topNotif

اهمیت تغذیه درمانی

2216 بازدید
09 فروردین 97
سمانه
بروزرسانی شده در تاریخ 28 آذر 1400

اهمیت تغذیه درمانی چیست

بدن ما برای دستیابی به سلامت جسمی و روانی، انجام فعالیت و اعمال حیاتی باید شرایط مناسب را برای خود فراهم کند. آب، هوا و غذا از جمله نیازهای اولیه ی تامین سلامت می باشد که به ویژه برخورداری از رژیم غذایی متعادل در این زمینه نقش مهمی را به عهده دارد. با شناخت بهتر منابع غذایی در انتخاب غذا و تهیه و آماده سازی آن در مراحل مختلف زندگی نه تنها نیازهای تغذیه ای فرد، بلکه نیازهای عاطفی و روانی او را نیز می توان تامین نمود و به عبارت دیگر تندرستی و شادابی را همراه با یکدیگر به دست آورد.

خوب زیستن چیست ؟

باور هر شخص از خوب بودن می تواند با واقعیت امر متفاوت باشد، به طوری که خانم ها این باور را با برخورداری از اندامی متناسب، شادابی و نیز داشتن فرزندانی سالم و مردان با داشتن ظاهری آراسته و اندامی عضلانی و بدون تظاهر به بیماری خاصی می دانند. در حالی که در واقعیت چنین نیست و بسیاری از افراد ممکن است با بیماری های غیر قابل رویت رو به رو شوند. برای مثال احتمال دارد مردی فعال به بیماری دیابت و یا خانمی به ظاهر سالم به کم خونی خفیف یا متوسط آهن یا سالمندی به ظاهر تندرست به بیماری نظیر فشار خون و یا آرتریت مبتلا باشد.

اهمیت تغذیه درمانی

اهمیت تغذیه درمانی

در بسیاری از مواقع این مشکلات از طریق درمان با تغذیه مناسب قابل کنترل و پیشگیری است. برای مثال دریافت بالای سبزی و میوه که حاوی فیبر غذایی است، برای جلوگیری از یبوست یا مشکلات مجرای گوارشی موثر می باشد. در واقع خوب زیستن، بیشترین برداشت ما از زندگی است و بنابراین سن بالا و یا برعکس برخورداری از سلامت کامل، مهم نبوده، بلکه آگاهی صحیح، باور قوی و رفتار مناسب تغذیه ای، عامل مهمی برای خوب زیستن و برداشت کامل از شرایط موجود در زندگی می باشد و به عبارتی زندگی خوب در گرو تغذیه صحیح است.

 

همچنین بخوانید: نیاز های تغذیه در سنین مدرسه

 

اهمیت ویژگی های فردی در تغذیه چیست ؟

انسان با توجه به تفاوت جنسی، در دوره های مختلف زندگی قرار می گیرد که می توان این دوره ها را به دوره ی جنینی، شیر خواری، کودکی، نوجوانی، بزرگسالی، میانسالی و سالمندی تعریف نمود. هر یک از این دوره ها، نیازهای جسمانی و عاطفی کاملا متفاوتی را در بر دارد و بالطبع نیازهای تغدیه فرد در هر یک از این دوره ها متفاوت است. در نتیجه نیازهای تغذیه ای هر فرد با فرد دیگر یکسان نیست.

برای مثال در دوره ی کودکی که بدن کودک پیوسته در حال رشد و تغییر از جمله افزایش قابل ملاحظه قد و وزن می باشد، افزایش نیاز تغذیه ای را نیز می توان مشاهده کرد، که باید از طریق غذا تامین شود، در عین حال که پذیرش و ظرفیت حجم غذای او در مقایسه با دوره ی بزرگسالی کمتر است، همچنین در دوره ی سالمندی نیز مشاهده می کنیم که پتانسیل فعالیت بدنی کاهش می یابد. بنابراین برای برخورداری از تغذیه صحیح و تامین نیازهای بدن هر فرد، مشاوره ی فردی، بخش مهمی از تغذیه درمانی است که باید با رعایت ویژگی های فردی انجام گیرد.

اهمیت تغذیه درمانی عبارت است از ؛

حفظ و بهبود وضعیت تغذیه، بهبود کمبودهای بالینی و یا زیر بالینی تغذیه، حفظ، کاهش یا افزایش وزن، استراحت بعضی از اندام های بدن، حذف برخی از اجزا غذا در فرد که حساسیت زاست، تطبیق ترکیب رژیم غذایی معمول جهت کسب توانایی بدن به منظور تعدیل در سوخت و ساز مواد مغذی خاص یا سایر ترکیبات.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

جنتیانا را با خواص اشتهاآور، مقاوم کننده بدن در برابر بیماری ها، محرک اعمال تغذیه و خون ساز، تحلیل برنده ورم طحال و مفید برای نارسایی اعمال کبد، ضد افسردگی و برطرف کننده خستگی های روحی، ضد نقرس و مقوی کبد، ضد تب و صفرابر، مسکن دردهای سیاتیک و افزاینده خون عادت ماهیانه، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0