزان بودن امکان سفر، ورزش و بدنسازی، طرحی نو بر انداختن، رفتن به جاهایی که سایر دوستان نرفته اند، دیدن محیط بیگانه، گرفتن روادید راحت جز زمینه های انگیزه های سفر هستند.

انگیزه انسان از مسافرت چیست ؟

انگیزه انسان از مسافرت چیست ؟

خصوصیات جهانگردان

شناخت خصوصیت جهانگردان برای متولیان امر صنعت گردشگری بسیار حائز اهمیت است تا بر این اساس بتوانند برنامه ریزی داشته باشند. اینکه مسافران به طور همزمان در پی تامین چندین نیاز هستند و با گذشت زمان نیاز ایشان تغییر می کند و اینکه انگیزه های شخصی و اجتماعی در سفر می تواند موجب انگیزه های بعدی شود هر کدام الگوی خاص و امکان متناسب با نیاز را می طلبد تا بتوان پاسخگوی مسافران بود.

تقسیم بندی خصوصیات جهانگردان به این صورت است : مخاطره جویان، دوستداران سفر از تحرک و تلاش لذت می برند. محتاطان، عموما گروه های ورزشی و توریستان ورزش را شکل می دهند. خراجان، عموما کسانی که زیارت کننده اماکن مقدس هستند. درون گرایان، دارای رفتار محتاطانه هستند و مکان امن و بسته می جویند همچنین درآمد متوسط دارند. برون گرایان، دارای اعتماد به نفس، حس کنجکاوی، خواستار کار متهورانه، وضع مالی خوب هستند. صرفه جویان، این ها دیدار کنندگان اماکن تاریخی و ابنیه های باستانی را شکل می دهند. سایر گونه های شخصیتی، افراد سرکش خود بزرگ بین و سایر افراد بر اساس جنس، سن و خانواده را شکل می دهند.

 

همچنین بخوانید:   تمهیداتی خاص در مسافرت با کودکان و نوزادان

 

انگیزه مسافران خارجی

مسافران خارجی باید دارای انگیزه باشند تا تمایل به سفر داشته باشند. طبق تحقیقات به عمل آمده انگیزه مسافران خارجی را 60 درصد مطالعه سنت ها و فرهنگ جامعه، 18 درصد مطالعات علمی، 14 درصد هزینه مناسب تورهای مسافرتی، 4 درصد وقت فراغت و تفریح و 4 درصد متفرقه شکل می دهد.

انگیزه مسافران داخلی

انگیزه عموم مسافران داخلی از سفر دیدار اقوام و دوستان، سفرهای زیارتی مشهد، قم و… سفرهای تفریحی شمال کشور، دیدن اماکن تاریخی و باستانی، سفرهای ورزشی و … می باشند. هر چند زمانه و موقعیت های سفر در ایران باید توسط رسانه ها و مسئولین ذیربط برای آحاد ملت ترسیم و تبلیغ شود.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

انجیر خشک را با خواص کمک به کاهش وزن، درمان یبوست، جلوگیری از پوکی استخوان، کاهش ابتلا به بیماری های قلبی و انواع مختلف سرطان، تنظیم کننده فشار خون، درمان اختلالات پوستی، پیشگیری از زایمان زودرس، تقویت حافظه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0