اهمیت مصرف روی (Zinc) در فصل زمستان و 5 منبع اصلی آن

1704 بازدید
29 آذر 97
بهاره

اهمیت مصرف روی (Zinc) در فصل زمستان و 5 منبع اصلی آن

در فصل سرما احتمال بسیاری از بیماری های ویروسی و سرماخوردگی افزایش می یابد، زیرا معمولا در این فصل سیستم ایمنی بدن تضعیف می شود. مصرف غذاهایی که حاوی روی (Zinc) هستند، برای بهبود سیستم ایمنی بدن، حفظ انرژی و سلامت بدن بسیار مناسب هستند. در زمستان باید بیشتر از غذاهایی که دارای مقادیر بالایی روی هستند، مصرف کنید. حال به شما خواهیم گفت که، چرا مصرف روی در فصل زمستان ضروری است و منبع اصلی روی در کدام مواد غذایی می باشد.

اهمیت مصرف روی

اهمیت مصرف روی

چرا مصرف روی (Zinc) در فصل زمستان ضروری است؟

در فصل زمستان، روی یک عنصر ضروری برای افزایش ایمنی و انرژی بدن است. همچنین، یک عنصر مهم برای سلامت کل بدن محسوب می شود. با کمبود روی، بدن ضعیف می شود و فرد در طول روز احساس خستگی و بی حوصلگی می کند. علاوه بر این، کمبود روی سبب جوش، برافروختگی پوستی و خشک شدن پوست می شود. سرماخوردگی، خستگی مفرط، از دست دادن اشتها، ایجاد زخم در دهان، عفونت های تنفسی یا گوارشی، عدم رشد در کودکان و نوجوانان، اسهال و شب کوری از دیگر عوارض کمبود روی در بدن است. اگر این مشکلات، جدی گرفته نشوند، سیستم مقاومتی ممکن است کاملا ضعیف شود و این تهدید جدی برای سلامت کل بدن ایجاد می کند. برخی از مواد غذایی دارای مقدار فراوانی از عنصر روی هستند. با افزودن این غذاها به رژیم غذایی خود می توانید کمبود روی را در بدن درمان کنید.

منابع اصلی تامین روی (Zinc)

روزانه 50 گرم بادام زمینی مصرف کنید

بادام زمینی بهترین منبع روی است. همچنین، حاوی آهن، ویتامین ای، منیزیم، پتاسیم، اسید فولیک و فیبر است. بادام زمینی حاوی یک آنتی اکسیدان قوی به نام رسوراترول (Resveratrol) است که می تواند بدن را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند. علاوه بر این، چربی امگا 6 در بادام زمینی نیز فراوان است، که مسئولیت حفظ و ترمیم سلول های پوست را بر عهده دارد. همچنین، چربی و کلسترول موجود در بادام زمینی بسیار کم می باشد.

 

همچنین بخوانید: خواص قارچ خوراکی و بهترین روش پخت و نگهداری آن

 

در فصل زمستان قارچ فراوان بخورید

قارچ سرشار از مواد معدنی فراوانی است که یکی از آن ها روی می باشد. علاوه بر روی، قارچ حاوی پتاسیم، فسفر، کلسیم است. قارچ بسیاری از پروتئین های مفید که در حفاظت از بدن ما از بیماری های قلبی و سرطان کمک می کند را نیز، دارا می باشد. قارچ منبع خوبی از ویتامین دی و کلسیم است که عناصر ضروری برای استخوان ها محسوب می شوند.

روزانه یک حبه سیر بخورید

روی بیش از حد در سیر وجود دارد. علاوه بر این، بسیاری از مواد مغذی مانند ید، آهن، پتاسیم، کلسیم و منیزیم همراه با ویتامین آ، ویتامین ب و ویتامین ث با مصرف روزانه سیر تامین می شود. در عین حال، خواص ضد باکتری و ضد قارچی نیز در سیر یافت می شود.

هر روز یک تخم مرغ بخورید

تخم مرغ نیز یک غذای فوق العاده محسوب می شود، زیرا حاوی بسیاری از انواع پروتئین و ویتامین ها است که برای بدن بسیار ضروری هستند. اگر شما می خواهید روی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، از زرده تخم مرغ غافل نشوید. علاوه بر این، کلسیم، آهن، فسفر، تیامین، ویتامین ب 6، فولات، ویتامین ب 12 و اسید پنتتیک (Pentetic acid) نیز در بخش زرده تخم مرغ یافت می شود.

کنجد را به رژیم غذایی خود اضافه کنید

روی در مقادیر بسیار زیادی در دانه های کنجد یافت می شود. علاوه بر این، بسیاری از انواع پروتئین، کلسیم، ب کمپلکس و کربوهیدرات در آن وجود دارد. اسید فولیک در کنجد فراوان است. کنجد یک منبع اسیدهای چرب اشباع شده است که کلسترول بد را کاهش و کلسترول خوب را افزایش می دهد.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

روغن تخم کدو را با خواص درمان پروستات، تقویت مغز و اعصاب، درمان خارش سر، درمان سرفه و خشونت سینه، پیشگیری از پوکی استخوان، افزایش میل جنسی آقایان، بدون هيچ اسانس و افزودني شيميايي، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0