اهمیت نقش مسافرت در زندگی فردی

1410 بازدید
28 تیر 97
سمانه

با اهمیت نقش مسافرت در زندگی فردی آشنا شوید

کسب تندرستی

سلامت انسان تابع جسم و روح است. انسان با کسب روزی در سفر از طریق فعالیت اقتصادی برای خود، حمل و نقل مواد غذایی، حرکت از شهری به شهر دیگر موجبات سلامت خود را به وجود می آورد. انسان با تغییر آب و هوا و محیط در سفر کلا از محیط قبلی دور شود و دوری از محیط قبلی موجب زدودن غم و اندوه می شود، با زایل شدن غم و اندوه نیز روحیه انسان مجددا بهبود می یابد. تغییر آب و هوا موجب تنوع بیشتر در خورد و خوراک می شود. معمولا انسان در سفر بیشتر غذا می خورد و این موضوع باعث آرامش جسم و روح می شود. معمولا پزشکان برای کسانی که ناراحتی اعصاب دارند مسافرت را تجویز می کنند.

کسب ثروت

نقش سفرهای تجاری، ماموریت های اداری، سیاسی که در جهت کسب درآمد فردی یا ملی است بر هیچ کس پوشیده نیست. بقای یک ملت در گرو تلاش و زحمت بازرگانان، تجار، صنعتگران و همه کسانی است که به هر نحو جهت رشد و توسعه کشور تلاش می کنند.

اهمیت نقش مسافرت در زندگی فردی

اهمیت نقش مسافرت در زندگی فردی

سفر کسب تجربه است.

گفته اند تجربه نصف علم است، باید سختی سفر را تحمل کنیم تا با کسب تجربه از دوباره کاری و به عبارتی هدر دادن بزرگترین سرمایه زندگی یعنی عمر خویش جلوگیری کنیم و با پرداختن به امور جدید و نو در جهت رشد و تعالی گام برداریم. سفر به انسان می آموزد که در زمان های کهن و دور این جهان چه گذشته و دیگر کار بد و نافرجام را تکرار نکنیم. از طرفی سفر موجب می شود با فهم خوبی های سایر ملل در جهت گسترش مکارم انسانی تلاش کنیم.

سفر تقویت صبر است.

قطعا موقعی که عزم سفر دارید بارها و بارها دچار تردید و شک گرده اید برویم؟ نرویم؟ چه می شود؟ و… چون از بسیار موارد تردید دارید. آغاز حرکت و گرفتن تصمیم اولین تقویت صبر است که باید حرکت کرد. قطعا سفر مشکلات خاص خود را دارد لاکن در حرکت، در مقصد، در بازار، در گردش و برگشت باید آستانه تحمل را بالا برد تا از سفر لذت ببرید، لذتی که در سفر است در هیچ چیز دیگر نیست.

سفر فزونی معرفت ایجاد می کند.

و نیز اوست که چراغ ستارگان را برای راهنمایی شما و تاریکی های بیابان و دریا روشن داشته است، همانا این آیات برای اهل فهم قابل فهم است. قدم از منزل بیرون نهادن و در دل طبیعت و محیط دگر سیر کردن، دیدن مناظر و جلوه های آسمانی و روحانی و مادی انسان را به فکر وا می دارد. تفکر اولین مرحله رشد است. یک جرقه ذهنی و یک نگرش ژرف به سیر موجودات این جهان حرکتی نوین و نظمی بی بدلیل را بر ذهن می نشاند.

 

همچنین بخوانید: آیا حاضرم بهای رسیدن به رویایم را بپردازم؟

 

سفر موجب عبرت آموزی است.

عبرت گرفتن از تاریخ یعنی اینکه ببینیم چه عملی موجب از بین رفتن یک قوم یا جامعه یا یک اثر می شود، چرا بعضی از شخصیت ها جاودانی هستند ولی از بعضی دیگر نه حرفی مانده و نه اثری و از برخی دیگر اگر حرفی هم هست در جهت مذمت است؟ همه این موارد انسان را به معرفت آموزی تشویق می کند.

سفر تنوع در زندگی است.

ماندن در یک محیط انسان را  دلزده و بی روح می کند. به جای اینکه پول را صرف دارو کنید، خرج سفر کنید. آثار سفر در زندگی شما معجزه می کند.

سفر شادی کودکان را فراهم می کند.

آیا در کودکی سفر کرده اید؟ اگر در کودکی سفر کرده باشید الان که این جملات را می خوانید سفرهایتان برای شما تداعی می شود درست است؟ روح لطیف بچه ها در سفر به اوج می رسد بخاطر همین سفر کردن با کودکان بارها توصیه شده است.

 

از شما متشکریم که تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید. سوالات خود را در قسمت “نظرات” با ما در میان بگذارید، همچنین اگر ایده یا نظری در رابطه با این مطلب دارید، خوشحال می شویم آن را با ما در میان بگذارید.

 

تخمه آفتابگردان سیاه را با خواص بهبود سلامت قلب، پیشگیری از بروز سکته قلبی، کاهنده فشار خون، پیشگیری از سنگ کلیه، پیشگیری از سرطان، مراقبت از پوست، کاهش وزن و کمک به خواب، بدون هيچ اسانس و افزودنی شيميايی، از فروشگاه عطارک تهيه نماييد.

توجه

وب سایت عطارک در قبال نسخه های پیشنهادی و داروهای گیاهی ذکر شده، مسئولیتی نداشته و بهتر است قبل از استفاده، با پزشک و یا مشاور طب سنتی در تماس باشید.

پستهای مرتبط

هیچ
نظر ارسال شده است. لطفا شما هم نظری ارسال کنید.

0